האלפבית של בניית אתרים – 22 מושגים שאתם חייבים להכיר

אישה מתוסכלת מבניית אתר לא מקצועי

ניווט מהיר במאמר

בניית אתרים מקצועיים הוא תחום שלאחרונה רק גדל ומתעצם. לא תמיד אדם יודע להבין מתי הוא צריך אתר, ואיך בכלל להתחיל להקים אותו? קמת בבוקר והפיד שלך בפייסבוק מוצף בפרסומות של בוני אתרים מסוגים שונים. ההבטחות נזרקות לאוויר והמחירים הנמוכים גורמים לך לשפשף את העיניים. מגדלי הציפיות שלך נבנים במהירות ואתה כבר מדמיין את עצמך עם אתר שמשאיר לכל המתחרים שלך אבק בסיבוב. ואז אתה לוקח החלטה ומשלם מעט בעבור מוצר שעם חלוף הזמן תבין כמה שילמת עליו ביוקר. מוצר שאין לו אם ואב וההתעסקות היומיומית איתו גוזלת ממך זמן וכסף יקרים. ההחלטה לקחת את העסק שלך צעד קדימה ולבנות אתר אינטרנט היא החלטה קרדינלית בחיי עסק שמעוניין לצמוח. לכן חשוב להפקיד את המשאבים הכספיים המיועדים להקמתו בידי חברת בניית אתרים בעלת מוניטין ושתספק לך מעטפת שלמה של בניית וניהול האתר. אז רגע לפני שאתה לוקח את ההחלטה הכנו עבורך מסמך המפרט את כל הכרוך בהקמת ותחזוק אתר אינטרנט. על מנת שתוכל לבחור האם הידע שלך מספק לנהל את כל האופרציה הזו לבדך או לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת בשבילך.

המדריך המלא לבניית אתרים מקצועיים לעסקים ותחזוקת אתר

א. אפיון העסק

על מנת שמפתחי האתר יוכלו לבנות את האתר בצורה מיטבית עליהם לקבל מבעל העסק אפיון עסק מדויק ככל האפשר. בראש ובראשונה נצטרך להחליט מה יהיה השימוש העיקרי לאתר שלנו- האם הוא אתר מכירתי, אתר תדמיתי או בעצם בכלל בא לקדם אג'נדה מסוימת. נצטרך לעבור תהליך בו אנחנו ממקדים את המסרים שלנו, מאפיינים בדיוק את קהל הלקוחות שלנו ומחליטים על עיצוב וסגנון שמדבר את המותג שלנו. בניית אתרים

ב. בניה עצמאית או ע"י מפתח?

הכל כמובן תלוי תקציב והיכולות הטכנולוגיות של בעל העסק. כיום ישנן לא מעט פלטפורמות לבניית אתרים לעסקים או דפי נחיתה לעסקים שהן מאוד ידידותיות למשתמש וחוסכות את עלויות המפתח. אתר האינטרנט שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם בעולם הדיגיטלי ורצוי לשכור בעלי מקצוע מנוסים על מנת לבלוט כמה שיותר ברשת ולהפיק את מירב היעדים אותם הצבתם לעצמכם עם בניית האתר. רבים מבעלי העסקים הקטנים כיום בוחרים להקים אתר עצמאית מבלי לרכוש ידע מקדים ובסופו של דבר מוצאים את עצמם מכבים שריפות כל היום. כמובן שלכל אופציה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

ג. גיבוי

נאמר את זה פעם אחת ואז נחזור שנית ונזכיר בשלישית- גבו את האתר שלכם בכל הזדמנות! זה יחסוך לכם המון כסף וכאבי ראש מיותרים. גיבוי האתר נועד למנוע מצב בו השרת עליו האתר שלכם מאוחסן קורס והאתר מושבת ( כפועל יוצא אתם מפסידים כסף עם כל שעה שעוברת). הגיבוי מתבצע בשני רבדים- האחד הוא גיבוי של מסד הנתונים שהוא המידע של האתר והשני הוא גיבוי על הקבצים של האתר או בשם אחר "התוכנה". כיום, לכל אתרי האינטרנט שמבוססים על פלטפורמת וורדפרס יש תוספים לגיבוי אוטומטי.

ד. דעו את המתחרים

תעשו מחקר מתחרים מעמיק ותוכלו לשאוב רעיונות לאתר שלכם. אנחנו לא אומרים להעתיק אבל תמיד נחמד לקבל השראה. השוו את עצמכם למתחרים שלכם וגלו את הנקודות בהן אתם עולים עליהם והיכן אתם נופלים מהם. בדרך זו תדעו על מה לשים דגש בבניית האתר.

ה. המרות

אם אתם אתר מכירתי תחתרו לבנייתו בצורה שתגרום למשתמשים לבצע אצלכם עסקאות. אל תסבכו, תשמרו על זה פשוט. תחדדו את המסרים השיווקיים שלכם ונסחו הנעה לפעולה שהיא חדה, מדויקת ובעיקר ממירה בסופו של דבר.

