אודות תהליך קידום אתרים אורגני SEO

קידום אתרים אורגני

ניווט מהיר במאמר

מה העיקרון שעומד מאחורי קידום אורגני בגוגל

בכדי להבין קידום אורגני בגוגל צריך להבין את המטרה של גוגל כמנוע חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל מעוניין לתת את התוצאות הטובות ביותר למשתמשים ביחס לביטוי חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל מנסה להבין אילו תוצאות הכי רלוונטיות עבור המשתמשים ועונות לכוונת המשתמש.

כוונת המשתמש ביחס לביטוי מפתח

כמקדמי אתרים הבנת כוונת המשתמש  היא אחד הדברים החשובים, בכדי לדעת לבחור ולייצר תוכן נכון. כך לקדם את האתר בביטויים הרלוונטיים. יש שני שלבים שבהם נרצה להבין את כוונת המשתמש.

השלב הראשון הוא כמובן במחקר המילים

במחקר מילים אנחנו מחפשים רלוונטיות לתחום האתר שיש להן נפח חיפוש. לפעמים נמצא מילים עם נפח חיפוש גבוה, אבל הן לא רלוונטיות לעסק. בגלל שיש תחום או תחומים אחרים החולקים אותו ביטוי זה קורה עם ביטויים מאוד רחבים.

בפעם השנייה כוונת משתמש מתגלה לנו במהלך מתקדם בקידום האורגני

כוונת משתמש כאן מתגלה לנו בתהליך שיפור המרות.
כאשר נבחין שיש ביטויים רלוונטיים לתחום ומספר רב של חיפושים, אבל הם לא מביאים להמרה-רכישה. בדרך כלל אלה יהיו ביטויים רחבים, שהלקוח מקליד אותם בתחילת מסע הרכישה שלו. לכן נצטרך שדף הנחיתה יהיה אינפורמטיבי, מאמר תוכן איכותי נעים לקריאה שבו נעמיק את הידע של הלקוח לגבי המוצר. הוא יכיר תוך כדי את הביטוי המדויק יותר ואף נעביר אותו בתוך האתר לקטגוריה מוצרים או מוצר/שרות ספציפיים .סביר להניח שהלקוח לא יקנה בביקור הראשון באתר שלנו . לכן מומלץ לנסות לקחת פרטים כמו מייל או להיעזר ברימרקטינג כי הלקוח בחילת המסע הרכישה ואנחנו רוצים להגדיל את הסיכויים לפגוש אותו בסוף המסע.

מהו תהליך קידום אתרים אורגני SEO

בעת ההקמה

לפני ביצוע מחקר מילים נלמד את תחום התוכן של האתר שאותו רוצים לקדם. דילוג על השלב הראשון יכול במקרים של תחומים שאינם מהיום -יום להוליד מחקר מילים לא מדויק .שאינו מבין את כוונת המשתמשים חסר או שימוש בביטויים שאינם רלוונטיים לתחום.

בשלב הראשון  אתם צריכים להיות סבלניים "להצקות" של המקדם ללמוד את תחום הידע שלכם.
בשלב השני אחרי שאנחנו מכירים את תחום הידע ,נתחיל במחקר מילות מפתח

מהו מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח צריך למצוא את כל ביטוי המפתח שיש להם נפח חיפוש שרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר. יש חשיבות רבה לבצע מחקר מילות לפני שבונים אתר. גם אם לא מתכננים לבצע קידום אורגני ,חשוב שמבנה האתר יהיה מותאם לשכיחות השימוש של המשתמשים. מבנה נכון של אתר עוזר מאוד גם לקמפיין ממומן (PPC) בגוגל.

אילו יתרונות נוספים יש למחקר מילות מפתח

  • מחקר שוק
  • מגמות
  • מה הצרכנים מחפשים

אם אתם לא נבהלים בקלות מרשימות ארוכות ,מומלץ לבקש מראש מחקר גולמי לפני שהמקדם ניקה ביטויים שנראים לו לא רלוונטיים.

סיכום מחקר מילות המפתח, השיקול העסקי

מקדם אתרים אורגני יכול לזהות נפחי חיפוש ומגמות ואת רמת התחרות לכל ביטוי חיפוש. על מנת לסכם את הרשימה הסופית לקידום ואת סדר העדיפות. העסק/החברה צריכים לתת את דעתם ולדייק את הבחירה משיקולים עסקיים. למשל רווחיות המוצרים לעסק או יתרון שיש לעסק בשירותים או מוצרים מסוימים. כל אלה צריכים גם להיכנס לשיקולים אילו ביטויים נכנסים לרשימה שנבחר לקדם ועל פיהם נתכנן את מבנה האתר.

האופן שנבחר לקדם כל אחד מהביטויים מושפע ממחקר המתחרים

לכל ביטוי מפתח יש רמת תחרות שונה. על מנת להבין מהן הפעולות הנדרשות על מנת לקדם כל ביטוי מפתח, נצטרך לבצע מחקר מתחרים ממוקד לביטוי מפתח.

