נכס דיגיטלי: מה זה אומר ואיך מתחילים להרוויח מזה?

בניית נכס דיגיטלי מניב

ניווט מהיר במאמר

את זה שאפשר לעשות כסף מהאינטרנט כולנו כבר יודעים, אבל איך בדיוק זה כבר עניין אחר. יש אינספור דרכים, שיטות טובות יותר ופחות וגם לא מעט דרכים שעדיף להימנע מהן. היום אנחנו רוצים לדבר על אחד המושגים הרותחים ביותר בדיגיטל בשנים האחרונות – נכס דיגיטלי

כמו שתגלו ממש עוד רגע, לא חייבים נדל״ן רשום בטאבו כדי לייצר הכנסות. העידן הזה שאנחנו חיים בו מספק לנו הרבה אפיקים מעניינים אחרים. אז מה זה אומר בכלל נכס דיגיטלי, איך בונים נכס דיגיטלי? איך הוא יכול להכניס כסף והאם הוא קשור לשיווק דיגיטלי וקידום אונליין? רגע לפני שנענה על כל השאלות נזכיר שהמומחים שלנו כאן בדיגיטל פרטנרס יישמחו לייעץ ולענות על כל שאלה בלי שום התחייבות אז תרגישו חופשי להרים טלפון. 

מה זה בכלל נכס דיגיטלי?

בהגדרה הבסיסית ביותר נכס דיגיטלי / נדל"ן דיגיטלי הוא כל מידע שקיים באינטרנט ונמצא על השם שלנו. זה כולל כמובן אתרים, בין אם אלו אתרי תדמית או אתרי מכירות אבל גם פרופילים ברשתות החברתיות. למשל (ערוצי יוטיוב, עמודים עסקיים באינסטגרם או פייסבוק, פרופילי טיקטוק, אפליקציות ועוד). ערוצים שעשויים להיות מניבים ורווחיים ביותר. אם בתחום הנדל״ן התשואה שלנו תגיע מהרוכש של הנכס או מדמי השכירות, כאן הבסיס להכנסות הוא התנועה של הגולשים פנימה והמעורבות שלהם. בדיוק בגלל זה תוכן איכותי הרבה פעמים לא מספיק. כדי לממש את מלוא הפוטנציאל של הנכס הדיגיטלי אז צריך לקדם אותו בדרכים שונות. עוד נרחיב בכמה מילים בנושא ממש בהמשך. 

איך עושים כסף מנכס דיגיטלי?

בעוד התנועה לנכס הדיגיטלי היא הבסיס לעשיית הרווח, את ההכנסה הכספית בפועל אפשר ליישם בדרכים שונות:

פרסום ומודעות

הדרך הנפוצה ביותר לעשות כסף מנכסים דיגיטליים, הדרך המוכרת ביותר לשיתוף מודעות היא דרך גוגל אדסנס. באמצעות קידום ממומן בגוגל כל קליק על מודעה שווה כסף. ככל שיש יותר גולשים כך גם יש יותר הקלקות ואפשר להרוויח יותר. 

מכירות ישירות

דרך נכסים דיגיטליים שונים אפשר גם למכור באופן ישיר. זה יכול להיות דרך אתרי צד שלישי כמו איביי או אמזון וכן מכירה של מוצרים שונים כמו קורסים דיגיטליים, ספרים ועוד. 

שיווק שותפים

כאשר גורם חיצוני בעצם משתמש בנכס הדיגיטלי לטובתו. למשל טופס לידים של עסק כלשהו שנמצא באתר שלנו ואנו מרוויחים עמלה מסוימת בכל פעם שמישהו משאיר ליד. 

מכירת נכס דיגיטלי

ממש כמו שקונים נדל״ן ומוכרים אותו אחרי מספר שנים ואולי גם תהליכי השבחה, כך אפשר גם למכור נכסים דיגיטליים שערכם עלה עם הזמן. נכס דיגיטלי טוב עם תנועה משמעותית ומעורבות של הגולשים עשוי להיות שווה הרבה כסף. לפעמים אפילו במאות אחוזים יותר מהעלות הראשונית. 

איך נכס דיגיטלי יכול להפוך לנכס מניב?

נניח שנכנסנו לפייסבוק ופתחנו קבוצה לחובבי ריצה וכושר, או אפילו הגדלנו לעשות, שילמנו כסף ובנינו אתר מקצועי בנושא, אז בעצם יש לנו נכס דיגיטלי, נכון? אם ככה – האם אנחנו יכולים להתחיל להרוויח מזה כסף?

ממש לא. כדי שנכס דיגיטלי כלשהו יהפוך לנכס מניב הוא חייב להיות כזה שיש אליו הרבה מאד תנועה, כמות גדולה של גולשים שנכנסת מדי יום, וזה אם לא ידעתם, לא דבר שכל כך קל להשיג. 

תוכן איכותי שמתעדכן על בסיס קבוע זה חשוב מאד, אבל התוכן לכשעצמו פשוט לא מספיק. נכס דיגיטלי הוא מוצר שצריך להשקיע בו ואת זה צריך לעשות דרך שני אפיקים עיקריים:

קידום אורגני

קידום אתרים אורגני בגוגל כולל כל מה שקשור ביצירת התוכן וברלוונטיות של הנכס הדיגיטלי לגולשים. שיפור חוויית המשתמש באתרים, הגדלת החשיפה של פרופילים ברשתות החברתיות דרך פרסום בקבוצות וקהילות, העלאת הדירוג של אתרי אינטרנט בגוגל בכל הכלים שקיימים ואופטימזציה שוטפת לנכס. 

קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל– ניתן לעשות בדרכים שונות ובמגוון פלטפורמות. בין אם אילו פרסומות בגוגל עם תשלום פר קליק, מודעות ממומנות ברשתות החברתיות, קידום ממומן של אפליקציה בחנויות האפליקציות או פרסום ביוטיוב. לרוב על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר מומלץ לשלב בין שתי הטכניקות האלו. 

האם נכס דיגיטלי מתאים בתור הכנסה פאסיבית לחלוטין?

צריך להבין שנכס דיגיטלי יכול להוות הכנסה (כמעט) פאסיבית לא רעה בכלל. כדי להגיע למצב הזה נדרשת עבודה קשה של פרסום ותחזוקת הנכס הדיגיטלי. גם כשמגיעים לנקודה הזו עדיין נדרשת מידת השקעה בסיסית של זמן ואנרגיה. 

אם מבינים את הדברים האלו מראש ומשקיעים לא מעט בתחילת הדרך אפשר להרוויח מנכסים דיגיטליים מניבים במשך שנים ארוכות. את זה אנחנו יודעים לספר ממקור ראשון. עם עשרות נכסים דיגיטלים מוצלחים שקידמנו עבור הלקוחות שלנו. 

אז אם גם לכם יש נכס דיגיטלי שעדיין לא מממש את הפוטנציאל שלו או שאתם מעוניינים להקים נכס שכזה בקרוב. לנו כאן בדיגיטל פרטנרס יש את כל הכלים ללכת אתכם יד ביד הכי רחוק שאפשר. צרו קשר טלפוני או השאירו פרטי התקשרות בקישור, נשמח לעזור ולתת את כל המידע החשוב לקראת קידום יעיל ומקצועי של הנכסים הדיגיטליים שברשותכם. 

דילוג לתוכן