לוודא שעיצוב האתר שלכם יהיה תמיד רענן ועדכני זהו דבר שקשה לבצע באופן שוטף, במיוחד אם יש לכם עסק לנהל והרבה דברים נוספים על הראש באופן תמידי.
למרות זאת, אתר ישן איטי ואינו מעודכן –פוגע בנוכחות שלך באינטרנט ועלול לגרום לנזק ישיר לעסקים, בייחוד אם האתר מהווה פלטפורמה יחידנית לתקשורת ומכירה מול לקוחות.
אתר בעל עיצוב מיושן גורם לשיעור המרות נמוך באופן מהותי מאשר אתר מהוקצע שמושך את עיני הלקוחות. שלא לדבר על כך שאם האתר אינו נטען כמו שצריך, התוכן מוצג בצורה שאינה קריאה או שהמסר אינו משודר בצורה מיטבית – כך שהלקוח הפוטנציאלי לא מבין במהירות את ייעודו של העמוד, כל אלו סיבות ישירות לירידה בהמרות ומשכך לירידה בהכנסות.
הבה נעבור ברשותכם על כמה סימנים מסגירים פוטנציאליים, שנוכל באמצעותם לקבל אינדיקציה אם האתר שלכם זקוק לשיפוץ, או שמא עדיין כוחו במותניו.
האתר אינו ידידותי ל"מובייל"
לפי נתוני חברת "גוגל", נכון להיום, יותר מ 60% מהחיפושים במנוע החיפוש שלה מגיעים ממכשירי סמארטפון, בעלי דפדפן מובייל. פירושו של דבר הוא, שההסתברות שהגולש באתר שלכם מגיע ממובייל גבוהה מאוד.
הכרח אם כך לדאוג לזה שהאתר יהיה רספונסיבי ויהיה ממוטב וידידותי למובייל. זאת אינה המלצה או עצה ידידותית. זהו מאסט, ללא שום ספק.
הדרך הקלה ביותר להפוך את האתר שלכם לרספונסיבי ומותאם לסלולר, הינה פשוט לעדכן את התבנית עליה מבוסס האתר לכזאת שאינטגרלית כבר מכילה את הפיצ'רים האלו בתוכה. ישנן שלל תבניות שתומכות בכך, אחת הנוחות והמפורסמות שבהן הינה OceanWP על שלל גרסאותיה. החלפת תבנית לאתר אמנם הינה קלה לביצוע, אך לא בטוח שההתאמה לאתר הקיים תהיה מושלמת ויש לבדוק זאת היטב.
הדרך המורכבת אך הבטוחה יותר, תהיה לכתוב קוד לתבנית הנוכחית, אם בעצמכם או באמצעות מפתח אינטרנט בתשלום.
ניקוד האתר (Domain Rank) בגוגל הינו נמוך
גוגל מעוניינת שהאתרים הטובים ביותר יאיישו את פסגת תוצאות החיפוש שלה. גוגל מנכשת דרך קבע אתרים שלדעתה הם בעלי איכות ירודה בכל עידכון חדש לאלגוריתם שלהם. אם ציון האתר שלכם הינו נמוך מהותית בגוגל, כנראה שאתם חלק מאותה רשימה שחורה של אתרים של גוגל.
ישנם עשרות פרמטרים לפיהם נמדדים אתרים בעיני גוגל, אבל אלו שנדגיש כאן הינם אלו שיש להם נגיעה או משמעות מבחינה עיצוב האתר.
- איכות התוכן
- מקוריות התוכן
- אתר מותאם או ידידותי למובייל
- זמני טעינת דפים באתר
אם אתם בלוגרים שמעלים פוסטים קטנים של פחות מ500 מילה או שאתם נוהגים ללקט ול"גנוב" תוכן מאתרים אחרים, כנראה שלא תדורגו בצורה חיובית על ידי גוגל.
אתם חייבים תוכן מקורי, עמוק ומקיף לנושאים אותם אתם סוקרים, כדי להיות מדורגים בצורה טובה עבורם.
יש לכם לינקים שבורים ודפים מיושנים שפג תוקפם
לינקים המובילים לדפים שכבר לא קיימים ועמודים באתר שאין לכם כבר שימוש בהם, אין להם מקום באתר שלכם. זה יוצר כאוס ובלבול באתר.
השתמשו בפלאגינים כמו – Broken Link Checker כדי למצוא לינקים שבורים, להסיר אותם או ליצור הפניות מחדש לדפים שמתפקדים בצורה תקינה.
בנוסף, חברו את האתר ל Google Search Console כדי לנטר לינקים שבורים ולקבל התראות בזמן אמת כל פעם שלינק "נשבר".
לקינוח, עיברו על רשימת הדפים שיצרתם בתוך ממשק הניהול של הוורדפרס, והסירו את אלו שאין לכם צורך בהם יותר.
אתם עדיין מציגים מונה ביקורים בדף הבית.
מונה הביקורים היה הלהיט החם בעיצוב אתרי אינטרנט, בסוף שנות ה 90. גולשים שנכנסו לאתר יכלו לראות בזמן אמת כמה מבקרים היו לאתר עד היום. אבל אין לזה באמת מקום באתרים ובבלוגים מודרניים.
