פרסום בפייסבוק

פייסבוק ואינסטגרם מהווים ערוץ פרסומי בעל הפופולריות הגדולה שיש ברשת, לאור מספר המשתמשים הגבוה והזמן הרב שאנשים מבלים בפייסבוק או אינסטגרם.

כיום כמעט כולם יודעים שיש לפייסבוק יתרון נוסף מלבד 2 מיליארד משתמשים בכל יום(!) והוא כמות ואיכות המידע שיש לפייסבוק על המשתמשים. פייסבוק יודעת הכי הרבה על המשתמשים שלה. עקב אופי הפעילות ברשתות החברתיות פייסבוק יודעת עלינו דברים שאולי החברים הקרובים ביותר לא יודעים עלינו ומאפשרת לחזות את התנהגות המשתמשים.

קהל מטרה מדויק

המידע הרב שיש לפייסבוק מאפשר למנהל קמפיין מקצועי להגיע לקהלים מדויקים בכל שלב במהלך הקמפיין למוצר או השירות של העסק שלך ולטרגט קהלים עם התנהגות רצויה על פי 3 ממדים.

  • תחומי עניין – מי הקהל שכרגע מתעניין במוצר או השירות שאני מציע.
  • פרופיל לקוח – מי הקהל שמתאים לפרופיל הלקוח שלי. נתונים דמוגרפים של גיל, מין,  אזור מגורים, רמת השכלה/הכנסה וסגנון חיים.
  • התנהגות – מי הקהל בעל התנהגות צרכנית שיש לו נטייה בסבירות גבוהה לבצע פעולה רכישה/הרשמה או כל המרה שנגדיר.

מסע לקוח בקמפיין פייסבוק

פייסבוק מאפשרת לנו לחלק את המהלך השיווקי לקמפיינים שונים ולכן חשוב מאוד להבין איך נכון להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק, האם אנחנו בוחרים בפרסום ממומן בפייסבוק או בפרסום אורגני ולהיזהר משימוש אוטומטי.
מהלך שיווק שלם מורכב מהשלבים הבאים בפרסום בפייסבוק:

  • קמפיין מודעות– חשיפה למוצר או המותג
  • קמפיין מעורבות גולשים –  הזדהות עם המותג על ידי איטראקציה של הגולש עם המודעות.
  • קמפיין תנועה לאתר–  הבאת גולשים חדשים לאתר 
  • קמפיין המרות – הנעה לפעולה באמצעות הצעת רישום לניוזלטר, יצירת קשר או הצעה לרכישת מוצר ועוד
  • קמפיין קטלוג דינמי– ייחודי לאתרי איקומרס להנעה לרכישה בחנות האונליין.

את המעבר בין השלבים אנחנו עושים באמצעות קמפיין רימרקטינג לפי התנהגות בכל שלב. ניתן ליצור קריאטיב ומסרים מותאמים לקהלים שנחשפו, הגיבו, או ביצעו פעולה כלשהי באתר שלנו בכל אחד מהשלבים.

מודעות לקמפיינים

הפיקסל של פייסבוק

הפיקסל (קוד קטן שמוטמע באתר), המאפשר לנו לבצע רימרקטינג -שיווק מחדש, כלומר להציג מודעה בפייסבוק ללקוח עם המוצר שנטש בסל או הצגת קופון הנחה למוצר בו  צפה ועוד. ניתן לנהל בפייסבוק את כל שלבי הקמפיין או לנהל את השלבים הראשונים במערכות הפרסום של גוגל ולהשתמש בפייסבוק רק בשלב האחרון של הרימרקטינג ולטרגט קהלים שביצעו פעולות שונות באתר. 

כדאיות פרסום בפייסבוק

ההחלטה אם להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק תלויה במשתנים רבים:

  • נכסים דיגיטליים קיימים – (עמוד בפייסבוק עסקי או אתר אינטרנט שיש לו תנועה אורגנית)
  • המוצר או השירות שאני רוצה לשווק – האם יש בו התעניינות או שזה שירות/מוצר שאני צריך להציע אותו לקהל חדש.
  • כדאיות כלכלית -באיזה ערוץ פרסום עלות הקמפיין זולה  יותר והאם כדאי לי לפרסם בפייסבוק.
  • תקציב – אם יש לי תקציב גדול, אני יכול לבצע מהלכים רחבים. במידה ויש לי תקציב נמוך, צריך לבדוק כדאיות ביחס לשאר הפלטפורמות. 
  • איפה הקהל השלי גולש –  המשתנה האחרון שצריך לקחת בחשבון . כמובן חשוב לדעת איזו פלטפורמה מאפשרת לי להגיע לקהל היעד שלי.

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם (בבעלות פייסבוק) זו רשת חברתית שגולשים בה קהלים  שלא תמיד נמצאים בפייסבוק. לא מדובר רק בקהלים שונים, אלא  גם בסטייט אוף מיינד שונה של אותו קהל  ברשת חברתית אחרת. הפרסום באינסטגרם נותן לי הזדמנות לתפוס את המשתמש ב"מצב רוח" אחר ולהעביר לו מסרים באופן שונה בגלל ציפייה לתכנים שונים ולעיתים קלילים יותר.
באינסטגרם לרוב קהל הגולשים צעיר יותר .לכן, יש להתאים את הקריאטיב באמצעות שימוש בוידאו, רילס, סטורי, פעילויות גולשים ועוד.

 

פרסום ממומן בפייסבוק עם דיגיטל פרטנרס

כל עסק יכול ליהנות מפרסום ממומן בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה או המכירות של המוצר או השירות שהוא מציע. אבל תמיד יש לבצע זאת מתוך הסתכלות רחבה וניתוח נכון של המהלך השיווקי הדיגיטלי. 

לצד מנהל הקמפיין צריכים להיות עוד בעלי מקצוע:
מתכנת –  שיטמיע את הכלים באתר ויוודא סנכרון מלא מול פייסבוק.
איש קופי – שיכתוב את המסרים
מעצב גראפי – שאחראי על הצד הוויזואלי.
המודעות צריכות  להיות בהתאמה לסוג קהל שאיש המדיה מכוון ובהתאמה לפעולות שביצע באתר (זוכרים את הפיקסל?). 

דילוג לתוכן