שיווק דיגיטלי מתייחס לשיווק ופרסום עסקים ברשת האינטרנט – אתרים, רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, מיילים ואפליקציות.
לאחר שני העשורים של מהפכת המידע והנגישות של רשת האינטרנט כל הקהלים מבלים יותר ויותר שעות יומיות במרחב הדיגיטלי בשעות העבודה וגם בשעות הפנאי. מה שהפך את הזירה הדיגיטלית לערוץ המרכזי לפרסום כל עסק או חברה גדולה או קטנה.
מעבר לתפוצה המאוד רחבה, חוצת גילאים ומגזרים, בדיגיטל ניתן לדייק ולבחור את הקהל אליו נרצה לפנות. ניתן לשנות מסרים ויעדי פרסום באופן דינמי (בשונה מפרסום בעיתון לדוגמא) ולעקוב אחר התוצאות ברמת דיוק כמעט מוחלטת.
מדידת החזר ההשקעה והיכולת המתקדמת לשפר אותה, מקנים יתרון עצום לשיווק דיגיטלי ביחס למדיות באופליין. שיווק דיגיטלי מקצועי מציע גרף צמיחה מהיר יחסית לשיטות שיווק אחרות, פותח לכל עסק ובכל תחום אפשרויות והזדמנויות שבעבר היו נחלת עסקים גדולים בלבד.
לקמפיין שיווק באינטרנט ריווחי דרושים מספר אבני יסוד הכרחיים ליצירת שיווק דיגיטלי מדויק המייצר ריווחיות:
בחירת מוצר/שירות לשיווק דיגיטילי. המשימה הראשונה היא הגדרת יעדי הצלחה מדידים וריווחים. אנו נשאף למכירות של מוצר עליו מתח הרווחים גבוה וריווחי ככל שניתן שמאפשר צמיחה.
לאחר שנגדיר את המוצר או השירות הנכון והרווחי לשיווק באינטרנט, נגיע להגדרת הלקוח האידיאלי (אווטאר) למוצר/שירות ותכנון מסע הלקוח בדיגיטל – המפגשים של הלקוח עם המותג במרחב הדיגיטלי ועד להמרה, מכירה/השארת פרטים וכדומה.
אנשי הקריאטיב והעיצוב יפיקו תוצרי פרסום עבור מסע הלקוח ואנשי המדיה ינהלו את הקמפיינים ברמה הטכנית תוך כדי מעקב ושיפור ביצועים מתמיד. במקביל אנו נדרש למעקב ושינוי עיצוב ותוכן באתר להגדלת ההמרות (conversion rate optimization) וכמובן תמיד לחבר את האתר למערכות רלוונטיות לרבות הטמעת פיקסלים וקודי מעקב אחרי ביצועי הקמפיין והתנהגות המבקרים באתר או בחנות. כל הפעולות הנ״ל מדייקות את המפגש של המותג עם הלקוח ומשפר את החזר ההשקעה מכל המהלך השיווק הדיגיטלי.
קידום אורגני SEO – קידום בתוצאות החיפוש של גוגל
קידום ממומן בגוגל PPC – הקמה וניהול של קמפיינים ממומנים בגוגל
קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם – קידום ושיווק ברשתות חברתיות
טאבולה/אאוטבריין – יצירה וקידום של מאמרי תוכן באתרי חדשות ומידע
לינקדאין – קידום ממומן באמצעות קמפיינים ברשת לינדקאין
שיווק דיגיטלי כולל בתוכו למעשה את כל ערוצי הפרסום והקידום באינטרנט. אתרי תוכן וחדשות, אימייל, רשתות חברתיות, שרתי וידאו, קידום מול מנועי חיפוש, שטחי פרסום באפליצקיות ובעצם בכל מדיה שאינה מעולם הדפוס הפיזי.
הסיפור שלנו מתחיל אי שם בסוף המאה ה-19, ב-1896, הרבה לפני שהמונח 'שיווק דיגיטלי' היה קיים. אז היה זה גוגליאמו מארקוני, ממציא הרדיו, שלמעשה חשף בפני העולם את הבסיס שעומד מאחורי רעיון השיווקי הדיגיטלי.
זמן קצר לאחר הגילוי הסנסציוני של מארקוני, החלו הניסיונות לשדר אותות 'מורס' לאזורים המופרדים בים, שכפי שכבר יכולתם לנחש – התגלו כברי השגה ויעילים עד מאוד. כעשר שנים מאוחר יותר, הרדיו הפך לכלי ציבורי שעד מהרה החל להתבסס כאמצעי מצוין לפרסום ולמכירה, ובמילים אחרות – לשיווק.
שידור הלייב הראשון שהתקיים אז, היה ממופע אופרה ב'מט', מה שנחשב אז לאירוע חברתי אולי הגדול ביותר שיש לאדם להציע. מה קרה מאוחר יותר אתם שואלים? אלפי אנשים נהרו לקנות כרטיסים לאותו המופע וכך למעשה נולדה אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. כך, כבר לפני למעלה ממאה שנים, מבלי לעשות כלל וכלל שימוש בסמארטפונים ובאפליקציות, מבלי להשתמש באף רשת אינטרנטית, קיבלנו את הדוגמה אולי הטובה ביותר להבנה של מהו שיווק דיגיטלי.
