שיווק דיגיטלי במבט רחב לבעלי עסקים

שיווק בפייסבוק

ניווט מהיר במאמר

שיווק דיגיטלי הוא תהליך של ניתוח וקביעת אסטרטגיה שיווקית. ממנו נגזור פעולות המיושמות ברשת הדיגיטלית להשגת המטרות של העסק. כל זאת באמצעות קמפיינים בתשלום למפרסמים השונים ברשת האינטרנט , ובאמצעות נכסים דיגיטליים קיימים או בבניית חדשים ונכסים שהרווחנו בתהליך.

הכרת השפה, האמצעים והכלים של עולם השיווק

המטרה שבסוף המאמר, פסקת הפתיחה הקצרה תהייה ברורה ומובנת לחלוטין ואף פשוטה.כך תשיגו שליטה מלאה בהבנת שיווק העסק שלכם מול כול הגורמים שמטפלים בתהליך השיווק הדיגיטלי בעסק שלכם.

אתם מכירים מצוין את העסק שלכם ויודעים טוב מאוד אילו מטרות שיווקיות אתם רוצים להשיג נכון לנקודה בה העסק נמצא היום. אך השאלה האם יש לכם את הכלים והשפה להתנהל מול מנהל השיווק או כל גורם מקצועי בתחום השיווק הדיגיטלי. עד כמה אתם מכירים את הכלים שעומדים לרשותם והמשמעות של השימוש של כל אחד מהכלים, ומה היא מערכת הגומלין הקיימת  בניהם.

בדיגיטל פרטנרס מאמינים שאין "ברירה" כל בעל עסק חייב/ת להכיר את השפה והאמצעים של עולם השיווק בכלל ובפרט שיווק דיגיטלי שהפך להיות כלי מרכזי לשיווק של העסקים כיום.

הקדמה לשיווק דיגיטלי חמש אסטרטגיות שיווק שכל בעל עסק מכיר

חמש אסטרטגיות שיווק שכל בעל עסקים מכיר, גם אם לעולם לא פתחנו ספר על שיווק או קראנו אף מאמר בתחום. החשיבות בהכרת חמש האסטרטגיות שיווק היא, שבאמצעותן אנחנו מגדירים את הזהות העסקית. אנחנו עונים על השאלה הפשוטה מי אנחנו. שאלה שהרבה פעמים היא שקופה לבעל העסק ויש צורך בגורם חיצוני שיחלץ את המובן מאליו על מנת "לגלות" את הזהות העסקית. על מנת שנוכל "לספר" את כל אותם יתרונות-ערכים ללקוח.

who are you?

השקעה בהוזלה של הליכי ייצור המאפשרת לחברה למכור בכמויות ובזול

אסטרטגיה ראשונה מתמקדת בייצור, עומד מאחוריה הרעיון לייעל את תהליך הייצור להגברת התפוקה.
המטרה, לספק את המוצר שלי בכמות ובמחיר זול ונגיש לכל נפש.  הרעיון הבא טוען בדיוק "ההפך"

השקעה בפיתוח מוצר בעל איכויות המקנות יתרון למותג

אני משקיע בפיתוח מוצר איכותי  מתוך הנחה שהצרכן מוכן לשלם מחיר גבוה על מנת לזכות באיכות וערך המוסף שהמוצר שפיתחתי מזכה אותו.

מכירה, מכירה,  מכירה

אסטרטגיית השיווק השלישית  היא אסטרטגיית מכירות ואין לה שום קשר לתהליך ייצור או לפיתוח מוצר כזה או אחר, יש מלאי שצריך למכור אותו. איכות המוצר מערכת היחסים עם הלקוח אינה פרמטר בתהליך מכירה אגרסיבי.

בעיות שהמותג יודע לפתור ללקוח

האסטרטגיה הרביעית מתמקדת בצרכן ושואלת מה הצרכן שלי צריך וכמו שהרבה משווקים אוהבים לחדד מה כואב ללקוח. איזו בעיה כואבת אני בא לפתור לו.

עמדת המותג ביחס לסוגיות סביבה וחברה

האסטרטגיה החמישית האחרונה היא  אסטרטגיית שיווק שעומד במרכזה נושא האחריות החברתית. מה האחריות שהחברה שלי לוקחת על הסביבה או החברה. אילו נזקים סביבתיים היא מצמצמת תוך כדי הפעילות העסקית ? או איך היא תורמת לקהילה? כל תחום עסקי מתמודד עם סוגיות שונות, לחלקן יש רגולציה מחייבת או הסכמה חברתית רחבה המתורגמת ללחץ חברתי שהעסק או החברה חייבים לתת מענה.