ו. ווב הוק

לא נכנס לנבכי עולמות האוטומציה אבל עם פעולה פשוטה בשם ווב הוק תוכלו לבצע פעולה אוטומטית בעקבות פעולה אחרת שהתבצעה בעסק שלכם. הווב הוק היא בעצם פעולה שעוזרת לשני כלים אינטרנטיים לדבר בינם לבין עצמם ולהעביר מידע מאחד לשני. דוגמה לפעולה בסיסית היא שליחת טופס צור קשר.

ז. זמן זה כסף

אל תחכו לשבע השנים הטובות שיבואו עליכם משום מקום. תבנו נכס דיגיטלי כבר עכשיו ותתחילו למקסם ממנו רווחים. תעשו מחקר שוק מעמיק, קבלו המלצות ודוגמאות לאתרים מתחום העיסוק שלכם ובחרו נכון את בעל המקצוע שיבנה לכם את אתר האינטרנט.

ח. חווית משתמש (user experience)

חווית המשתמש הכללית עוסקת בכל התהליך בו פוגש הלקוח את המוצר שלנו. החל מחשיפה בקמפיינים, דרך תהליך רכישת המוצר, השימוש בו ועד הרגע בו הוא זקוק לאיזשהו שירות לקוחות / שירות טכני לאחר השימוש בו. בעולמות הדיגיטליים החוויה מתמקדת יותר בזמן טעינה קצר של האתר, נוחות השימוש והניווט בתוכו. כמובן האם התהליך אותו רצינו לבצע בתור לקוחות בתוך האתר הונגש לנו בצורה פשוטה וידידותית. זהו המינימום אותו תוכלו לספק למשתמש שלכם על מנת לגרום לו לא לעזוב את האתר בתוך 3 שניות. עולם חווית המשתמש הינו מורכב ועמוק וכדאי להשתמש בשירותי בעל מקצוע כשאתם ניגשים לבניית האתר.

ט. טיפוגרפיה

עוד מרכיב בחווית המשתמש. תסדרו ותעצבו את הטקסט בצורה שתהיה אסתטית, הגיונית ונעימה בעיניים. הקפידו על פונט גדול מספיק ( הגודל הממוצע כיום הוא 16). השתמשו בצבע בולט ולא מבלבל (שחור על גבי לבן, כמה שזה יישמע בנאלי, נחשב כאופציה נוחה ביותר). הקפידו על ריווח הטקסט ובניה היררכית נכונה של הטקסט.

י. יחס המרה

מטרת העל, השאיפה של כולנו. ברוב האתרים המרה=כסף ובשביל זה רובנו התכנסנו כאן.  נרצה לייצר יחס המרה כמה שיותר גבוה. משמע כמה שיותר גולשים שביצעו את הפעולה שנרצה למדוד ביחס לכמות הגולשים שנכנסו אליו. כיום ישנם בעלי מקצוע שכל מומחיותם היא העיסוק ב- CRO שזה conversion rate optimization , משמע שיפור יחס ההמרה באתר שלכם.

כ. כתיבה שיווקית

מקצוע בפני עצמו שמטרתו לגרום לגולש להישאר זמן רב יותר באתר. בסופו של דבר להניע אותו לבצע את הפעולה הרצויה באתר, בדרך כלל המרה מסוג כלשהו. בקידום אורגני בגוגל יש חשיבות עצומה לדרך בה נכתבים הטקסטים שלנו. יש קריטריונים מאוד ספציפיים בהם נצטרך לעמוד על מנת שגוגל יתעדף את הטקסט שלנו על פני המתחרים שלנו. חשוב מאוד להכיר את הקהל אליו אנחנו פונים ולדבר אליו בשפה הכי פשוטה שאנחנו יכולים. הימנעו מהבטחות שווא והיו שקופים עם הלקוחות שלכם. קידום אורגני בגוגל

ל. לקוח

באמת יש צורך להרחיב? תשקיעו בו ותקצרו את ההשקעה פי כמה!

מ. ממשק משתמש גרפי (GUI)

אתם מחליטים איך הלקוח יצרוך את התוכן באתר שלכם לפי עיצוב הממשק. בעזרת הממשק הגרפי שלכם אתם בעצם מתרגמים את האתר עבור הגולשים שלכם. ויז'ואל, שמע ותכנים טקסטואליים ישפיעו על חווית המשתמש שלכם, על זמן השהייה שלו באתר ובסופו של דבר ההמרה שלו(אם הגדרתם כזו).

נ. ניהול תוכן

מערכות ייחודיות שמטרתן לשלוט על האתר בצד האחורי שלו, לערוך שינויים ולעדכן תוכן בקלות נקראות גם CMS. הבולטות שבהן הן וורדפרס ( כיום קרוב ל- 50% מאתרי האינטרנט בעולם בנויים על פלטפורמה זו), וויקס, ג'ומלה ועוד. עם מערכות התוכן האלו לא תצטרכו ידע מקדים בתכנות על מנת לתפעל עדכון של מדיה, טקסטים או לתפעל חנות אינטרנטית.

