בניית אתרים לעסקים – כל מה שרציתם לדעת

בניית אתרים לעסקים

ניווט מהיר במאמר

בעולם של היום, בניית אתרים מקצועיים הפכה למשימה קלה יותר מאי פעם. למעלה מ-200 מיליון (!!) אתרים מציפים את הרשת, כשאת רובם בנו אנשים 'פשוטים' כמונו וכמוכם. כמובן שזה לא אומר שבלחיצת כפתור אחת תקבלו את האתר המושלם עבור העסק שלכם אך זה בהחלט נותן פרספקטיבה בריאה ויעילה הרבה יותר.

אם אתם קוראים את המדריך הנ"ל, ככל הנראה כבר נחשפתם ללא מעט הצעות העוסקות בנושא בניית אתרים לעסקים עם מינימום ידע. רובן המוחלט של אותן הצעות קשורות בכלים השונים אשר ממלאים את הרשת והופכות את העסק לפשוט במיוחד. כלים כמו 'Wix', 'Squarespace', 'Weebly' ועוד ועוד, טובים יותר ופחות.

במדריך שכתבנו עבורכם נעבור ונסביר צעד צעד את כל השלבים ההכרחיים והחיוניים בדרך לבניית אתרים לעסקים כשנעשה זאת כשאנחנו מתמקדים בדרך הקלה ביותר – כלים בוני אתרים.

אז בלי הקדמות ארוכות ומיותרות – בואו נתחיל!

שלב 1 – בחר את הכלי לבניית אתרים הנכון מבחינתך

 נכון להיום הכלי הנפוץ ביותר לבניית אתרים לעסקים הוא לא אחר מאשר 'Wix' שעומד על יותר משלושה מיליון משתמשים משלמים! וכנראה שלא סתם. אם בעבר היינו נדרשים שיהיה לנו ידע מסוים בשפות קידוד שונות כמו HTML ו- CSS על מנת שבאמת נוכל לבנות אתר איכותי, הכלים לבניית אתרים שמוצעים נכון להיום ברשת, למעשה חוסכים לנו את כל זאת. בין אם זה באמצעות טמפלטים מוכנים ובין אם זה בשיטת 'גרור ושחרר', בניית אתרים לעסקים ובכלל הפכה למשימה פשוטה הרבה יותר.

אז איזה כלי עליכם לבחור?

אין באמת תשובה חד משמעית לשאלה. המלצה שלנו היא פשוט לעבור על הכלים הפופולריים ביותר ולהבין בדיוק מה כל אחד עושה. לאחר מכן, כדאי לקרוא תגובות וביקורות על הכלים שבחרתם ואפילו להירשם לתקופת ניסיון (במידה ואכן ניתנת האפשרות לכך). נכון שלכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה ולכל אדם יש את המטרות והציפיות שלו מהאתר שלו אך תמיד עדיף לקרוא ביקורות של אנשים – בכל תחום בחיים. אתם תידהמו לדעת איזה מידע הכרחי תוכלו לשאוב להמשך.

חשוב לזכור ולהבין שאך ורק אתם יודעים מה באמת יעבוד לעסק שלכם אז תעשו לעצמכם טובה והשקיעו את מלוא המחשבה והמאמץ בבחירת הכלי הנכון מבחינתכם.

שלב 2 – בחרו בתוכנית המתאימה לכם

לאחר שמצאתם את הכלי לבניית אתרים לעסקים שאיתו החלטתם לרוץ, הגיע הזמן לבחור בתוכנית הנכונה מבחינתכם. גם בחלק זה מומלץ לערוך מן חקר שוק קטן ולהבין את התועלת שתשיגו בכל אחת מן התכניות אל מול ההוצאות אותן היא כוללת. כמובן שהתכניות מחולקות לפי מגוון האפשרויות אותן תקבלו בכל אחת ואחת מהן ולכן חשוב להבין בדיוק מה יש באפשרותכם לעשות באופן עצמאי ומה לא.

כפי שכבר ציינו קודם לכן, לרוב אותן אפליקציות יציעו לכם תכנית חינמית אחת לפחות – תכנית מוגבלת למדיי אך שווה במידה ואתם עדיין לא סגורים במאת האחוזים על הכלי בו תעדיפו להשתמש. בשורה התחתונה, שלב זה פשוט למדיי אך הוא בהחלט שווה השקעה מינימלית שתקל עליכם את החיים בהמשך הדרך.