קיים מרחב של סוגיות חברתיות וסביבתיות שההתייחסות של החברה היא התנדבותית, תוצר של מצפון החברה או מתוך מחשבה שפעילות התנדבותית מייצרת יתרון על פני המתחרים. דרך לייצר בידול התורם למיתוג שמתורגם להגדלת הרווח הכלכלי או יכולת להגיע לקהל היעד בעל זהות ערכית .

במהלך שיווק דיגיטלי ננווט את המותג בין האסטרטגיות

אני בטוח שקראתם את חמש האסטרטגיות ולכולכם עברה המחשבה בראש, שבשנים האחרונות כל האסטרטגיות האלו מתקיימות בו זמנית וצריך לתת את הדעת  לכולן ולדעת לנווט בניהם. גם עסק המתמקד בפיתוח מוצר איכותי ושנותן הרבה ערך מוסף ללקוח, עדיין צריך גם להשקיע בייצור יעיל  עם עלויות מופחתות כמה שיותר. הדוגמה הכי טובה לזה היא חברת אפל שמשקיעה הרבה בפיתוח המוצר אבל היא גם החברה שמרוויחה הכי הרבה על המוצרים שלה.

גם אם אני מכוון צרכן ויש לי אסטרטגיה שיווקית  שקולעת לצרכים של הלקוח עדיין בסופו של תהליך יש נקודת מכירה ששם אני צריך ליישם אסטרטגיה מכירה שמחוברת לאסטרטגיה השיווקית. זה יכול להיות דף נחיתה/מכירה שעבר אפיון של חווית משתמש ומיקרו-קופי שמוביל להמרה. או איש מכירות שמטפל בליד שהגיע אליו והוא יודע מאיפה הגיע הליד ומי הקונה הפוטנציאלי ומה תהליך המכירה שצריך להעביר את הלקוח לסגור מכירה.  

לסיכום, אין כמעט חברה או עסק שלא צריכים לתת את הדעת ולקבל החלטות ביחס לכל חמש האסטרטגיות השיווקיות. הגישות שלנו ביחס לחמש האסטרטגיות הם הזהות שלנו והבסיס לאסטרטגיית מיתוג עסקי .

אסטרטגיות ליבה של העסק

חשוב לומר כמובן ששתי האסטרטגיות הראשונות הן מאוד בסיסיות והן הליבה של העסק וצריכות להיות פתורות ומנוהלות לפני שמתחילים את תהליך השיווק הדיגיטלי. תקלות במתן שרות/מוצר החברה לקהל הלקוחות בעקבות מהלך שיווקי יכול לגרום נזק , אתם צריכים לדעת שאתם – העסק יודע לתת מענה לעלייה בביקוש הצפוי .



אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מתחיל בבניית מותג

אחרי שהבנו איפה החברה או העסק שלנו נמצא בכל אחת מחמש האסטרטגיות שהזכרנו בפסקה  הקודמת אפשר להתחיל לדבר על פיתוח מטרות של שיווק דיגיטלי וכיצד אנחנו יכולים להשיג אותם. התשובה לשאלה הזאת היא האסטרטגיה השיווקית שלנו. שהצעד הראשון שלה היא בניית המותג .



מיתוג

יש נטייה לחשוב שמיתוג מתייחס רק לאספקט הוויזואלי. אבל מיתוג מתחיל בקביעת המסרים, עמדות ואופני הפעולה של שיווק העסק-אסטרטגיית שיווק. רק אחר כך אנחנו יכולים לגזור ולבנות את השפה הגרפית שתומכת במסרים-מיתוג עיצובי.

מיתוג ומיתוג גראפי -שפת עיצוב שנגזרת מהתובנות האסטרטגיות

בתהליך המיתוג אנחנו מגדירים לעצמנו (לפעמים זה המובן מאליו) מה אנחנו מוכרים או איזה שרות אנחנו נותנים ומה המסרים הנלווים לאותו עסק בכלל ובכל שרות או מוצר . השלב השני הוא יצירת מעטפת עיצובית אחידה שתשרת את הנראות שלנו בכל ערוצי המדיה הדיגיטלית וגם באופליין.