ס. סאב דומיין

הרחבה של האתר, בעיקר בשימוש לארגונים גדולים. במטרה להשתמש בנראות אחרת של האתר למחלקות ומטרות שונות. שימוש נוסף יכול להיות במטרה לייצר אתרים שונים תחת אותו דומיין למדינות שונות או עבור השימוש במכשירים שונים. תת הדומיין הזה יהיה קשור לדומיין הראשי וכך גם יתייחסו אלי בקידום אתרים. בכתובת ה-URL של האתר שלכם השוני מתבטא בתוספת של קידומת לפני שם האתר.

ע. עמוד שגיאה 404

מכירים את זה שאתם רוצים לגלוש באתר מסוים ונכנסתם לדף ריק? כזה שלא מוביל לכלום? הדף הזה נקרא דף 404. מטרתו להתריע בפני הגולש שהגיע לדף לא תקין באתר או שהקלדת כתובת ה- URL שלו שגויה. חשוב מאוד ליצור עמוד כזה שהוא ידידותי למשתמש. יש יגידו אפילו הומוריסטי על מנת להקליל את הסיטואציה. עמוד 404 יסייע לנו לזהות קישורים שבורים באתר שלנו ולנטר אותם. דף 404

פ. פרוטוקול SSL

בעולם בו כל שניה נגנבים פרטי כרטיסי אשראי ופרטים אישיים, אתם רוצים לספק לגולשים שלכם חווית גלישה וקניה בטוחה. פרוטוקול SSL היא שכבת אבטחה נוספת על האתר מבין רבות הקיימות. מטרתה להגן על המידע שנכנס לאתר כגון פרטי משתמש, פרטי תשלום ועוד. כיום, כל אתרי האינטרנט המאובטחים משתמשים בפרוטוקול זה.

צ. צ'אטבוט

העולם כבר נמצא בעיצומה של מהפכת הבינה המלאכותית. אחד הפיצ'רים השמישים והיעילים שלה הוא צ'אטבוט- ערוץ תקשורת נוסף עם הלקוח שהולך ותופס תאוצה בעולם בקצב מסחרר. בניגוד לצ'אט בוטים המבוססים על מכלול חוקים שהגדרתם מראש. הצ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית אוסף ומנתח נתונים על המשתמש לאורך זמן וגם לומד להכיר ולהבין אותו. באמצעותו תוכל לעשות פניה ישירה יותר ללקוח והמידע שנאסף ממנו יכול לשמש אחריו לשיווק מחדש. צ'טבוט

ק. קישורים

שורת הקוד שמחברת בין אתרים ודפים פנימיים באתר. לקישורים פנימיים וחיצוניים יש משמעות עצומה לדרך בה האתר מקודם במנועי החיפוש. עסקים שמעוניינים לקדם את עצמם בצורה אורגנית בגוגל יחתרו להטמיע קישור לאתר שלהם באתרים חיצוניים על מנת להעלות את הדירוג שלהם בגוגל. ישנם לא מעט קריטריונים הקובעים את איכות הקישור.

ר. רספונסיביות

התאמת האתר לגלישה ממחשבים, טאבלטים וטלפונים חכמים. אתרי אינטרנט לא רספונסיביים יגרמו לחווית משתמש לקויה במיוחד ולנטישה מהירה של האתר. כאשר אנחנו בונים אתר רספונסיבי אנחנו בעצם מגישים לגולשים שלנו חווית משתמש מיטבית בשימוש בכל אחד מהמכשירים האלו. אתר רספונסיבי

ש. שורט פיקסל

גורם נוסף ומרכזי לנטישת אתר לאחר כמה שניות הוא אתר שלא נטען במהירות. אחת הסיבות לטעינת איטית של אתר היא קבצי תמונות כבדים מדי. שורט פיקסל הוא תוסף לכיווץ תמונות של וורדפרס. מטרתו לעשות מיטוב לתמונות ולכווץ אותן על מנת שזמן הטעינה של האתר יהיה קצר ככל האפשר ושהגולשים לא ינטשו אותו.

ת. תודה

תודה שהשקעתם, התעמקתם והגעתם עד לפה. תזכרו שזהו מדריך בסיסי ועולם בניית אתרים מקצועיים ותחזוק אתרי אינטרנט הוא עצום. תחום אינסופי ומתפתח מרגע לרגע.

לסיכום

אצלנו בחברת דיגיטל פרטנרס, תקבלו מעטפת של עיצוב ובניית אתרים וניהולם מא' ועד ת'. ליווי של צוות מקצועי עם ניסיון ומוניטין של קרוב לשני עשורים ומאות אתרים ממירים. אנחנו עוזרים לבעלי עסקים להגיע אל אתר שמייצר לקוחות באופן שוטף. זאת באמצעות צוות שלומד את העסק שלכם מא' ועד ת' ומייצר את התוכן והעיצוב המושלם עבורכם. אז אם אתם מוכנים להניח את העתיד שלכם בידיים של מקצוענים- השאירו לנו פרטים כאן
דילוג לתוכן