מיטוב יחס ההמרות – טיפים קלים להגדלת מכירות

ניווט מהיר במאמר

לקבל תנועה מטורפת לאתר זה תמיד דבר טוב. זה דבר שכולנו מייחלים לו עבור העסק או הבלוג שלנו. אבל אם התנועה לא מיתרגמת למשהו בעל ערך עבורנו, כגון מכירה, הורדה של ספר או מוצר אלקטרוני שאנו מוכרים, רישום לרשימת תפוצה, אז אין באמת טעם בכל התנועה הזו.

יש כמה יוצאי דופן לכלל זה, כגון אתר חדשות שמייצר הכנסות דרך Adsense, או עסק שכל מטרתו היא לייצר באז סביב מוצר שבכלל נמכר בחנויות פיזיות (קוקה קולה, או גבינת שמנת של תנובה לצורך העניין).

למרות כמה יוצאי דופן, 99% מהאתרים זקוקים לכך שהתנועה לאתר שלהם תומר למכירות – כסף, פפילימוס, מיצלצלין, ירוקים או בקיצו כל דבר שיש לו ערך. אחרת, כל האתר, ההשקעה בו והמאמץ סביבו הינם בזבוז עצום של משאבים.

היום נסקור 12 טיפים לאופטימציות שונות שניתן לבצע ליחס ההמרות, כדי לסייע להגדיל את המכירות וההרשמות לשירותים באתר שלכם.

מהו יחס המרה טוב בעצם?


רבים מאיתנו אולי תוהים לפעמים, מהו בעצם יחס המרה טוב. האם יחס ההמרות שאני מקבל נחשב יחס המרות משובח או שמא הוא גרוע ביותר.

לשאלה זו קשה באמת לענות בצורה מדוייקת, היות  ולכל ענף או נישה בתעשייה או במסחר שונה מחברו.

WordStream עשו מחקר סטטיסטי על יותר מ 100 חשבונות של לקוחות והם חישבו ומצאו שיחס המרות טוב הוא כזה הנע בין 2% ל 5%. אך למרות האמור, ישנם כמות קטנה של מפרסמים שם בחוץ שמצליחים להגיע ליחס המרות גבוה הרבה יותר.

למרות האמור, השוואה ישירה ביחס ההמרות בין אתרים שעוסקים באותו ענף מקצוע, הינה דבר שקשה מאוד לבצע. זוג אתרים כאלו שואבים טראפיק לפעמים ממקורות שונים לחלוטין, בעלי מערכות יחסים שונות לגמרי עם הלקוחות והאתרים עצמם עלולים להיות שונים כמרחק יום ולילה אחד מהשני.

לדעתנו פיפ לאג'א המייסד של ConversionXL, השיב בצורה הקולעת ביותר לשאלה זו (בתרגום חופשי):

"התשובה הנכונה היחידה לשאלה "מהו יחס המרות טוב" היא : יחס המרות טוב הינו יחס שטוב יותר ממה שהיה לך חודש שעבר".

אנו תמימי דעים לחלוטין עם תובנה זו. מה שיוצא ממנה הוא שחשוב ליצור בסיס של יחס המרות כלשהוא, וממנו והלאה להתמקד בלשפר אותו בכל תקופה של זמן.

12 טיפים לשיפור יחס ההמרות


כשאנו דנים בשיפור יחס ההמרות, צריך לשים מול העיניים בצורה ברורה את המטרות שלנו ואת קהל היעד אליו אנחנו מכוונים. קחו דף ועט ורשמו לעצמכם; מהו היעד והמטרה של האתר שלכם? אחרי שהגדרתם את מהות האתר ומטרתו, לא משנה מהו המוצר אותו אתם מוכרים באתרכם, אתם צריכים להגדיר בנוסף כמטרה ראשונית מה אתם משערכים שהינו יחס המרה מוצלח עבורכם, לפחות כהתחלה.

הגדרת יעדי על אלו ומעקב תמידי אם אנו ממלאים אותם, חשובים מאוד כדי לדעת אם אנחנו מתקדמים בכיוון הרצוי או שמא איבדנו את הכיוון.

12 ההמרות שלפניכם יעזרו לכם לעמוד ביעדים אלו שהצבתם לעצמם ואף לשפר אותם.

(הערה: אמנם רוב הטיפים שלפניכם מדברים על מיטוב המרות באתרי וורדפרס, אבל תוכלו לקחת את רוח הדברים ולממש אותם בכל אתר שהוא.)