את המעטפת העיצובית מייצר גרפיקאי שממציא שפה עיצובית שתתמוך ותחדד את העברת את המסר ללקוח או יותר נכון לפרסונה -הדמות שיש לנו המאפיינת את הלקוח שלנו או הלקוחות. למיתוג יש עוד תפקיד חשוב והוא הזיהוי. אנחנו "מקלים" על הלקוחות לזהות את העסק שלנו ולקשר אליו את המסרים . על תהליך המיתוג בהרחבה אתם מוזמנים לקרוא במאמר מיתוג לעסקים

מיתוג עסקי

אילו מטרות העסק יכול להשיג בעזרת שיווק דיגיטלי

מבחינה זו אין הבדל בין שיווק בערוצים המסורתיים לבין שיווק דיגיטלי ברשת המידע. אנחנו יכולים להגביר מכירות להגביר מודעות למותג להכיר לקהל מותג או מוצר חדש. לשנות תדמית של מותג-למתג מחדש.  לפתוח נקודות מכירה לקהלים שונים ובמדינות שונות ברחבי העולם. לייצר רשימת לקוחות ולהקים מועדון לקוחות. לצאת בקמפיין פרסומי באתר מקומי או ארצי או בירחון נישה לתחום עניין מסוים.  "רק" הכלים  שבאמצעותם מממשים את המטרות בשיווק הדיגיטלי שונים לחלוטין מהכלים באופליין.

היתרונות של קמפיין מכירות בשיווק דיגיטלי המבוסס על מיתוג

בפסקה הבאה נקפוץ לסוף, לקמפיין המכירה שהוא קצה התהליך השיווקי . לא מעט עסקים מתחילים בקמפיין מכירות לפני שהתקיים קמפיין למותג או למוצר החדש ועוד לפני שנבנתה אסטרטגיה מיתוג ושיווק לעסק . אפשר לנחש שזה קורה בגלל שאין תהליך של פיתוח אסטרטגיה למותג. התוצאה עלות המרה למכירה גבוהה.

הטעות נמשכת זמן רב מדי והעסק מתחיל להיות תלוי במכירות. בנקודה זו קשה מאוד לתקן את הטעות מבלי להיות מוכנים לשלם מחיר.  ועכשיו תשאלו בצדק האם בתקציב של כל עסק דוגמת עסקים קטנים יש מקום לקמפיין מותג?

התשובה הפשוטה היא כן, מאחר שמשלמים על ההוצאה במהלך קמפיין המכירה בחוסר יעילות והמטרות של זיהוי והזדהות של הלקוח עם המוצר או השרות והעסק שלכם לא מתגשמות במלואן . מחיר ההמרה שלנו יהיה גבוה על כל המרה מאחר ולעסקים לא ממותגים הנטייה של הלקוח לבצע אינטראקציה עם העסק יורדת.

מיקסום מכירות והפחתת עלויות מכירה

המטרה של עסקים מסחריים היא מכירות, אם זה למוצרים קיימים או למוצרים חדשים שהם משיקים. בתהליך שיווק המוצרים יש עלויות והן צריכות להיות משתלמות. השאיפה היא להקטין אותן עד כמה שניתן על מנת להגדיל את הרווחיות. בוודאי נתקלתם במושג  ROI  שהוא ראשי תיבות של Return Of Investment מה הוא ההחזר על ההשקעה שלי ככל שעלות קמפיין המכירות שלי למוצר נמוכה כך ההחזר(הרווח) שלי גדל.

איך מורידים את עלויות המכירה למוצר?

שתי דרכים להוריד את עלויות מכירה למוצר, חייבים לפעול במקביל בשתיהן בכדי להשיג תוצאות.

אופטימיזציה של קמפיין

המיומנות של מנהל הקמפיין תקבע עלות המכירה למוצר ככול שתהליך המיטוב מקצועי יותר.

האופטימיזציה של קמפיין מתבצעת על פי המדדים הבאים:

  • בחירת ביטויי חיפוש ממירים
  • טירגוט קהלים הכולל גם קמפיין רימרקטינג
  • באסטרטגיה  BID  לעלות קליק, מכירה/פעולה, חשיפה
  • תזמון הקמפיינים
  • קופי וקריאטיב של המודעה
  • דף נחיתה/מכירה-המרה(באחריות ה-UX)

גם אם אתם לא מבינים עד הסוף את כל אחד מהמדדים ניתן לדלג מאחר וזה תחום התמקצעות הטכני של מנהל הקמפיין. באחריות מנהל הקמפיינים לשלוט בנושא ופחות קשור להבנה של בעל עסק את מהלך השיווק הדיגיטלי.

