קמפיין משפיענים באינסטגרם – איך זה עובד?

משפיענים באינסטגרם

ניווט מהיר במאמר

את הפוטנציאל האדיר של אינסטגרם כזירת פרסום אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס מכירים טוב מאד. בתהליך מרשים למדי בן כמה שנים בלבד הפכה הפלטפורמה הזו לפופולרית ביותר בעולם כולו ובפרט כאן אצלנו בישראל. מה שבאופן טבעי משך (ועדיין מושך) לא מעט עסקים לנסות ולפרסם את עצמם דרכה. מי שיודע לעשות את זה כמו שצריך יכול להרוויח ממנה ובענק. אבל מה זה בדיוק אומר ״כמו שצריך״?

ובכן, יש לא מעט שיטות ופעולות שונות של שיווק דיגיטלי הכוללות פרסום בטיקטוק, פייסבוק, קידום ושיווק בלינקדאין שאת הטובות והיעילות אנו מציעים ללקוחות שלנו. נשמח גם להסביר עליהן עוד ועל פרסום וקידום באינסטגרם באופן כללי.

במאמר זה אנחנו רוצים להתמקד דווקא באפיק קידום אחד שנקרא קמפיין של משפיענים (או קידום בעזרת משפיענים אם תרצו). לטקטיקה הזו יכול להיות פוטנציאל אדיר בהזנקת העסק שלכם קדימה, אם רק תשכילו לנצל אותה נכון. לפני שנתחיל ונדבר על כל מה שחשוב לדעת רק נזכיר שאתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו ולהתייעץ בכל שלב.

מיהם המשפיענים ולמה כולם רוצים לשווק ולקדם דרכם?

משפיעני הרשת הם תופעה חדשה שנולדה בעידן הנוכחי שבו אנו חיים. אלו הם גברים ונשים בגילאים שונים ובעלי תחומי עניין משתנים. הם החלו לפרסם את עצמם בפלטפורמות השונות ברשת ולפנות לקהל הגולשים כשהם מתמקדים לרוב בנושא אחד מסוים. משפיענים יכולים להיות כאלו שהם אוטוריטה בתחום מסוים (למשל גורואים של כושר ותזונה). כאלו שהקדישו זמן רב כדי להתמקצע בדברים שונים (למשל משפיענים שיודעים איך למצוא מותגים במחיר הזול ביותר ברשת). לפעמים הם פשוט אנשים שמאפשרים הצצה (ולפעמים הרבה יותר מזה) אל החיים הפרטיים שלהם. 

חשיבות האותנטיות של המשפיענים

המשותף בין כולם אם תהיתם זו האותנטיות. משפיענים זוכים לסטטוס הזה מתוך כך שהם משתפים מתוך רצון וחדווה לדבר. רובם אוהבים מאד את האינטראקציה ומערכת היחסים עם קהל העוקבים שלהם. ואם כבר בעוקבים עסקינן – הרי שכאן טמון הפוטנציאל העסקי האמיתי. המשפיענים הן דמויות מוכרות ואהובות שסוחפות אחריהן קהלי עוקבים עצומים, רבים מהם הם עוקבים אדוקים ונאמנים. זו יכולה להיות כמות קטנה יחסית, של כמה אלפי עוקבים בודדים ועד למספרים אסטרונומיים של מיליוני עוקבים ויותר. כך או כך נראה שכאשר משפיענים ממליצים בחום לקהל העוקבים שלהם על שירותים ומוצרים שהם ניסו ואהבו בעצמם, העוקבים נוטים לנהור בהמוניהם וקונים אותם בעצמם במספרים גדולים. זה משהו שיכול לתת בוסט די רציני לעסק שלכם . כמה רציני? הנה כמה נתונים מעניינים. 

משפיענים ברשתות
קמפיין משפיענים והתוצאות לא מאחרות לבוא

מה היתרונות של קמפיין משפיענים באינסטגרם?

למשפיענים לא קוראים סתם משפיענים והעובדות בשטח מראות שהם באמת משפיעים. הנה כמה מספרים מעניינים מארצות הברית אמנם, אבל התמונה ממש לא שונה כאן אצלנו:

  • על כל דולר שחברות הוציא על משפיענים בארצות הברית בשנים האחרונות הן הרוויחו בממוצע 5.5 דולר. יש כאלו שמרוויחות אפילו יותר. 
  • שאלון גדול שנערך לאחרונה בקרב צעירים מגיל 16 עד 24 מצא כי מעל 35 אחוזים מהנשאלים רכשו מוצר כלשהו אחרי שמשפיען אהוב המליץ עליו. 
  • השווי הכולל של שוק המשפיענים בעולם עומד על מעל ל-15 מיליארד דולר. 
  • כיום לא תמצאו תאגיד ענק (אפל, קוקה קולה, חברות הרכבים וכו׳) שלא עובד עם משפיענים על בסיס קבוע. 

ומה קורה אצלנו בישראל? 