השתמשו בתבנית ובדף בית שמדגישים את את השירותים אותם אתם נותנים, הוסיפו תוכן ואלמנטים מעוצבים בטוב טעם, והניחו בצד את הגימיקים העיצוביים המיושנים של פעם.
אתם משתמשים בסיידבר בדף הבית (רלוונטי לדפים עסקיים בלבד)
פרט זה איננו רלוונטי כל כך עבור בלוגים. אבל כשאנו מתעסקים בדף בית של עסק, הוא חייב להיות נקי מאוד, ממוקד ובעל פוקוס ברור לעין על השירותים המוצעים באתר, וכל זה בצורה הכי מיידית שאפשר.
עניין זה מכונה לרוב כ "הנעה לפעולה". דף הבית שלכם צריך להיות ממוקד עבור המרות. פירושו של דבר הוא, שהדף אמור בצורה בלעדית להניע לקוחות פוטנציאליים לקנות את המוצר שלכם או ליצור קשר איתכם.
אם תעמיסו על הדף באלמנטים, כולל הפניות לדפים החברתיים, איזכורים מכל עבר על הפוסטים האחרונים שלכם ועוד נתונים מבלבלים – אתם בעצם מסיטים את תשומת הלב של הלקוח ממטרת הדף שהינה הנעה לפעולה מאוד ספציפית – לקנות את המוצר!
אתם משתמשים בסגנונות עיצוב מיושנים
עיצוב אתרים על שלל סגנונותיו, עבר שינויים רבים מאז שהאתר הראשון הוצג אי שם בשנת 1991. ולמרבה הצער, כמה מהסגנונות המיושנים יותר, עדיין פושים בהרבה מאתרי האינטרנט של ימינו כמו נגע ממאיר.
צבעים
האלמנט העיצובי המהותי ביותר שאני רוצה להתייחס אליו ראשון הוא סכמת צבעי האתר. בעבר היה נהוג להשתמש בגוונים מאוד ראשוניים של צבעי יסוד. כמו שאתם יכולים לראות בלוגו המצורף שגוגל הציגה בשנת 1998. אפשר לראות בקלות כמה גסים ולא מעודכנים צבעים אלו נראים.
למרבה הצער, השימוש בגוונים אלו לא הוכחד לגמרי ב 20 השנים האחרונות. רבים מהאתרים עדיין משתמשים בצבעים גסים וגולמיים של אדום, כחול וירוק, גוונים שלא תורמים כלום לעיצוב האתר מלבד לצרום לעין הצופה ולגרום לאתר להיראות זול ולא רציני.
חלף זאת, עליכם להשתמש בגוונים שונים לחלוטין של כל צבע, כדי לגרום לעיצוב להחמיא לנראות האתר שלכם. אפשר לראות איך גוגל עשו זאת מצויין בלוגו המחודש שהם הציגו בשלהי שנת 2015.
הצבעים קלילים יותר, והעיצוב כולו שטוח יותר ומתכתב עם השפת העיצובית החדשה, ה Material Design אותה מטמיעה גוגל בכל הפלטפורמות שלה. עיצוב זה מעניק מראה הדוק יותר והלוגו נראה חד וברור לא משנה כמה נעשה לו זום ונגדיל אותו.
תוכלו להשתמש בשירות כמו Coolors כדי לייצר סכמת צבעים מועדפת עבור העסק שלכם.
פונטים
את ההבדל בין שני הלוגואים של גוגל ניתן לנתח גם באספקט של הפונטים הנמצאים בשימוש בשניהם. בעוד בלוגו הישן גוגל השתמשה בפונט Serif, בלוגו החדש היא עברה ל Sans Serif. השינוי נבע מכך שגוגל רצתה לוודא שהלוגו נראה טוב ללא תלות בגודל או סוג המסך בו נצפה הלוגו.
כדאי שתשקלו להחליף פונטים כדי לוודא:
- שהטקסט שלכם נראה טוב על מסכי מובייל
- שהאתר שלכם לא נראה מיושן עקב שימוש בפונטים שיצאו מהאופנה
דרך פשוטה לוודא שהפונטים לא מיושנים, היא פשוט להשתמש באלו הכלולים ב google Fonts. ספריה זו של פונטים מלאה בגופנים ששודרגו במיוחד עבור האינטרנט המודרני של ימינו.
לסיכום
לשמור על עדכניות האתר כל הזמן יכולה להיות משימה קשה, בייחוד שטרנדים עיצוביים מוכרזים כמעט מדי יום. קשה לצפות ולהסיק בזמן אמת אילו מהטרנדים אכן ישנו את הדרך בה אנו מעצבים אתרים, ואילו מהם יגוועו באותה מהירות בה נולדו. זה קשה שבעתיים עבור מי שאינו מתעסק בעיצוב אתרים כמקצוע באופן יומיומי.
רשימה זו שגיבשנו כאן, מכילה כמה מהאלמנטים העיקריים שצריכים לטפל בהם. אנו מקווים שפישטנו את דברים מספיק עבורכם, כדי שתוכלו לקחת את הנושא לידיכם ולעשות לאתר שלכם מייקאובר מהמסד עד הטפחות.