בשיווק דיגיטלי יש פרמטרים רבים להצלחה של קמפיין

צריך לשים לב שמהלך השיווק הדיגיטלי הוא דינמי מאוד וכל פרמטר נבדק וניתן לשינוי החל מהקופי שזה הטקסט של המודעה , עיצוב המודעה, טירגוט הקהל, מיקום המודעות ובחירת ערוץ הפרסום. גוגל, פייסבוק לינקדאין איפה הלקוחות שלי? בעולם שיווק דיגיטלי לא צריך לנחש גם שאנחנו בטוחים בתחושות שלנו. השוואה של כל פרמטר בקמפיין היא הכרחית מאחר וסקר הנתונים על קמפיין דיגיטלי הוא מיידי. שלא כמו פעם בפרסום מסורתי הסקר היה בדיעבד ע"י מכון סוקרים ואת המסקנות יישמו על הקמפיין הבא. כמובן שזה תהליך יקר שהיה רלוונטי לעסקים גדולים בלבד. 

הגענו לדרך השנייה מיתוג שהיא בעצם הראשונה כפי שכבר הקדמנו להסביר ..

יחס הצרכן למותג

מנהל הקמפיין עובד בתוך גבולות גזרה של המיתוג העסקי מידת הכרות והיחס של צרכן עם המוצר או המותג. הגברת ההכרות של הצרכן הפוטנציאלי עם המותג/מוצר והמסרים שמתלווים אליו שזה קשור לחמש אסטרטגיות השיווק שדיברנו עליהם בתחילה. ככל שהמותג והמסרים יהיו מוכרים יותר לצרכן הוא ייטה להקליק יותר על מודעות הקמפיינים. נטייה זו נוצרת בזכות זיהוי המותג והזדהות עם הערכים שמתלווים אליו. זהות העסק מוכרים כבר לצרכן עקב חשיפה לתכנים של החברה או העסק. קמפיין בשיווק דיגיטלי מתחיל בהגברת המודעות למותג והמסרים של החברה על המותג או למוצר מסוים

ישנן דרכים רבות להביא למודעות והיכרות של הצרכן עם מותג או מוצר מסוים בשיווק דיגיטלי. נכון יש חברות ש"כל" מה שהן צריכות לעשות זה להכריז על השקה של מוצר חדש וכל העולם עומד דום. העיתונות העולמית תדווח כל מילה וכל פרט מידע שהחברה תספק. בזה החברה תסיים את כל קמפיין השיווק והמכירות שלה . חברות שיכולות לשווק כמו אפל הן מעטות מאוד. שאר החברות והעסקים צריכים לייצר מודעות למוצרים בדרכים מגוונות. ברשת קיימים מספר דרכים לעשות זו, אותם נכיר בפסקה הבאה, נכסים דיגיטליים. נכס דיגיטלי הוא כל מקום שבו אני יכול לייצר תוכן או נוכחות ברשת האינטרנט.

נכסים דיגיטליים המרחב שלנו בשיווק דיגיטלי

ערוצים בתשלום

כאשר משלמים לצד שלישי לפרסם את התוכן/קמפיין שלנו בפני קהל. זה יכול להיות תשלום להופיע בתוצאות מנועי החיפוש, פרסום באתרים, כל סוג של קידום פוסטים, סרטונים, מאמרים שאנחנו משלמים כדי שיוצגו בפני קהל.

נכסים שבבעלותנו

אלה נכסים שבשליטתנו כמו אתרים, ערוץ יוטיוב , פרופילים  ברשתות החברתית. בעזרתם אנחנו מייצרים תוכן באמצעות פוסטים, תגובות, שיווק בדואר אלקטרוני באמצעות רשימות תפוצה שצברנו וניהול בלוגים שבבעלותנו.

נכנסים דיגיטלים

הנכסים הדיגיטליים שלנו ברשת האינטרנט

  • אתר אינטרנט

הנכס הדיגיטלי הכי חשוב הוא האתר. תוודאו בהיקשרות העסקית עם בונה האתר שהוא שלכם גם לאחר סיום ההיקשרות בינכם.