מחקר מתחרים ממוקד ביטוי מפתח- מתמקד בביטויי מפתח מרכזיים ובודק איך ביטוי מפתח מקודם ע"י המתחרים. האם ביטוי מפתח מטורגט לעמוד מוצר, קטגוריה או למאמר. באיזה כותרות ראשיות ומשניות הם משתמשים ובכמה קישורים חיצוניים השתמשו לאותו עמוד. בחינת איכות התוכן וחווית המשתמש. הערכה שלנו את רמת הקושי לעקוף את המתחרים. אילו פעולות נדרשות על מנת לעקוף את המתחרים מבחינת תוכן, חווית משתמש וכמות ואיכות הקישורים החיצוניים.

התייחסות נכונה לקישורים חיצוניים היא נקודתית לביטוי מפתח מסוים. טעות להתייחס לסך הכללי של כמות הקישורים ברמת אתר של מתחרה. זה לא מלמד אותנו כלום בהקשר של קידום מילת מפתח מסוימת. חוץ מאשר להבהיל אותנו שאנחנו צריכים כרגע 200 קישורים חיצוניים זה לא עוזר. לכן נבדוק כמה קישורים צריך לביטוי מפתח מסוים .

חשוב לבנות אסטרטגיה של פרופיל קישורים נכונה שנותנת לנו את הכוח הדרוש לכל ביטוי מפתח

בסיום מחקר המתחרים ומחקר המילים יש לנו את כל הנתונים להסיק מסקנות ,כדי לייצר תכנית קידום אסטרטגית על מנת לקדם את כל אחד מביטוי המפתח

איך נראית תכנית אסטרטגית לקידום אורגני של האתר בגוגל

הבסיס לתוכנית הוא מבנה האתר שבנינו לאחר מחקר המילים. אנחנו קובעים כל ביטוי מפתח לאיזה עמוד הוא משתייך(תכנית הטירגוט). בשלב הבא אנחנו קובעים אילו תכנים אנחנו רוצים בכל עמוד .

  • כותרות- כותרת ראשית וכותרות משנה
  • כותרת ראשית ותיאור לתוצאות החיפוש (Meat Title, Meta Description)
  • תכנים-מאמר, תוכן שיווקי-עמוד נחיתה, מידע אינפורמטיבי , קטלוג למוצרים.
  • המדיה -אילו תמונות וסרטי ווידיאו או קטעי קול נדרשים לעמוד.
  • אילו קישורים חיצוניים יופנו לעמוד ואילו קישורים פנימיים יופנו וגם אילו קישורים יוצאים מהעמוד. כל אלה הם חלק מהתוכנית פרופיל קישורים חיצוניים ופנימיים של האתר.

התוכנית האסטרטגית היא בסופו של דבר רשימת פעולות שצריך לבצע בכל עמוד באתר. יישום התוכנית על פי לוחות זמנים ומעקב אחרי התקדמות של ביטוי המפתח. לכל חלק בתוכנית אנחנו קובעים לוח זמנים לביצוע ועוקבים אחר התקדמות של ביטוי מפתח.

מה מטרות התוכנית האסטרטגית לקידום אורגני

הציפייה הבסיסית שתוכנית אסטרטגית טובה תביא אותנו לעמוד ראשון, או במקרים שיש תחרות קשה על סף עמוד ראשון בתוך 3 עד 6 חודשים תלוי בתחרות ובקצב שבחרנו ליישם את התוכנית .

שאנחנו מגיעים לעמוד שני או לסוף עמוד ראשון כאן מתחילה התחרות הקשה להופיע ב 3 התוצאות הראשונות

קידום אורגני פלוס

שאנחנו במקומות 9 עד 5 בעמוד ראשון או בסף עמוד ראשון מקומות 10-12 היכולת שלנו להגיע ל 3 המקומות הראשונים זה מעבר לפעולות קידום SEO מקובלות. כדי להגיע לפסגה, מדדים אחרים מקבלים משקל שאפשר לסכם אותם ברמת פופולריות של האתר. חלק מזה מוכר כחוויית משתמש שהוא גורם מרכזי שנרחיב עליו במאמר נפרד . אבל לא רק, גם המסרים של המותג ועד כמה הלקוחות מזדהים עם המותג נכנסים לתמונה כל פקטור שגורם לגולשים לאהוב את האתר מקדם אותו לפסגה.

קידום אתרים בדיגיטל פרטנרס

לסיכום המאמר, דיגיטל פרטנרס בעלת ניסיון בתחום ויודעת להציע לכל עסק תכנית לקידום אתרים אורגני. כמובן בהתחשב במטרות העסקיות של כל עסק . התכנית מתבססת על הבנת העסק/המוצר ולאסטרטגית המותג, יחד גם גישה יצירתית ומתקדמת לקידום אתרים. דיגיטל פרטנרס יודעת להביא את היתרונות והאופי של העסק/החברה שלכם לאתר בפרט ולמרחב הרשת בכלל.

לשיחת יעוץ מקצועית ללא עלות לחצו כאן

דילוג לתוכן