חשוב לציין ולזכור כי אין כל קשר בין שיווק דיגיטלי לאינטרנט! שיווק דיגיטלי אמנם יכול לכלול בתוכו אסטרטגיות שיווק אינטרנטיות אך הוא אינו תלוי בו.
SEO
נקרא בעברית 'קידום אורגני', כלומר קידום שלא דורש הוצאה כספית כזו או אחרת כשהוא נשען אך ורק על איכות האתר עצמו (לפי מילות מפתח, תגיות META, אינדקס של עמודים וכו'). אנחנו ממליצים באופן אישי לתת את מלוא הדגש לאסטרטגיה זו מהסיבה הפשוטה שהרבה יותר פשוט וקל למכור משהו איכותי מאשר משהו שנעשה כבדרך אגב.
חשבו על שני בעלי מותגים שניגשים אליכם במטרה למכור לכם פריט לבוש כלשהו. האחד כולו מוחצן ורועש, יוצר התקהלות והתעניינות רבה סביבו אך הבגדים שלו דהויים ואף נוטים להיקרע מהר מן הצפוי. מנגד, השני צנוע ועניו, אמנם עומד מבלי למשוך את תשומת לבם של הלקוחות אך בעל סחורה מהאיכותית שיצא לכם לראות.
יכול להיות שבפעם הראשונה תעדיפו לקנות מהאדם הראשון שיצר אצלכם התעניינות באמצעות פירסומות מפוצצות כאלה ואחרות, אך זוהי גם ללא ספק תהיה הפעם האחרונה. בפעם השנייה כשכבר תעמדו בפני הדילמה ממי לקנות – התשובה תהיה ברורה הרבה יותר בעיניכם.
מותג חזק = לקוחות חוזרים!
SEM
SEM בדומה ל-SEO מבוסס גם הוא על תוצאות איכותיות במנועי החיפוש והוא אפילו כולל בתוכו קידום אורגני של האתר. אלא שבתהליך זה, בעל האתר משלם על תנועה כך שהוא יוכל להגיע לתוצאות טובות כבר מן השלבים הראשוניים (לא מיד בהתחלה).
אם נשווה זאת לדוגמא הקודמת על שני המוכרים – SEM הוא שילוב מנצח של שניהם.
תוכן שיווקי
את גודל החשיבות של חלק זה תוכלו למצוא במאמר מקיף מאין כמוהו שהכנו עבורכם, בו תוכלו גם לגבש לעצמכם מספר שיטות וטכניקות לכתיבת קופי מושלם. נציין רק שמאפיין זה הוא קריטי וחשוב מאוד בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי – הרי בעולם בו עלינו להבהיר את המחשבות ואת האידיאולוגיות שלנו בקטע טקסט קצר שחור על גבי לבן שיהדהד לעד ברשת, כל סימן פיסוק קטן עלול להשפיע.
תנו לסעיף זה חשיבות מרבית לא פחות – אם לא יותר!
שיווק ברשתות החברתיות
מיותר להרבות במילים על השפעתה של הרשתות החברתיות על השיווק של העסק שלכם. הרי למי מאיתנו אין היום לפחות חשבון אחד באחת מן הפלטפורמות השונות, בו הוא נחשף ללא מעט פירסומות (גלויות וסמויות) רלוונטיות עבורו.
השתדלו תמיד לעקוב אחר עמודים שונים באותה הנישה שלכם וכך למעשה תוכלו ללמוד מה עובד יותר ומה פחות ומיהו באמת קהל היעד שלכם. כמובן שיכולים להיות עסקים סופר מצליחים בעלי עמוד עסקיים די חלשים אך נכון להיום – זהו מדד עבור לא מעט לקוחות ליציבות ולאמינות העסק ממנו הם קונים.
PPC
כשמו כן הוא – תשלום עבור קליק. כלומר באמצעות אסטרטגיה זו תוכלו לנהל את התקציבים שלכם ולפקח עליהם בצורה די יעילה כשעל כל מעורבות (פעולה) מצידו של הלקוח תשלמו באופן אינדיבידואלי. דרך זו יעילה כאשר אחוז ההמרות שלכם גבוה ואתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם בעבור כל כניסה לאתר (הקלקה), אמנם סכום גבוה יותר מבדר"כ אך בהחלט אידיאלי למצבים מסוימים.
אנחנו באופן אישי ממליצים לעשות בדיקה יסודית ומקיפה טרם תחליטו לבחור באופציה זו בשאיפה שהיא אכן הנכונה ביותר עבורכם.
