עיצוב אתרים: מה החשיבות של חווית המשתמש?

עיצוב אתרים גג לחיות

ניווט מהיר במאמר

בתור בעלי עסקים קטנים ובינוניים בישראל, אתם משקיעים הרבה מאמץ וזמן בתפעול העסק שלכם באופן די טבעי, ולמרבית בעלי העסקים יש לא מעט תחומי אחריות שונים. פיתוח עסקי, הנהלת חשבונות, ניהול משימות שוטף, יצירת אסטרטגיה לעסק, מכירות, שיווק והרשימה עוד ארוכה. 

במקביל, נראה כי תמונת המצב כיום היא כזו בה אתרי האינטרנט משחקים תפקיד חשוב ביותר בהתנהלות השוטפת של כל עסק – החל מהתנהלות שוטפת מול הלקוחות, דרך ממשקי מכירה, הנהלת חשבונות, שיווק ועוד. בדיוק בגלל זה חשוב שנדע להעניק ללקוחות שלנו, בפרט אם תהליך המכירה מתבצע דרך האתר, חווית משתמש מצוינת בכל זמן נתון. 

במהלך העבודה השוטפת שלנו בדיגיטל פרטנרס, אנחנו נתקלים לא אחת בבעלי עסקים שלא מייחסים את החשיבות הראויה לחווית המשתמש באתר. בדיוק בגלל זה חשוב לנו להסביר לכם מה זה בדיוק אומר ולמה כל כך חשוב בעת עיצוב אתרים לשים דגש על חוויית משתמש . רגע לפני שנצא לדרך נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בכל זמן!

איך עובדת חווית משתמש (UX/UI) בעיצוב אתרים?

עבור מרבית בעלי העסקים הקטנים האתר הוא למעשה מעין פורטפוליו שמספר ונותן מידע על העסק שלנו – המותג והערכים שלו וכן המוצרים או השירותים שאנו מציעים. מה שהרוב לא יודעים זה שאתר כזה אחראי על
כ 75 אחוזים מדירוג האמינות של האתר שלנו. דירוג האמינות אם עוד לא יצא לכם לשמוע עליו הוא דירוג שמתקבל על ידי גוגל, וככל שהוא גבוה יותר כך ימוקם האתר שלכם במקום טוב יותר בתוצאות חיפוש מובילות. 

לכן חשוב להבין לפחות באופן בסיסי מהי חווית משתמש ולדאוג ליישום שלה גם באתר שלכם. קודם כל חשוב להבין לעומק את המשמעות של כל אחד משני המרכיבים של מה שנקרא חווית משתמש:

  • UX – User Experience: מדידת חווית המשתמש. דהיינו בדיקה מעמיקה של החוויה שעובר הגולש הממוצע באתר שלכם כשהוא נדרש לנווט, לעבוד מול מערכות מסוימות, לרכוש מוצרים, לקבל מידע וכן הלאה. החלק הזה כולל ארבעה תחומים כלליים חשובים: נוחות שימוש ותפעול של האתר, עיצוב, קלות ומהירות ניווט ורושם כללי. בגדול מדובר בכלי שמטרתו להפוך אתר טוב לאתר מצוין דרך בניית אתרים מותאמת. אפשר לדמיין את זה כמו עיצוב חכם של בית, כאשר מבינים בקלות מהו כל חדר וחלל, איך מגיעים אליהם ומה נוכל לעשות שם. 
  • UI –  User Interface: כאן מדובר על כל נקודות המפגש בין המשתמש לתוכנת המחשב והאינטרנט שיוצרת את החוויה. מה שנקרא Interface אלו למעשה שורה של פקודות או תפקידים שעוזרים למשתמש לתקשר עם התוכנה עצמה. עיצוב ה-UI זה למעשה מה שמכריע כמה אינטואיטיבית תהיה חווית הגלישה באתר שלכם. או במילים פשוטות – כמה קל יהיה לגולשים שלכם לעשות את מה שרוצים באתר. 

שימו לב כי שתי הטכניקות הללו לא סותרות אחת את השנייה, אלא דווקא משולבות יחד ומשלימות אחת את השנייה. האחת מתמקדת במדידה וניתוח כללי של חווית המשתמש, השנייה נוגעת בכל החיבורים העדינים בין תוכנה לגולש אנושי מנקודת המבט העיצובית של האתר. וכשזה נעשה בצורה מקצועית זה יכול לתת לכל אתר בוסט רציני ביותר.