  • 89 אחוזים ממשתמשי אינסטגרם פעילים דיווחו שהם עוקבים באופן קבוע אחרי משפיען אחד לפחות. 
  • למשפיען הישראלי הממוצע יש כ-60,000 עוקבים. 
  • אחוז ההמרה הממוצע מתוכן של משפיען ישראלי עומד על 3.86 אחוזים (לעומת הממוצע העולמי של 1.45 אחוז שהוא מרשים בפני עצמו). 
  • מעל 70 אחוזים מהצרכנים בישראל מתחת לגיל 32 רכשו לפחות פעם אחת בחיים מוצר בעקבות המלצה של משפיען. 

קמפיין משפיענים זה משהו שעובד אם עושים אותו כמו שצריך, אבל מה זה בכלל אומר? אז בואו נדבר קודם על איך יוצרים קמפיין משפיענים באינסטגרם. 

קמפיין משפיענים באינסטגרם – צעד אחר צעד 

1. מתחילים באפיון הצרכים וקהל היעד

בראש ובראשונה חייבים להבין מה רוצים לפרסם ולמי. כל עסק הוא שונה וכך גם מוצרים ושירותים בתוך כל עסק. ברגע שנבין מה אנחנו רוצים בדיוק לפרסם ולמי נוכל להתחיל למצוא את המשפיענים שלנו.

2. מוצאים משפיענים באינסטגרם

אם אתם כבר מפרסמים ברשת (ואנחנו מאד מקווים שכן) אז זה לא אמור להיות קשה מדי למצוא את המשפיענים הרלוונטיים. הם כנראה נמצאים באותם חוגים אינטרנטיים שבהם אתם נמצאים. אם אתם מוכרים ביגוד לנשים לצורך העניין אתם כנראה מכירים כבר גורואיות אופנה.

אתם מוכרים מוצרי חלבון לספורטאים? אז סביר להניח שכבר נתקלתם בכמה מועמדים רלוונטיים. בכל מקרה חשוב מאד לעשות עבודת חקר מקדימה ולהכיר את השמות המוכרים בתחום שלכם. אל תסתכלו רק על מספר העוקבים, אלא בחנו גם את התוכן שאותו משפיען מעלה. עד כמה הוא אותנטי ועד כמה העוקבים מייצרים איתו אינטראקציה באופן אותנטי. 

3. יוצרים תוצרים אותנטיים, מעניינים ורלוונטיים:

זהו האתגר האמיתי וכאן חשוב להקפיד על תהליך סבלני וטבעי ככל שרק אפשר. חשוב מאד שהמשפיען יאהב ויעריך את המוצר והשירות שלכם באמת. רק באופן הזה הוא יוכל לקדם אותו בצורה אותנטית (מה גם שרוב המשפיענים לא יסכימו לקדם מוצרים שהם לא מאמינים בהם ואם זה כך אז אולי שווה לחשוב על שינוי כיוון). חשוב מאד לשמור על העקרונות שלכם בפרסום, אבל כן מומלץ לתת למשפיען שבחרתם יד חופשית. אחרי הכל הוא יודע הכי טוב מה העוקבים שלו אוהבים ומעריכים.

הנה כמה רעיונות לתוכן מבוסס משפיענים שאפשר לקדם באינסטרגם:

  • סרטונים קצרים – רילס, סטורי וסרטונים בפיד. 
  • הגרלה דרך הדף של המשפיען. 
  • קוד הנחה וקופונים שמקבלים עוקבים שהגיעו דרך המשפיען. 
  • ארגון של אירוע קידום משותף יחד עם משפיען אחד או יותר. 
  • ליצור תוכן משותף עם המשפיען שאפשר אפילו לקחת בו חלק (הבעלים של החברה, אחד העובדים וכל מי שמרגיש בנוח). 

כמה זה עולה?

התשובה לשאלה תלויה במשפיען שתבחרו ומן הסתם ככל שמדובר במשפיען מוכר יותר עם יותר עוקבים, כך יעלה גם המחיר. התמחור תלוי בנוסף בהיקף הפרסום המשותף ויש דרכים שונות לעשות זאת (למשל קניית תוכן בודד או הזמנה של קמפיין לטווח ארוך).
ככלל זה יכול להתחיל מכמה אלפי שקלים בודדים ולהגיע לסכומים של עשרות ומאות אלפי שקלים. 

איך יודעים שזה עובד?

אז כמו כל אפיק אחר בשיווק הדיגיטלי, כדי לדעת שמשהו עובד חייבים להגדיר יעדים ומדידים. במהלך הקמפיין חייבים לעקוב אחריהם ובמידת הצורך לערוך שינויים והתאמות כדי לוודא שאכן קולעים. 

קמפיין משפיענים באינסטגרם זה לא משהו שעושים על הדרך וחשוב מאד להכיר את התחום לעומק. אנחנו כאן בדיגיטלי פרטנרס יודעים להציע ניסיון, מקצועיות והתאמה מדויקת לכל סוג של עסק. מרגישים שהגיע הזמן לרתום את הכוח של המשפיענים לטובתכם? צרו איתנו קשר לשיחת יעוץ בחינם עוד היום ונשמח להסביר עוד איך זה בדיוק יעבוד בעסק שלכם.   

דילוג לתוכן