שיווק שותפים
אחת השיטות הפופולריות ביותר ברשת כיום ל'עשות כסף', להבדיל אלף הבדלות משיטות רבות ולא חוקיות ומפוקפקות אשר מציפות את הרשת. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי שיטה זו היא להיעזר באדם בעל השפעה רבה על קהל הלקוחות אליו נרצה להגיע, כשאותו אדם יזכה כמובן לתגמול כספי בתמורה לכך.
כלומר אם אתם בעלי מוצר חזק ואיכותי אך כל נושא המדיה הוא התחום החלש אצלכם, תוכלו לעשות סקר קטן ולהבין מי הם האנשים\החברות החזקות בנישה הספציפית שלכם במטרה שאלו יעזרו לכם לקדם את המותג שלכם. אתם תידהמו לגלות מה קמפיין או אפילו פוסט אחד קטן ופשוט יכול לחולל לעסק שלכם.
שיווק באמצעות מיילים
חשוב להבין בראש ובראשונה שאימייל מרקטינג זה הרבה מעבר לשליחת ניוזלטר במערכת הדיוור. נכון, אמנם המטרה המרכזית היא להציף את הלקוחות (גם אם מדובר ברק כאלו שהביעו עניין אך לא ביצעו אף פעולת רכישה) שלכם בהודעות מיילים איכותיות שיגבירו את מעורבותם בעסק שלכם אך זה לבטח לא מסתיים פה.
עליכם ליצור תחושת הזדהות ורצון להמשך ההתקשרות מהצד השני, בין אם זה באמצעות קופוני הנחה, מבצעים או מוצרים חדשים שרציתם לעדכן את הלקוחות שלכם בהם. בשורה התחתונה זהו כלי מצוין וסופר יעיל אך חשוב ללמוד ולהבין איך להשתמש בו להפיק את התועלת המירבית מבחינתכם.
כידוע – כוח גדול דורש אחריות רבה לא פחות.
לא כל כלי שיווקי באינטרנט מתאים לכל עסק, ולכן תמיד נתחיל בלימוד העסק והמוצר או השירות, חישוב ROI (החזר השקעה) ממכירה ובחירת פלטפורמה רלוונטית. אם הקהל הרלוונטי נמצא בפייסבוק לדוגמא בהתאם לעלות הליד המשוערת נבחן האם הכלי מתאים.
במקרה בו עלות הליד תגיע ל50 ש״ח ונניח ש1 מ4 ירכשו (יחס המרה של 25%) אז עלות מכירה היא 200 ש״ח, אם הרווח ממכירה מצדיק את ההשקעה יש לנו קמפיין.
במקרים מסויימים לקוחות שהגיעו אלינו לניהול קמפיין פרסום באינטרנט למדו אצלנו כי ההשקעה לא רלוונטית והופנו לאפיקי פרסום אחרים. תהליך בחירת הכלי השיווקי המתאים הוא קריטי להצלחת הקמפיין ויצירת רווח מההשקעה שלכם.
לאחר מציאת הכלי השיווקי המתאים נשב יחד ליצירת הקריאייטיב והקופי של הקמפיין. הצוות הגרפי וכותבי התוכן יכינו את כל הדרוש לנו לפרסום ולאחר אישור הלקוח מנהל הקמפיין יתחיל לפרסם את החומרים. מדידת התוצאת הינה יום יומית ואנחנו משפרים את הקמפיין תוך כדי תנועה למעשה כל עוד הקמפיין באוויר.
אם ניקח לדוגמא קמפיין בגוגל אז נחפש ביטויי חדשים רלוונטיים, נוריד את עלות הקליק ביחס למתחרים באופנים שונים, נמטב את המודעה וביחס לביטוי המחופש ואת דף הנחיתה להגדלת ציון המודעה בגוגל ועוד שיטות רבות למקסם את התקציב שלכם למקסימום תוצאות ורווחים.
כי אנו מקצוענים שמחפשים מערכת יחסים רצינית לטווח ארוך!
בצוות שלנו יש מומחה לכל תחום ולא אדם אחד שעושה מספר דברים, אנו דואגים לכסף שלכם כאילו הוא היה שלנו והחזון שלנו אומר ששירות טוב במחיר הוגן לאורך זמן הוא מתכון מנצח להצלחת החברה שלנו.
רוב הלקוחות שלנו נשארים והבודדים שעזבו לבדוק אחרים (״אח של אשתי סיים קורס קידום אני מעביר אליו את הקמפיין״) חזרו בחזרה מלאי הערכה.
אם לא נניב לכם רווחים ונמצה את התקציב שלכם לא עשינו עסק, ולכן לאחר פגישת היכרות ומחקר מילים ומתחרים ייתכן ונבין שלא נוכל להביא תוצאות ולכן בשום פנים ואופן לא ניקח את ניהול הקמפיין.
אנו מזימים אתכם לפגישה היכרות בא צלמדו המון על שיווק דיגיטלי ותוכלו להבין בעצמכם את הכלים ואת המשמעות של יצירת רווחים לעסק שלכם באמצעות פרסום דיגיטלי.
לתיאום פגישה – לחצו כאן