  • שימוש בכותרות אפקטיביות
  • אסטרטגיית הנעה לפעולה (CTA)
  • ניווט מפושט
  • מהירות טעינת עמודים
  • מערכת תשלומים מאומתת, תעודות דיגיטליות ומשלוח חינם
  • הגבלת זמן
  • הגבלת כמות
  • אופטימיזציה למובייל
  • הצגת עדויות והמלצות
  • צבעים משלימים
  • דפי נחיתה ללא הסחות דעת
  • תוכן איכותי
  1. שימוש בכותרות אפקטיביות

כותרות הן לרוב הדבר הראשון שמבקרים רואים כשהם נוחתים באתר שלנו. כותרת מוצלחת משמעותה – לעטוף ולהגיש את כל תורת המכירה שלנו אל תוך משפט אחד מודגש. מטרת הכותרת הינה לעורר את סקרנותם של המבקרים, לענות על שאלות, לפתור בעיות או לתת הוראות.

לפי הנחת יסוד זו, סוגי משפטים הבאים הוכחו כבעלי ההשפעה המיטבית וככאלה שמביאים לייצור לידים טוב יותר :

  • כותרות מצוות
  • כותרות ישירות
  • כותרות שאלה
  • כותרות שפותרות בעיות
  • כותרות של מדריכים או הוראות

חשוב לציין שבשימוש בכותרת סתמית שאינה בנויה היטב, אנו עלולים להפסיד הרבה לידים פוטנציאליים. כדי להימנע מכך, השתדלו להשתמש בסוגי הכותרות המובאות לעיל.

הסטייל והמיקום של הכותרות חשוב גם הוא. Signal V. Noise, שהינה אתר דעות על עיצוב, עסקים וטכנולוגיה, ביצעה ניסוי מעניין על דף ההרשמה של חברה בשם Highrise שמספקת שירותי משרד מקוונים.

בניסוי זה מיקמו את הכותרות וכותרות המשנה צורה שונה, והבליטו בכל פעם נתון אחר. המטרה של ניסוי A/B טסטינג זה הייתה כדי לראות את ההשפעה של ניסוח ומיקום הכותרות על יחס ההמרות.

המקורי: שהביא נתונים נמוכים.

הכותרת המקורית כללה את הנתון "30 יום ניסיון חינם" ככותרת משנה

והמנצח : 30% יותר המרות מהכותרת המקורית שלמעלה:

ברגע שהעלו את את "30 יום נסיון חינם" אל הכותרת הראשית הם ראו עליה מיידית של 30% בהרשמות!

כפי שאתם רואים, כמה שיפצורים לכותרות יכולות לגרום לשינוי מהותי ביחס ההמרות. אלו מסוג הדברים שכדאי לבצע עליהם השוואות A/B Testing כל הזמן כדי לוודא שהכותרת שלנו אכן יעילה ככל האפשר, כי כפי שאתם רואים הכל יכול לקום או ליפול פשוט בגלל הכותרת.

בחירה נכונה של כותרת יכולה לעודד מבקרים להקליק ולקרוא את המאמר או במקרה הפוך לשעמם עד מוות ולגרום להם להפנות עורף ולנטוש, למרות שייתכן והמאמר זהה לחלוטין !

היות וכתיבת כותרות הינה "אומנות" והשפעתה קריטית כל כך, להקדיש כמה דקות במסגרת סיעור המוחות בחברה אודות הכותרות – יכולה להתברר כהחלטה חכמה מאוד.

יש הרבה פרמטרים לכותרת טובה כגון; קלילות, בהירות, קליעה למטרה ואחידות. אבל וודאי נוכל להסכים על דבר אחד: ייחודיות עולה על כולנה.

הנה כמה סטטיסטיקות נוספות שייתכן ויעניינו אתכם מניתוח של 150,000 כותרות על ידי ה Content Marking Institute:

  • כותרת בעלת שמונה משפטים הביאה לביצועים הטובים ביותר. כותרות אלו הביאו לעד 21% יותר  CTR מהממוצע.
  • כותרת שהכילה נקודתיים או מקף – שמורה על כותרת משנה – ביצעו ב 9% יותר מאשר כותרות בלעדיהם.
  • כותרות המכילות מספרים אי זוגיים הובילו ל CTR הגבוה ב 20% יותר מאשר כותרות עם מספרים זוגיים.