שלב 3 – בחרו בשם לדומיין

דומיין למי שלא יודע, הוא למעשה שם האתר. כלומר הדומיין אותו אתם בוחרים חייב להיות זהה לשם המותג\העסק שלכם. לכן מומלץ לחשוב על שם לעסק בהתחשב בדומיינים הפנויים שנשארו. לפניכם שלושת התנאים לבחירת דומיין\שם מוצלח:

  • שם רלוונטי – כפי שכבר הזכרנו, על הדומיין להיות רלוונטי לעסק שלכם, כלומר, הדומיין חייב להיות זהה לשם החברה שלכם.
  • שם קצר כזה שקל לזכור – המטרה של כולנו כמובן היא להציג בפני הלקוחות מותג בעל שם שכבר מהרגע הראשון יישאר בתודעה שלהם ולכן מומלץ לבחור בשם קצר, כזה שמתגלגל על הלשון באופן מושלם ככל הניתן.
  • הימנעו ממספרים – עדיף לבחור דומיין שלא יופיעו בו בספרות מהשיקול הפשוט שעל הדומיין להיות קריא ואסתטי ככל הניתן.

חשוב לציין שברגע שרכשתם את הדומיין (סכום מזערי ביחס להוצאות השונות שיהיו לעסק שלכם), יש באפשרותכם להעביר את הדומיין לאיזה שרת שתרצו. חשוב לשים לב לחדש את החוזה עם האתר ממנו קניתם את הדומיין הרבה לפני שהוא פג תוקף, במידה והוא עדיין רלוונטי עבורכם כמובן.

שלב 4 – בחרו את הטמפלט המושלם לעסק שלכם

אוקיי. עד כה התעסקנו בכל מה שקשור למעטפת של האתר ולפרטים הטכניים להם תזדקקו בשביל לבנות אתר לעסק שלכם. בשלב הבא אנחנו מגיעים ל'תכלס' של הקמת האתר. אז אחרי שבחרתם בכלי המתאים לעסק שלכם, רכשתם תכנית מתאימה וקניתם את הדומיין, הגיע הזמן להתחיל לעבוד על האתר עצמו ועל כל נושא הוויזואליות שלו.

כפי שכבר אמרנו, אותן פלטפורמות לבניית אתרים לעסקים, מספקת עבורנו כמעט את כל הכלים ההכרחיים לבניית אתר. אחד מהם הוא ה'Theme' (ערכת הנושא) של האתר. ברגע שהתחלתם בשלב הבנייה של האתר, תתבקשו לבחור טמפלט אחד מבין מאות הטמפלטים אשר מוצעים בפניכם כשכל אלה מחולקים לפי קטגוריות הקשורות במטרת העסק שלכם החל מבלוג ועד לאתר חנות.

כמובן שכל אותם הטמפלטים שמחולקים לפי קטגוריות, מחולקים כך בהתבסס על הנוחות שתוענק לכם עם בחירה בטמפלט כזה או אחר. קחו את הזמן לבחור בערכת הנושא המושלמת לעסק שלכם ורק לאחר שתהיו שלמים איתו במאת האחוזים – המשיכו לשלב הבא. אמנם אתם יכולים להחליף את הטמפלט בכל רגע נתון אך זה עלול ליצור אצלכם בעיות באתר ובקידום האורגני שלו.

לאחר שהתקבעתם על העיצוב לאתר, עצבו אותו כפי העולה על רוחכם כשגם בשלב זה כלי העבודה שבחרתם בו, יציע לכם ויכווין אתכם בצורה הטובה ביותר. חשבו על בניית אתרים לעסקים כמו על אפייה – כשכל המצרכים וההוראות מופיעים מולכם, העשייה הופכת לקלה ופשוטה הרבה יותר.

הקפידו לעבוד במסודר ולהקשיב להנחיות שאתם מקבלים – הם כלי נהדר וסופר חשוב בבניית האתר שלכם.

שלב 5 – תצוגה מקדימה ובדיקה

שלב אחד אחרון לפני פרסום האתר\העסק שלכם מסתכם בבדיקת האתר עצמו כשלמטרה זו יש לא מעט כלים מצוינים.

בהגיעכם לדף מסוים, הקפידו לבדוק את הדברים הבאים:

  • האם ההיגוי והדקדוק מושלמים?
  • האם כל הכפתורים בתפריט עובדים?
  • האם האתר מלא תוכן איכותי ורלוונטי?
  • האם דרך הפלאפון האתר עובד חלק?
  • האם האתר נטען בצורה האופטימלית?
  • האם נעשתה עבודה אידיאלית מבחינת הSEO?

לאחר שעניתם לעצמכם על כל השאלות הנ"ל, יש באפשרותכם לבחור באופציה 'תצוגה מקדימה' לאתר ובכך למעשה לקבל חוויית משתמש מושלמת.

  • טיפ שלנו – תתנו לאדם אובייקטיבי לעבור על התצוגה המקדימה של האתר ולתת את חוות הדעת שלו. זה עוזר באופן משמעותי לכל שלב ההכנה של האתר.

לאחר שתעשו את כל השלבים הנ"ל, תגיעו לשלב האחרון והחשוב מכל – שלב הפרסום!

מקווים שהצלחנו לעזור – במידה ולא, נשמח לענות על כל שאלה שתרצו.

דילוג לתוכן