  • פרופילים לעסק ברשתות החברתיות

כל אותם פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות השונות אם זה פייסבוק, אינסטגרם לינקדאין, טוויטר, pintrest  שבאמצעותם אנחנו מקימים דפים עסקיים או קבוצות. ביחד הפעילות ברחבי הרשת החברתית כלו אילו גם נכסים דיגיטליים. שימו לב שמידת השליטה שלנו כאן מוגבלת ולפעמים אף יכולה להימחק או להיות מושהית. הרשת חברתית קובעת כללים ויכולה לשנות אותם וככה גם החשיפה לקהל הלקוחות שלנו.

  • בלוגים וערוצי תוכן מדיה

אנחנו יכולים לנהל ערוץ בלוג באתר של בלוגרים או להקים ערוץ לסרטונים באתרים כמו יוטיוב  לסרטונים או פוד-קאסטים.

  • רשימות תפוצה של לקוחות

עם הזמן אנחנו יכולים לאסוף פרטי התקשרות של לקוחות לנהל איתם קשר במגוון דרכים דרך המייל הודעות לטלפון הנייד ואף פתיחה של קבוצות וואטסאפ או טלגרם.

  • אפליקציה

נכס דיגיטלי שעוד ועוד עסקים עושים שימוש בו לאחרונה  היא יצירת אפליקציה להורדה לטלפון החכם. האפליקציה יכולה להיות מוצר שירות לללקוח או נכס דיגיטלי שעוזר לנו לנהל מכירות חוזרות של המוצר או לנהל את מערכת היחסים שלנו עם הלקוח לטווח ארוך כך שהאפליקציה נותנת ערך מוסף ללקוח.

פלטפורמות שבעזרתן מייצרים תוכן ונוכחות ברשת

באמצעות ערוצי המדיה שסקרנו עכשיו החברה או העסק יכולים להעביר את המסרים על מותג או מוצר מסוים. זוכרים את אסטרטגיית השיווק הרביעית, שלנו אילו בעיות אנחנו יודעים לפתור לצרכן. או את האסטרטגיה החמישית מה האחריות שהחברה לוקחת בנושא סביבה וחברה. כל אלו האמצעים שבעזרתם אני יכול לייצר את התוכן ולהעביר את המסר ללקוח הפוטנציאלי.

אין צורך להיות בכל אותן פלטפורמות, נבחר את הנכונות ביותר שבהם נמצא את  קהל הלקוחות של העסק  "בסטייט אופמיינד" המתאים, שעלויות החשיפה וההמרה משתלמות ביחס לפלטפורמות מתחרות. לדוגמא סביר להניח שחלק גדול מהלקוחות נמצאים למשל ברשת החברתית לינקדאין. האם זה המקום הנכון לקמפיין במידה ואני מוכר אופני רכיבה? כנראה שלא. הציפייה ברשת הוא לקבל תוכן מקצועי, או תוכן שמקדם את הקריירה שלהם, למשל קמפיין על לימודי מנהל עסקים.

לצעוק בכיכר השוק הריקה

אם לא נקדם את הנכסים הדיגיטליים, הם כמו חנות ברחוב צדדי שאף אחד לא נכנס אליה ואינו יודע על קיומה.
בעלי עסקים מתחילים בהקמת אתר כצעד ראשון במהלך השיווק הדיגיטלי, לרוב זה מסתיים שבעל העסק בנה מצבה יפה יותר או פחות.

החלום הוויראלי

יש לנו חלום שנכתוב פוסט ברשת החברתית או נעלה סרטון  ליוטיוב  והוא יהפוך לוויראלי בין לילה וכך המסר שלנו ישטוף את הרשת, הלקוחות שלנו יכירו את המותג ואת מוצרים שלנו. הבעיה שאף אחד עוד לא יודע מה הנוסחה לתוכן וויראלי ואם היא בכלל קיימת. אבל בהחלט יש דרכים שהמסר שלנו יגיע ליותר ויותר לקוחות פוטנציאלים.

נכסים שהרווחנו

כשאנחנו מייצרים תוכן וזוכים לחשיפה כגון איזכורים ברשת חברתית, חשיפה אורגנית ברשת החיפוש או ברשת חברתית. כל תוכן (פוסט, בלוג, מאמר וכו') שלא שילמנו על מנת לקבל בשבילו חשיפה הוא נכס שהרווחנו. אבל סביר להניח שהשקענו אנרגיה וזמן ואף כסף בפיתוח התוכן וקידומו.