למה להשקיע בשירותי UX בעיצוב אתרים

  • שיפור חוויית הלקוח: בראש ובראשונה מדובר על תהליך שמטרתו להפוך את האתר שלכם לנגיש יותר עבור הלקוחות. גולש שחווה חוויה טובה באתר הוא כזה שיחזור אליו וגם יביא את החברים שלו. זוהי הסיבה העיקרית למה כדאי להשקיע ב-UX. 
  • להוריד את ה-Bounce Rate: המושג הזה בעצם מדבר על גולשים שנכנסו לאתר שלכם, הבינו מהר שהחוויה היא לא נגישה ונוחה ויצאו בתוך מספר שניות. זה משהו שקיים בכל אתר, אפילו באתרים הטובים ביותר, אך באחוזים שוליים. באחוזים גבוהים אלו אחד הדברים שהכי פוגעים בדירוג אתרים. 
  • הכרחי לשיפור מכירות באתרי איקומרס: חווית המשתמש היא פשוט קריטית כשמדובר על אתרי מסחר אלקטרוני. חוויה לא טובה מביאה לאחוזי נטישה גבוהים ולעגלות מלאות שפשוט לא מגיעות לקופה לשלב התשלום. דרושה כאן עבודה יסודית החל מעיצוב האתר הכללי, דרך הצגת המוצרים והמידע ועד לשלב התשלום על המוצר. 
  • פחות עבודת שירות לקוחות: כשיותר לקוחות מצליחים לקבל את כל המידע והשירותים שהם צריכים דרך האתר, המשמעות היא פחות עבודה עבורכם ועבור העובדים שלכם. חלק מהתהליך הוא כמובן אוטומציה של כמה שיותר תהליכים. 
  • שיפור דירוג האתר: כאמור, מדובר על דרך מצוינת לשפר את דירוג האתר וזהו בהחלט חלק בלתי נפרד משירותי SEO מקצועיים. דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש, יותר כניסות והקלקות, חוויה חלקה בתוך האתר וחוזר חלילה. 

למה להשקיע בשירותי UI בעיצוב אתרים

  • בנייה של זהות מותג: אפיון ה-UI הוא למעשה הדרך שלנו לבנות זהות מותג שבאה לידי ביטוי באתר על ידי שימוש בצבעים מובחנים, צורות ואלמנטים חזותיים, טיפוגרפיה של האתר, כפתורים ייחודיים וכן הלאה. 
  • המרה של מבקרים ללקוחות משלמים: אנחנו יורדים בעיצוב הזה לפרטים הקטנים ביותר של חווית המשתמש. עיצוב שגוי ירחיק אותו מרכישה, בעוד עיצוב נכון ומדויק יעודד אותו מהשנייה הראשונה לעשות בדיוק את זה. 
  • כניסת לקוחות חוזרים: UI מתמקד בנוסף ביצירת חוויה מדויקת ונעימה שתשאיר את הגולש שלכם, גם אם מדובר בביקורו הראשון בתחושה טובה ונעימה. גולש שאכן יצא כך מהמפגש עם האתר שלכם הוא כזה שסביר להניח שיחזור אליו בשנית. 

אל תתפשרו על חווית משתמש שהיא פחות ממצוינת

בשורה התחתונה, אפיון חווית המשתמש שכולל גם UX וגם UI מקצועי הוא המפתח לאתר טוב ופופולרי. אם האתר שלכם הוא חלק משמעותי בתהליכי המכירה, אתם חייבים להבין כי זה משהו שצריך לדאוג לו מהשנייה הראשונה. חשוב לנתח את החוויה במלואה בצורה מדויקת ולרדת לפרטים הקטנים ביותר דרך נקודת המבט של הגולש הממוצע. 

הניסיון וההיכרות עם התחום היא קריטית בהחלט, וכאן בדיגיטל פרטנס אנו נשענים על ניסיון ולמידה של מעל 20 שנה. אז זה לא באמת משנה איזה אתר יש לכם, אם אתם רוצים להוציא ממנו יותר אתם בהחלט מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מידע נוסף. נשמח להציע בנוסף שירותי בנייה ועיצוב של אתרים מאפס וגם שירותי ניהול וקידום ברשתות החברתיות. אל תהססו ליצור איתנו קשר בהקדם האפשרי, ושיהיה הרבה בהצלחה! 

דילוג לתוכן