למה תוכן משוכפל פוגע לכם בקידום האורגני?

תוכן משוכפל

ניווט מהיר במאמר

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים שמתחזקים אתרים היא שתוכן משוכפל זו בעיה בהיבט של זכויות יוצרים בלבד. כלומר, שלא תבינו לא נכון. זו אכן בעיה מהבחינה הזו, אבל זו אפילו לא הבעיה הכי גדולה. הצרה הכי גדולה עם תוכן זה שהוא פוגע קשות בדירוג של האתר בגוגל ולא יאפשר לנו לקדם את האתר בצורה טובה. 

ואם היינו מקבלים שקל על כל פעם שבה פנו אלינו כדי לסדר בעיות באתרים וגילינו שהבעיה היא תוכן זהה, היה לנו עכשיו משהו כמו 300 שקל פחות או יותר. 

אם ככה – צריך לענות על כמה שאלות חשובות:

  1. למה תוכן משוכפל הוא בעיה כל כך גדולה?
  2. איך קורה שנהיה לנו תוכן משוכפל באתר?
  3. איך לפתור את הבעיה ?
  4. איך לבדוק אם יש לנו תוכן משוכפל באתר? 

אז אם גם אתם צריכים עזרה בנושא של קידום ממומן בגוגל, המומחים של דיגיטל פרטנרס תמיד כאן בשבילכם ואתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. ועכשיו, בואו ננסה לענות על כל השאלות. 

מה הבעיה בכלל עם תוכן משוכפל באתר ואיך הוא משפיע על קידום אורגני ?

תוכן משוכפל הוא בעייתי לא רק בגלל שהוא מבלבל את גוגל שהאלגוריתם שלה מנסה להחליט אילו מהאתרים לדרג ואיפה. אלא גם בגלל שהוא פשוט לא יודע לאן לשלוח את הלינק והאם לעשות זאת לאתר אחד או לכמה אתרים. 

מעבר לכך, גוגל מסמנת כל אתר עם תוכן משוכפל ומורידה לו את הדירוג. מה שמביא בהכרח לפגיעה משמעותית בתנועה לאתר. בגלל שגוגל (ומנועי חיפוש באופן כללי) כמעט ולא מראים תוצאות שונות עם תוכן זהה. היא נאלצת לבחור בעצמה את האתר המועדף שלו היא תתן עדיפות בתוצאות. כל שאר העותקים יקברו אי שם בעמודים האחרונים. 

איך קורה שנוצר תוכן משוכפל?

יש מקרים בהם בוני אתרים וכותבי תוכן פשוט מעתיקים תוכן בצורה בוטה (העתק-הדבק, אפילו בלי עריכה קלה). בגלל זה חשוב לבנות אתר עם אנשי מקצועי שאתם סומכים עליהם. האמת היא שזו בכלל לא הסיבה הנפוצה ביותר.

דוגמאות למצבים בהם נוצר תוכן זהה, לפעמים אפילו בכלל בלי שנדע על זה:

  • כמה גרסאות לאותו אתר: בונים בעצמכם אתר חדש? נותנים לחברה או אדם לבנות אתר חדש עבורכם? אם עולה גרסה חדשה לאוויר בעוד הגרסה הישנה עדיין לא ירדה. אם התוכן הוא זהה בין אתרים, אזי שמדובר על תוכן משוכפל, כזה שחומק לנו ממש מתחת לרדאר. 
  • פרמטרים של ה-URL: בכתובת של עמודים ניתן להכניס פרמטרים שונים. למשל, עמוד מסוים שמוכר דגם של חולצה לצורך העניין. כאשר כל כתובת עם פרמטר שונה היא צבע אחר של החולצה שאפשר ללחוץ עליה. כשמדובר על תוכן זהה בעמודים לפעמים גוגל תזהה את הדפים בתור תוכן משוכפל. 
  • תוכן לפי מיקום: אתרים שמציגים תוכן זהה בעמודים שונים לאנשים במקומות שונים (למשל עמוד לאנשים שנמצאים בבאר שבע מול עמוד לאנשים שנמצאים בתל אביב). זה בהחלט יכול להיחשב על ידי גוגל כתוכן משוכפל. 

