פרסום בטיקטוק: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

פרסום בטיקטוק

ניווט מהיר במאמר

יכול להיות שאתם מתכחשים לתופעה ומתעלמים ממנה, אולי אפילו לועגים לה. האמת היא שזה לא משנה, פשוט כי הרשת החברתית טיקטוק היא כאן כדי להישאר. ככל שעסקים ישכילו להפנים את העובדה הזו יותר מהר, כך יהיה אפשר לרתום את הזירה הפופולרית הזו למטרות השיווק שלנו. 

אז…אם גם אתם מרגישים קצת נבוכים בכל פעם שמישהו מדבר על הפלטפורמה, הכנו עבורכם את המדריך המפורט לשיווק בטיקטוק: מה הופך אותה לכל כך מיוחדת, איזה קהל נוכל למצוא בה, איזה סוג של תוכן כדאי לייצר כדי לקדם את עצמנו וחשוב מכל – איך להביא את הגולשים משם היישר אל האתר שלנו לעבר המרה נוספת? שנייה לפני שנתחיל נזכיר שאנו מציעים שיווק דיגיטלי מקצועי ואיכותי בכל הפלטפורמות ונשמח לדחוף אתכם קדימה גם שם – תרגישו חופשי להתייעץ איתנו בכל שלב. 

מה הופך את טיקטוק לזירה כל כך שונה (ועוצמתית)?

תכנים קצרים, לא מדי מתוחכמים או עמוקים ויש שיגידו כאלו שמעליבים את האינטליגנציה. האמנם? ובכן, זה בהחלט מפתה להסתכל על טיקטוק דרך המשקפיים האלה. כשבוחנים את זה לעומק מבינים שזהו בעצם סוד הקסם. כלומר, גם אם ראיתם ארבעה תכנים רצופים בטיקטוק שלא הסעירו את עולמכם/הצחיקו אתכם/נתנו לכם ערך מוסף או עניינו, הזמן והמאמץ שהשקעתם בצריכת התוכן הוא פחות או יותר אפסי. תהיו בטוחים שהסרטון החמישי או השישי יתפוס אתכם בצורה כזו או אחרת. נשווה את זה לפוסט בפייסבוק באורך הגלות שהרבה פעמים אחרי קריאה נגלה שהפסדנו שבע דקות מהחיים. נוכל לגמרי להבין למה הטריק הזה עובד כל כך טוב. אגב, גם אם אין לכם טיקטוק, סביר מאד להניח שאחוזים גדולים מאד מהתכנים שאתם נחשפים אליהם במקומות אחרים הם כאלו שנוצרו בטיקטוק. בואו נסבר את האוזן לגבי התופעה המטורפת הזו במספרים.

מי בכלל משתמש בטיקטוק הזה?

נכון לשנה החולפת, את האפליקציה הורידו לא פחות מ-3.3 מיליארד משתמשים ברחבי העולם. נכון להיום אנחנו מדברים על מעל מיליארד משתמשים פעילים בכל חודש שצופים יחדיו במעל מיליארד סרטוני טיקטוק בכל יממה שחולפת. מעניין במיוחד לדעת שכמעט 60 אחוזים ממשתמשי טיקטוק הן נשים (ככה שאם זה קהל היעד שלכם ובמיוחד נשים צעירות, אז שמה אתם לגמרי רוצים להיות). נכון, טיקטוק החלה את דרכה כפלטפורמה של צעירים, אבל זה השתנה לגמרי בתקופת משבר הקורונה. היום אנחנו מדברים על כ-40 אחוזים של משתמשים בגיל 30 ומעלה. משתמשים שהם לא סתם אורחים פאסיביים, אלא אחראיים על חלק משמעותי מהתכנים שעולים מדי יום. 

