עיצוב אתרים מקצועי ישלב חווית משתמש אופטימלית עם שפה וויזואלית הנגזרת ממיתוג העסק. עיצוב אתר דומה לעיצוב חלון הראווה והמשרד/חנות של העסק ועל כן נידרש להבין מי הם הלקוחות שאותם האתר יפגוש, מה הם מחפשים וכיצד האתר ייתן מענה מלא ללקוחות תוך בידול מעסקים מתחרים.
עיצוב האתר הוא אחד המרכיבים המרכזיים בבניית האתר כאשר הנראות שלו מתבססת על המיתוג הגרפי של העסק. מתוך המיתוג העסקי אנחנו גוזרים את סכמת הצבעים, הסגנון האופי והמסר שאנחנו רוצים שהאתר ישדר.
הסגנון יכול להיות שילוב של כל אחד מהדברים הבאים ועוד: מינימליסטי, מודרני, מחוספס, טכנולוגי, הייטקיסטי, קלאסי, נקי, עשיר, מסורתי, רטרו, מאופק, מקצועי ועוד.
חלק מרכזי בעיצוב אתר הינו נראות הממשק המשתמש ( UI ), זהו למעשה עיצוב החלקים שבהם הגולש נמצא באינטראקציה עם האתר. תפריטי ניווט, הנעות לפעולה, כפתורי מכירה, הרשמה, חיפוש ועוד. וכל פונקציה שהאתר מאפשר לגולש לבצע. חלקים אלו באתר יתחברו לקוד אשר יבצע לבסוף את הפעולה הנדרשת.
חווית המשתמש (User Experience) הינה התוצאה הסופית אליה נשאף בעיצוב האתר. על מנת ליצור חווית משתמש מיטבית אנו נוודא שהשימוש באתר נוח – הפונקציות קיימות ומובנות לגולש, קלות, נוחות להפעלה ויחד עם זאת מעוצבות נכון. במקרים מסוימים נשתמש באלמנטים גרפיים ואף אנימציות. חווית משתמש טובה תוביל לזרימה טבעית של הגולש באתר, תחושת היכרות ואף חיבה לאתר.
עיצוב ובניית אתר מקצועי מחייבים צוות מקצועי ומגוון. בדיגיטל פרטרנס מנהל השיווק מוביל את האפיון, מגדיר את הבנת הצרכים של האתר בכל רמה, פונקציונאלית, עיצובית ושיווקית. הצוות כולל מעצב גרפי האחראי על עיצוב האתר, מתכנת האמון על בניית אתר ואיש קידום אתרים שאחראי על אפיון המבנה ההיררכי של האתר בהתאם למידע הקיים ברשת החיפוש גוגל בנוגע לתחום העסק.