איך להתגבר על בעיות של תוכן משוכפל?

בסופו של דבר זה לא משנה אם יש לכם תוכן משוכפל, זה משנה אם עליתם על זה ותיקנתם את זה מיד. השלב הראשון אם ככה הוא להבין מהו המקור אצלכם באתר ואיפה התוכן המשוכפל. מכאן יש כמה דברים שאפשר לעשות:

  • למנוע את זה מלכתחילה: זה הצעד הקל ביותר וזה שימנע מראש פגיעה בדירוג של האתר בגוגל. חשוב לבדוק את ה-ID של סשנים באתר, גרסאות להדפסה של עמודים שונים ופרמטרים בכתובות של כל העמודים. 
  • אפשרות מומלצת לזהות תוכן משוכפל היא בעזרת הכלי המוכר Copyscape. הכלי סורק את האתר ואת התוצאות בגוגל ומציג את כל התוצאות המשוכפלות ל-URL שהוזן למערכת. לפני שמעלים תוכן לאתר מומלץ להעתיקו ולבדוק בכלי זה.
  • 301 רידיירקט: במקום למחוק את העמוד, אפשר לבחור בקישור שלו אל העמוד המקורי. זה עשוי לפתור את הבעיה מפני שכעת העמודים שהתחרו זה בזה עד עכשיו יאוחדו לעמוד אחד. 
  • שימוש ב-Rel=canonical: בלי לסבך אתכם בסינית של קידום אתרים, הכלי הזה (שהוא תגית שנותנים ל-URL, הוא בעצם הדרך להגיד למנועי החיפוש שתוכן מסוים בעמוד כלשהו הוא בסך הכל עותק מסוים של עמוד אב אצלנו באתר. למשל אם טקסט מסוים שנמצא בקטגוריה כללית של מוצרים בחנות חוזר במוצרים עצמם. ניתן להשתמש בכלי הזה כדי להסביר למנוע החיפוש שהטקסט הוא בעצם עותק של העמוד הראשי. 

בונים על התנועה והמעורבות של גולשים באתר? תשאירו את העבודה בידיים מקצועיות

יש כמה וכמה דברים שאפשר לעשות ברגע שמגלים שיש לנו באתר תוכן משוכפל. חשוב להתאים את הפתרון לתמונת המצב הנוכחית. בהרבה מקרים האתגר הוא בכלל להבין שזו הבעיה. אחרי שמבינים שזו הבעיה אז להבין בדיוק איפה וזה קורה ומהם העמודים הבעייתיים. 

אחר כך צריך לתכנן באופן מדויק למדי את הצעדים שיאפשרו להחזיר את הגלגל אחורה. בסופו של דבר זה משהו שצריך לדעת לעשות באופן מקצועי. לעשות את זה לבד בלי לדעת מה עושים אגב זה רק פוטנציאל לעוד נזק וזה משהו שאנחנו לגמרי לא ממליצים עליו. 

אם האתר שלכם הוא נדבך חשוב בעסק והוא לא ממוקם איפה שהייתם רוצים. נשמח לעזור גם לכם לשנות את תמונת המצב. צרו קשר עוד היום ונשמח לבדוק מה משאיר את האתר שלכם מאחור.

אם הדירוג נפגע כתוצאה מתוכן משוכפל, מידע לא רלוונטי, זמני טעינה איטיים, חוסר בקישורים או כל בעיה אחרת שפוגעת בקידום האורגני בגוגל. אנו יודעים לספק פתרונות מקיפים וארוכי טווח ומקפידים לתקוף את הבעיה מכל כיוון אפשרי. בשורה התחתונה, תנו למקצוענים של דיגיטל פרטנרס לפתור לכם את הבעיה, אנחנו כאן בשבילכם.  

דילוג לתוכן