האלגוריתם של טיקטוק

כמו פלטפורמות אחרות, גם כאן ההבנה של האלגוריתם היא קריטית לקידום יעיל ומוצלח. אל דאגה – אתם לא צריכים להיות מתכנתים או גאוני מתמטיקה. כל מה שצריך זה קצת היגיון בריא, אינטואיציה ורצון להתנסות בקידום בטיקטוק כמה שיותר. 

על רגל אחת, החשיפה הראשונית של פוסט מבוססת על המיקום הגיאוגרפי של כל משתמש. לאחר מכן היא תלויה בכמה משתנים כמו מספר לייקים, שיתופים, הערות ושמירות. כל אלו בעצם קובעים את מידת החשיפה האורגנית שלו. עוד דבר מעניין אגב הוא שבניגוד לפייסבוק ואינסטגרם, האשטגים זה אחד הדברים החשובים ביותר בטיקטוק.

איזה תוכן עובד הכי טוב בטיקטוק?

  • מודעות בפיד: בעצם תוכן ממומן שלנו שיופיע לאנשים כאחד מהסרטונים בטיקטוק. היתרון הוא שאפשר להביא את המסר שלנו בצורה מדויקת ישר למסך של אנשים. החיסרון הוא שמדובר בפרסומת ואנשים יודעים את זה טוב מאד. כדי להפוך את האפיק הזה ליעיל צריך לטרגט את הקהל שלנו בצורה מדויקת. לוודא שהמוצר/שירות שאנחנו מציעים יכול באמת לפתור עבורו בעיה ממשית וחשובה (ותוכן ויראלי/מעניין/מצחיק כמובן…)
  • משפיענים: אחת הדרכים החזקות ביותר לשיווק ברשתות היום ובפרט בטיקטוק. ככל שמשפיען/כוכב רשת הוא מוכר ומפורסם יותר, כך השירותים שלו יעלו יותר. אם תצליחו ליצור חיבור אותנטי ואמיתי בין מה שאתם מציעים לבין אושיה מוכרת ופופולרית זה משהו שיכול לתת לכם פוש רציני קדימה. 
  • תוכן ממותג: כלומר תוכן אורגני שמביא לידי ביטוי את סיפור המותג שלכם בטיקטוק. אם אתם עושים את זה טוב אתם על הגל, אבל חשוב לשים לב שזה טריקי. גולשים מריחים מקילומטרים תוכן אורגני כביכול שמאחוריו יש אג׳נדה שיווקית. לכן הדגש חייב להיות על תוכן קליל, מצחיק ומעשיר כשהמסר השיווקי שלכם הוא אגבי בלבד. 
  • האשטגים: כמו שאמרנו – כלי חזק מאד בטיקטוק. קחו לדוגמא את ההאשטאג Family עם מעל 65 מיליארד צפיות נכון להיום. אם תשכילו לאתר ולהשתמש בצורה חכמה בהאשטגים חזקים ורלוונטים למותג שלכם (האשטאג Family לצורך העניין לעסקים שמוכרים חופשות משפחתיות) אתם יכולים להביא תנועה אורגנית בלי השקעה כספית מוגזמת. 

מהטיקטוק לרכישה

בסופו של דבר המטרה שלנו היא להוציא את הגולשים מטיקטוק ולהביא אותם אלינו לעוד המרה מוצלחת, רכישה, השארת ליד או כל מטרה אחת שיש לכם. ועם כל היתרונות הרבים של הפלטפורמה, חיסרון משמעותי אחד הוא אחוז נטישה גבוה יחסית. הגולשים שלא נשארים הרבה אחרי שהקליקו על מודעה. מרגע שהצלחתם להביא את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אליכם ( אין סיבה שלא תצליחו),חייבים להשתמש בכלי שיווק מתקדמים כדי להשאיר אותם אתכם ולהוביל אותם להמרה. 

רוצים לדעת עוד איך עושים את זה? זה בדיוק מה שאנחנו יודעים לעשות כאן בדיגיטל פרטנרס ונשמח לעשות את זה גם עבורכם, צרו קשר בהקדם ונשמח לספר לכם עוד.

דילוג לתוכן