קידום ממומן וקידום אורגני

קידום ממומן

בקידום ממומן אנחנו משלמים לרשת פרסום למשל גוגל או רשת חברתית על מנת  שהמודעה או התוכן שלנו יוצג לקהל. ההפעלה של המודעה משתנה, זה יכול להיות לפי ביטויי חיפוש או על פי קהל שמטורגט. בפייסבוק אפשר לבחור לפרסם לפי אזור או תחביב בחתך גיל X ועוד. אנחנו יכולים גם לפרסם מודעות לאנשים שביקרו באתר שלנו בדף מסוים וכמעט סיימו רכישה. נוכל לפרסם להם ברשת המדיה של גוגל או באחת מרשתות החברתיות ולהחזיר אותם בחזרה לאתר. כמו שאתם מבינים האפשרויות הן רבות.

קידום אורגני

קידום אורגני לרוב מתייחס למיקומים שלנו ברשתות החיפוש כמו גוגל, במיוחד אם הקהל שלנו בארץ. אבל קיימות רשתות חיפוש של מנועי חיפוש נוספים כמו bing, ddg ועוד. במידה ומקדמים במדינות אחרות , צריכים לבדוק אילו מנועי חיפוש ורשתות חברתיות פופולריים באותה מדינה.

להיות בעמוד ראשון במקום ראשון ברשת החיפוש

היתרונות להופיע במקום בראשון באורגני הם ברורים. להופיע ב 5 המקומות הראשונים בביטויי מפתח מבטיח 67 אחוז הקלקות לאותם עמודים שהצליחו להתברג בחמישייה הראשונה. למרות שגוגל מציפה את דף תוצאות החיפוש עם תוצאות ממומנות, משתמשים עדיין מעדיפים את התוצאות האורגניות הנתפסות כאמינות ואיכותיות יותר. אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה את המאמר שכתבנו על קידום אורגני בגוגל.

האם קיים עדיין קידום אורגני של תוכן ברשתות החברתיות?

נוהגים להספיד את קידום התוכן באופן אורגני ברשתות החברתיות במיוחד בפייסבוק. בטענה שפייסבוק שינתה את האלגוריתם על מנת שנשלם בכדי לקבל חשיפה. פייסבוק והרשתות החברתיות מעוניינות לתת למשתמשים תוכן רלוונטי ביותר שמעורר תגובה. בדומה מאוד לאופן הפעולה לאלגוריתם של גוגל. לכן אותם כללים שחלים על קידום אורגני ברשת החיפוש מומלץ ליישם ברשתות החברתיות.

חשיפה אורגנית ברשתות החברתיות

נהוג לחשוב שקידום אורגני ניתן לבצע רק ברשת החיפוש ולא מתקיים ברשתות החברתיות. קידום אורגני מתקיים בכל רחבי הרשת גם ברשתות חברתיות והוא עובד בדומה לכללים ברשת החיפוש, תוכן בעל ערך מוסף לגולש. לכן הנתון ש 78% מושפעים מפוסטים ברשת החברתית בנוגע להחלטות רכישה שלהם חשוב מאוד.

האם כדאי לבצע קידום אורגני בלבד?

גוגל טוענת ש 67% מהכניסות למודעות ברשת  החיפוש הם לחמשת התוצאות האורגניות הראשונות. האם זה אומר שצריך לעבור לקידום אורגני ולזנוח לחלוטין את הקידום הממומן?

בקצרה לא, באמצעות קידום אורגני נגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ונזכה לחשיפה רבה ברשתות חברתיות וכך נוכל לייצר תנועה רבה לאתר האינטרנט. אבל קידום האורגני לא יכול להמשיך ולעקוב אחרי הגולשים שנכנסו לאתר שלנו. אין לנו דרכים לטרגט מחדש ולהבטיח שהמותג שלנו ימשיך להופיע במסע הלקוח. לקוח שמבקר באתר לא ייבצע רכישה בפעם הראשונה בייחוד אם הלקוח נמצא בתחילת המסע.

רימרקטינג

הוא הכלי מרכזי בקידום ממומן ואחד החשובים בכל מהלך השיווק הדיגיטלי שלנו. רימרקטינג מתבסס על היכולת לצבוע קהלים באמצעות קטעי קוד הנשתלים באתר. קטעי קוד של רשת החיפוש או רשת חברתית שבאמצעותם מערכות הפרסום למשל של גוגל או פייסבוק יודעים מי מבין הגולשים ביצע סוגים שונים של אינטראקציה עם הנכנסים הדיגיטליים או המודעות שלנו. רימרקטינג מתבסס על יכולת שלנו לייצר כל הזמן קהל לקוחות פוטנציאלי.

