איך לבחור חברה לקידום אורגני? טיפים לבחירה נכונה

חברה לקידום אורגני בגוגל

ניווט מהיר במאמר

בחירה נכונה בסוכנות ה-SEO שאחראית על הקידום האורגני בגוגל של האתר שלכם יכולה בהחלט להיות ההבדל הדק בין תנועה לאתר, מכירות והצלחה עסקית, לבין מצב הפוך ובלתי רצוי בעליל. למציאות הזו כאן בדיגיטל פרטנרס אנחנו מודעים היטב ואפילו יצא לנו להיתקל בלא מעט עסקים שהגיעו אחרי שסוכניות כאלו ואחרות עשו נזקים עד כדי כך שאתרים פחות או יותר נעלמו מהרדאר של גוגל. 

אז כן, כמובן שנשמח לדאוג לכם לקידום אורגני איכותי ואנו מציעים את סל הכלים השלם, החל מהצעדים הטכניים הבסיסיים ביותר ועד ליצירת תוכן איכותי לאתר. אבל עוד לפני כל זה חשוב לנו לתת לכם הקוראים את הכלים שיעזרו לכם לבחור את החברה לקידום אורגני שתתאים לכם. הנה שבעה טיפים חשובים, וכמובן שאם יש לכם עוד שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו תמיד. 

בחנו לעומק את תיק העבודות של החברה לקידום אורגני

בשלב הראשון חשוב לבחון את הביצועים של החברה דרך תיק העבודות וכדאי אפילו להתחיל עם בחינה מדוקדקת של אתר החברה עצמו. האם האופטימיזציה טובה לחיפוש בגוגל? האם האתר מופיע בתוצאות מובילות כשמחפשים ביטויים רלוונטיים? בואו נגיד שאם חברה מסוימת לא יודעת לעזור לעצמה להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל, אין סיכוי של ממש שהיא תוכל לעזור לכם. בקיצור – חשוב לבדוק שהסנדלר לא הולך יחף. 

אתיקה של SEO

כן יש דבר כזה. מה זה אומר? ובכן, קידום אורגני של אתרים בגוגל זה משהו שאפשר לעשות בדרכים שונות ויש דרכים פחות כשרות לעשות זאת. אלו יכולות לתת בוסט רציני ומהיר הרבה פעמים ובטווח הארוך לקבור את האתר שלכם אי שם בעמודים האחרונים עם חיפוש של ביטויים חשובים. הצצה בבלוג של הסוכנות והיכרות עם שיטות הקידום שלהם תעזור להבין מה הטקטיקה ואם הם יודעים לעבוד בצורה רצינית. 

הבטיחו לכם הצלחה במאה אחוז? זה צריך להדליק נורה אדומה

הבטיחו לכם מיקום מסוים תוך X זמן או כמות כלשהי של מבקרים באתר בהתחייבות? אם אתם שואלים אותנו, כדאי להתרחק מהבטחות כאלו כמו מאש. בניגוד לקידום ממומן שבו אנו משלמים פר קליק (מה שנקרא PPC), בקידום אורגני אי אפשר לחזות את התוצאות באופן מדויק. צריך לזכור שהאלגוריתם של גוגל שאחראי על הדירוג של אתרים משתנה בכל רגע פחות או יותר. לכן עבודת ה-SEO צריכה להיות עקבית ומסודרת עם טקטיקה ברורה. באופן כללי חשוב להבין שקידום אורגני זו ריצת מרתון ולא ריצת מאה מטר. ככה שאם מבטיחים לכם הרים וגבעות בתוך זמן קצר מומלץ להתחייס לזה בחשדנות. 

חפשו ביקורות ברשת על החברה לקידום אורגני

מעבר לאלו שתוכלו למצוא באתר הסוכנות שיהללו תמיד את העסק ללא סייגים. אפשר למצוא כאלו בגוגל, בעמוד הפייסבוק של החברה ולפעמים גם בפורומים שונים. אם יוצא לכם לדבר ישירות עם לקוח עבר זה בכלל מצוין. מן הסתם תגלו גם דברים פחות או טובים או שפחות מתאימים לכם וזוהי דווקא דרך מצוינת להבין טוב יותר איזה עסק מתאים לנו. כלומר – איזו חברה היא כזו שתתאים לאופי של העסק והאתר שלכם על אף החסרונות שלה?

שקיפות מלאה זה הדבר החשוב ביותר בקידום אורגני בגוגל

בסופו של דבר SEO זה לא מדע טילים וגם לא נוסחה סודית לתרופה למחלה חשוכת מרפא. מה זה כן? תחום ידע רחב שמצריך הרבה למידה, תירגול ונכונות להתעדכן בשינויים האחרונים בתחום. מה שאומר שכל הפעולות שהחברה והעובדים שלה עושים זה משהו שאתם יכולים להבין בצורה ברורה ומלאה אם תבחרו בכך. הכוונה היא לא שעליכם להבין ולוודא כל צעד שהחברה תעשה בכל רגע נתון (כי אחרת למה בכלל בחרתם בשירותים של עסק חיצוני?). אלא שאם הגעתם לפגישה עם חברה מסוימת ואתם מרגישים שעונים לכם בצורה מפורטת על כל שאלה ולא מורחים אתכם עם ניסוחים כמו ״סמכו עלינו, אנחנו המקצוענים בתחום״ או ״השיטה שלנו היא סוד מסחרי ולכן אנחנו לא יכולים להסביר בדיוק איך תהליך כזה או אחר עובד״ אז זה בהחלט סימן טוב. 

תהליך זול, מהיר וקל? תנו לנו לחסוך לכם הרבה אנרגיה מראש – זה לא קיים

עבודת SEO איכותית ומוקפדת זה משהו שלוקח זמן ועולה כסף ואת זה אתם צריכים להבין מהרגע הראשון. בגלל שתוצאות טובות זה לא משהו שנראה בין לילה וגם לא אחרי חודש או שלושה. עסק שמציע לכם הצעה עם תשלום חד פעמי בהתחלה הוא לרוב לא עסק רציני. מעבר להתאמה הראשונית והמקיפה של האתר, אופטימיזציה, הזנת תכנים ויצירת קישורים היא משהו שצריך לעשות על בסיס קבוע לאורך זמן. בסופו של דבר – אם אתר של עסק הוא חלק משמעותי בתהליכי המכירה או הפרסום של העסק, קידום אורגני בגוגל זו השקעה מצוינת לטווח הרחוק. לכן זה מתאים לבעלי החזון ששואלים את עצמם איך יראה העסק בעוד שנים ארוכות קדימה. 

דיווח ומעקב חשובים לא פחות מהעבודה העצמה

בדיוק בגלל העובדה שלא נוכל לראות תוצאות באופן מיידי, מומלץ לעבוד עם עסק שיודע לספק לכם דו״חות מפורטים ותמונת מצב ברורה על התקדמות התהליך. דו״חות של גוגל אנליטיקס זה נפלא, אבל כדאי לשאוף גם להסברים מילוליים מפורטים. המלצות להמשך העבודה בחודש הבא ופירוט מדויק של מה עבד יותר ומה פחות. 

בקיצור – על קידום אורגני לא מתפשרים

אם כך אנחנו מקווים שהצלחנו לתת כלים שיעזרו לבחור את חברת הקידום האורגני שמתאימה לכם. כמובן שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו תמיד ואנו נשמח לגייס את הניסיון והידע שלנו לטובת קידום האתר שלנו, כשאתם יכולים להיות רגועים ושקטים את כל הדברים החשובים שמנינו זה עתה תקבלו אצלנו. ושיהיה בהצלחה! 

דילוג לתוכן