אז איך אנו מביאים את עצמו לכתיבת כותרת ייחודית ומוצלחת? ובכן, צריכים אנו להבין שלקוראים שלנו יש תחומי עניין מסוימים (שלמרבה המזל, הינם בדיוק הנישה/המוצרים שלנו). בהתאם לכך, הם מחפשים חומר וקוראים רבות על נושאים אלו.

עכשיו שאלו את עצמכם, האם הם יקליקו על מאמר המכיל כותר אותה ראו כבר באתרים אחרים? כנראה שלא. הם פשוט יניחו שהם קראו את זה כבר ופשוט ידלגו על זה.

מסיבה זו סיעור מוחות אודות הכותרות שווה את המאמץ והטרחה. ככל שיותר גירסאות של הכותרות תעלינה לדיון, כך יש יותר סיכוי שרעיונות חדשניים ולא מצויים לניסוח יצוצו במהלך הסיעור מוחות.

2. אסטרטגיית הנעה לפעולה (CTA) – (כפתורים, חלונות קופצים, לוח מחירים)

לדף נחיתה יש ייעוד – להשיג משהו מקהל הגולשים שלנו. יהיה זה ליד, הרשמה לרשימת תפוצה במייל או החשוב מכולם – מכירות.

בתיכנון נבון של הנעה לפעולה, אתם מקדמים מטרה זו ומנחים את המבקרים בדף לפעול במתווה מסויים הרצוי לכם.

שימוש באסטרטגיית הנעה לפעולה ומיקום מושכל של כל האובייקטים המניעים בדף, יכול להוות פקטור מכריע האם תוכלו לקחת אחוזים נכבדים מהמבקרים בדף ולהמיר אותם ללידים או ללקוחות משלמים.

אז איפה נכון לנו למקם את הכפתורים, חלונות הפופ אפ ולוחות המחירים בדף?

ובכן, לפי מחקר שגוגל ערכה, המקום הנצפה ביותר הוא במרכז העמוד בדיוק מעל המקום הווירטואלי בו הייתם מקפלים את הדף לשניים. ממש לא בראש העמוד.

Hubspot שהינו ענק שיווק בינלאומי, שם לב לזה גם הוא ופירסם מאמר, בו פרש בדיקות שערך על פני מאות מאמרים ובלוגים. והממצא שלהם הוא שטקסט-עוגן (Anchor Text) במרכז העמוד כ CTA אחראי לבין 47-93% מההמרות ! בשונה מטקסט עוגן בתחתית העמוד שמביא בסך הכל 6%. זה מתחבר היטב עם הממצאים שגוגל הביאה במחקר שלה.

חשוב גם לשקול איך ממצאים אלו משפיעים על עולם המובייל. סביר להניח שאובייקטי CTA במקטעים הראשונים של הטקסט או העמוד יהיו יעילים יותר מאשר אלו שימוקמו בתחתית העמוד.

Grow&Convert – חברת שיווק באינטרנט ידועה אף היא, ביצעה מחקר בו ניסתה למפות את האיזורים השונים באתר מבחינת מיקום ל CTA ואת יעילותם מבחינת המרות.

  • סיידבר : 0.5-1.5%
  • סופי פוסטים  : 0.5-1.5%
  • חלונות קופצים : 1-8%
  • סליידרים ותיבות תמונה סטטיות : 1-8%
  • מלכודות "ברוך הבא" בדף מלא בכניסה : 10-25%
  • תיבות פיצ'רים ייעודיות : 3-9%
  • רצועת הניווט : משתנה

דבר ראשון ומעניין ששמים אליו לב, הוא שסיידבר באתר וורדפרס אינו חשוב כמו שאולי חשבתם. IMPACT פירסמו מאמר בו סיפרו שהם הסירו לחלוטין את הסיידבר בבלוג שלהם ומיקמו CTA בתוך הטקסט עצמו.

נחשו מה קרה? התוצאה הייתה קפיצה של 71% ברישומים לבלוג!

למרות האמור, זהו פרט שחובה עליכם לבדוק ולנסות בזהירות בעצמכם, היות וכל עסק והאופי הייעודי שלו, ומשכך יתכן ויגיב אחרת לכך.

כשאנו מדברים על CTA שהינם כאמור אובייקטים להנעה לפעולה הרצוייה, ישנם כמה וכמה סוגים כגון : חלונות קופצים (פופ אפ), כפתורים, טקסט עוגן בתוך השורה, טבלת מחירים וכו' וכו'. לפניכם כמה שאולי תרצו לעיין על יתרונותיהם וחסרונותיהם.

דילוג לתוכן