פרסום בפייסבוק

פייסבוק ואינסטגרם מהווים ערוץ פרסומי בעל הפופולריות הגדולה שיש לרשת, מספר המשתמשים הגבוה והזמן הרב שאנשים מבלים בפייסבוק או אינסטגרם.

כיום כמעט כולם יודעים שיש לפייסבוק יתרון נוסף מלבד 2 מיליארד משתמשים בכל יום(!) והוא כמות ואיכות המידע שיש לפייסבוק על המשתמשים. פייסבוק יודעת הכי הרבה על המשתמשים שלה. עקב אופי הפעילות ברשתות החברתיות פייסבוק יודעת עלינו דברים שאולי החברים הקרובים ביותר לא יודעים עלינו ומאפשרת לחזות את התנהגות המשתמשים.

פרסום בפייסבוק

קהל מטרה מדויק

המידע הרב שיש לפייסבוק מאפשר למנהל קמפיין מקצועי להגיע לקהלים מדויקים בכל שלב במהלך הקמפיין למוצר או השרות של העסק שלך ולטרגט קהלים עם התנהגות רצויה על פי 3 ממדים: עניין, פרופיל לקוח, התנהגות.

  • מי הקהל שכרגע מתעניין במוצר או השרות שאני מציע.
  • מי הקהל שמתאים לפרופיל הלקוח שלי. נתונים דמוגרפים של גיל מין אזור מגורים, רמת השכלה/הכנסה וסגנון חיים.
  • מי הקהל בעל התנהגות צרכנית שיש לו נטייה בסבירות גבוהה לבצע פעולה רכישה/הרשמה או כל המרה שנגדיר.

מסע לקוח בקמפיין פייסבוק

פייסבוק מאפשרת לנו לחלק את המהלך השיווקי לקמפיינים שונים ולכן חשוב מאוד להבין איך נכון להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק ולהיזהר משימוש אוטומטי. מהלך שיווק שלם מורכב השלבים הבאים:

  • קמפיין מותג/מוצר חדש – מודעות למוצר או המותג
  • קמפיין מעורבות/הכרות המטרה הזדהות עם המותג
  • קמפיין הנעה לפעולה הצעה לרישום ניוזלטר או הצעה לרכישה מוצר ועוד

את המעבר בין השלבים אנחנו עושים באמצעות קמפיין רימרקטינג לפי התנהגות בכל שלב. ניתן ליצור קיראטיב ומסרים מותאמים לקהלים שנחשפו, הגיבו, או בצעו פעולה כלשהי באתר שלנו בכל אחד מהשלבים.

הפיקסל של פייסבוק

הפיקסל (קוד קטן שמוטמע באתר) מאפשר לנו להציג מודעה בפייסבוק עם המוצר שהלקוח שכח בעגלה, קופון על מוצר בו צפה, הצעת שירות לפי הדף האחרון בו הוא ביקר ועוד. את המהלך השיווקי ניתן לנהל רק בפייסבוק או כחלק ממהלך שיווקי רחב יותר ברשת האינטרנט. ניתן להחליט לבצע רק את קמפיין ההכרות בפייסבוק ואת השלבים הנוספים במערכות הפרסום של גוגל או להשתמש בפייסבוק רק את השלב האחרון על פי קהלים שעשו פעולות שונות האתר. אכן, כלי חזק ביותר!

האם לפרסם בפייסבוק?

ההחלטה איך להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק תלויה במשתנים רבים:

  • נכסים דיגיטליים קיימים -(קבוצה בפייסבוק או אתר אינטרנט שיש לו תנועה אורגנית)
  • המוצר או השרות שאני רוצה לשווק האם יש לו ביטוי חיפוש או שזה שרות שאני צריך להציע אותו
  • כדאיות כלכלית -באיזה ערוץ פרסום עלות כל שלב זולה קמפיין זולה יותר
  • טכנולוגיה מתייחסת בעיקר ביכולת/מגבלות שלי ליצור קהלים ולהעביר אותם מערוץ לערוץ
  • תקציב- אם יש לי תקציב גדול אני יכול לבצע מהלכים רחבים אך עדיין נצטרך לדייק בהם
  • והמשתנה האחרון איפה הקהל השלי או וגם איזה מערכת מאפשרת לי להגיע לקהל היעד שלי

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם (בבעלות פייסבוק) זה עולם שלם של קהלים אשר הרבה פעמים לא נמצאים בפייסבוק. אבל זה לא רק קהלים שונים זה גם סטייט אוף מיינד שונה של אותו קהל במיקום אחר ברשת החברתית נותן לי הזדמנות לתפוס את המשתמש ב"מצב רוח" אחר ולהעביר מסרים באופן שונה בגלל ציפייה לתכנים שונים.

אחד הדברים הכי חשובים שפייסבוק יודעת עלינו מעבר לתחומי עניין שלנו בזמן נתון שזה נתון חשוב כשלעצמו –  האם יש לנו נטייה להתנהגות צרכנית כזו או אחרת מה הסבירות שנבצע קניה למשל.

 

פרסום ממומן בפייסבוק עם דיגיטל פרטנרס

כל עסק יכול ליהנות משימוש מפרסום ממומן בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה או מכירות של המוצר או השרות שהוא מציע. אבל תמיד יש לבצע זאת מתוך הסתכלות רחבה וניתוח נכון של המהלך השיווקי הדיגיטלי. 

קריטי להצלחה שלצד מנהל הקמפיין צריכים להיות עוד בעלי מקצוע: מתכנת שיטמיע את הכלים באתר ויוודא סנכרון מלא מול פייסבוק של הקטלוג וכל האירועים באתר. איש קופי שכותב את המסרים ומעצב גראפי שאחראי על הצד הוויזואלי. המודעות צריכות  להיות בהתאמה לסוג קהל שאיש המדיה מכוון ובהתאמה לפעולות שביצע באתר (זוכרים את הפיקסל?).