אם נמצאים רק באחד מסוגי הקידום נחשוב מחדש על האסטרטגיה השיווקית . הניסיון אומר ששילוב בין קידום ממומן ואורגני יגביר את הסיכויים בכך שנהיה נוכחים בכל מסע הלקוח עד לשלב ההמרה.

סיכום נכסים וערוצים ברשת האינטרנט

תוכן, נכסים, וערוצים

בוא ננסה לפשט קצת את כל משכתבנו עד עכשיו בעזרת שלושת המושגים הבאים.

תוכן

המסרים שהמותג רוצה שהקהל יכיר וייקשר למותג. תוכן הוא גם המידע וידע גנרי וייחודי שיש למותג בתחום מומחיותו וחשוב להנגיש אותו לקהל.

נכסים

הם כל אותן הפלטפורמות השונות  שהזכרנו (אתר, בלוג, פרופיל ברשת חברתית ועוד..)שבאמצעותם נציג את התוכן.

ערוצים

המרחבים ברשת שבהם פועלים הנכסים שלנו לפרסם את התוכן של המותג. למשל רשתות חיפוש, רשתות חברתיות, אתרים אחרים שמייצרים תנועה לאתר שלנו.

סיכום מהלך שיווק דיגיטלי ברשת

דע מי אתה ומה אתה יודע לתת לקהל שלך ומי קהל היעד שלך.

גזור מהתוכנית האסטרטגית  את המסרים השיווקיים ותעבה אותם בתוכן בתחום המומחיות שלך תארוז את המסרים והתוכן  במיתוג גרפי- השפה העיצובית שמחזקת את המסר.

נשתמש בתוכן ובמיתוג הגרפי של המותג בכל הנכסים הדיגיטליים.  במהלך השיווקי כל הזמן נשווה את התוצאות בין הערוצים ובין הקמפיינים ונקבל החלטות להמשך הדרך .

סיכום דבר

אנחנו בדיגיטל פרטנרס מקווים שהצלחנו קצת להרחיב את המבט שלך על המהלך של השיווק הדיגיטלי ואולי להכניס בו קצת סדר. כמו שאמרנו בהתחלה אנחנו מאמינים שבעל עסק צריך להבין את המהלך השיווקי והפרסומי ברשת האינטרנט להכיר את האפשרויות והכלים והקשר בניהם. בכך ליצור שיתוף פעולה פורה וענייני להשגת המטרות השיווקיות של העסק.

מה מיוחד בדיגיטל-פרטנרס?

שאנחנו עובדים בצוות וזמינים אחד לשני שזה חשוב לניהול קמפיינים דינמיים ותחרותיים.

פעולות של SEO לקידום אתר מועברות לבונה האתרים. כך גם דרישות של מנהל הקמפיין למודעה דחופה מקבלות מענה קריאטיבי מידי.

השירותים שדיגיטל-פרטנרס מציעה לעסקים

דיגיטל-פרטנרס היא סוכנות שיווק דיגיטלית הקיימת מעל לעשור, המורכבת ממנהלי צוותים בעלי ניסיון של 15 ו 20 שנה ויותר בתחומי השיווק,  בניית אתרים, עיצוב גרפי, קידום ממומן וקידום אתרים אורגני. יש לנו תמהיל לקוחות רחב של עסקים קטנים ועד עסקים גדולים.

בדיגיטל פרטנרס יודעים להציע את כל השירותים הדרושים לשיווק דיגיטלי.  החל מבניית תכנית אסטרטגית שיווקית , בניית מיתוג ובהמשך בניית נכסים דיגיטליים בכל הערוצים. בנקודה זו אנחנו מוכנים  למהלך שיווק דיגיטלי בערוצים שקיימים ברשת וגם בערוצי מדיה מסורתיים. היכולת לטפל בכל מהלך השיווק הוא יתרון לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שלא מעסיקים איש שיווק מקצועי.

אם הגעתם עד לכאן ואתם סקרנים לדעת עוד על שיווק העסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו.
לשיחת יעוץ מקצועית ללא עלות לחצו כאן



דילוג לתוכן