אף אחד לא ישכח אתכם: כל הטיפים לעיצוב לוגו מנצח

עיצוב לוגו מנצח

ניווט מהיר במאמר

מכירים את הלוגואים האלו שגם אם יעירו אתכם בשתיים בלילה וישאלו אתכם באיזה מותג מדובר אז תוכלו לענות בשנייה ובלי להתבלבל? 

אפל, אאודי, גוגל, נספרסו ועוד רבים וטובים. כל אלו הם לוגואים שכבר נצרבו בתודעה הקולקטיבית שלנו כצרכנים. לא צריך להיות גאון שיווק כדי להבין את העוצמה של הדבר הזה. אם הגעתם עד הלום אז כנראה שגם אתם בתור בעלי עסקים רוצים לוגו מנצח. עיצוב לוגו כזה שיעביר את הסיפור שלכם בתמונה אחת וייחקק בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בטבעיות עד כמה שאפשר. אך האם זה פשוט כמו זה נשמע? 

לנו כאן בדיגיטל פרטנרס יצא לעצב מאות לוגואים לחברות ועסקים, לרוב במסגרת תהליכי שיווק מקיפים יותר. אנחנו יכולים לומר בקלות שעיצוב לוגו זאת לא משימה מורכבת אומנם. אבל בהחלט כזו שמצריכה מחשבה, הבנה מעמיקה בעולם העיצוב ובאופן שבו אנשים תופסים מסרים וגם אפיון מלא של העסק ומטרותיו. 

רגע לפני שנתחיל ונחלוק איתכם את כל הטיפים המנצחים לעיצוב לוגו מנצח. נזכיר שנשמח לעזור גם לכם בעיצוב הלוגו לעסק שלכם ובתהליכי מיתוג עסקי ושיווק נוספים. מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו בכל זמן!

KEEP IT SIMPLE

הנטייה למורכבות ולסיבוך של דברים היא עניין נפוץ וזה קורה בעיקר בגלל הרצון להיות יצירתיים וייחודיים. נכון, להיות ייחודי זה חשוב מאד, במיוחד כשמעצבים לוגו. אבל באותה נשימה חייבים להקפיד על פשטות.
לוגו המוני מרובה פרטים הוא לא נעים לעין ויקשה על הנמען להבין את המסר שלו. מנגד, לוגו פשוט מבחינה ויזואלית הוא לרוב זכיר הרבה יותר. אם תחשבו על הלוגואים הכי זכירים ומוכרים שנמצאים אצלכם בראש תגלו שכולם פשוטים למדי. 

עיצוב לוגו בלתי נשכח

המשוואה היא פשוטה למדי ומוכיחה שלוגו טוב הוא בפשטות לוגו זכיר. כלומר – אם הנמענים נחשפים אל הלוגו ובתוך צפייה אחת או שתיים מסוגלים לקשר אותו למותג זאת אומרת שהוא לגמרי עשה את העבודה. כך, בפעם הבאה שלקוחות פוטנציאליים מחפשים שירות או מוצרים כמו אלו שאתם מציעים, התמונה הבאה שתקפוץ בראש אחרי המחשבה הזו היא של הלוגו שהם כבר זוכרים. 

כמו יהלומים – לוגו טוב הוא לוגו נצחי

נחזור אל המותגים הגדולים שוב ונראה כי הלוגואים המוצלחים נשארו אותם הלוגואים במשך שנים ארוכות. לרוב גם אחרי שהמותג עצמו עבר לא מעט מתיחות פנים. עיצוב לוגו טוב מחייב אותנו לחשוב עליו במבחן הזמן ולשאול את עצמנו האם הוא יהיה רלוונטי בעוד עשר, עשרים או מאה שנה מהיום. זה לא אומר אגב שאי אפשר לערוך חידושים ומתיחות פנים עם השנים, אבל כן חשוב מאד לשמור על הבסיס ועל מה שמבדל את הלוגו מכל השאר.

עיצוב לוגו שהוא מולטי-טלנט

יש לוגואים נהדרים שעובדים רק כאשר הם נמצאים על באנרים גדולים. אחרים יתאימו בעיקר על מוצרים קטנים וחלקם יעבדו טוב רק במדיה הדיגיטלית. לוגו טוב הוא לוגו שעובד מצוין בכל מקום. זה לא משנה אם על השקית של המוצרים שלכם, על החולצות של העובדים או בשחור לבן על קבלה שמדפיסים ללקוחות. חשוב לשים לב שהלוגו עובד טוב גם בפורמטים שונים אופקיים ואנכיים. כדי להבין אם זה טוב צריך לשאול שאלה פשוטה: אם נדפיס את הלוגו על בול קטן או מנגד על שלט חוצות גדול בשחור לבן או צבעוני, האם עדיין יצליחו לזהות אותו?

מה המסר?

לוגו טוב חייב לספר בצורה ברורה ופשוטה את הסיפור של העסק שעומד מאחוריו. אם מדובר לצורך העניין במותג של צעצועי ילדים, אותיות צבעוניות ועגולות יעבדו מעולה. שימו לב שזה לא חייב להיות ביטוי ויזואלי ריאליסטי של מה שאנחנו מוכרים. כלומר שלוגו של קונדיטוריה למשל לא חייב שתהיה בו עוגה. הוא כן צריך לשדר תחושה של מתוק, של כיף, של פנאי ושל מותרות. בדיוק בגלל זה חייבים להגדיר במדויק את המסר. מה שמוביל אותנו היישר לנקודה הבאה. 

לוגו מנצח הוא חלק מתהליכי מיתוג מקיפים

כשעסקים חדשים יוצאים לדרך בשעה טובה, אחד הדברים הראשונים שיש נטייה לדאוג להם הוא הלוגו. לוגו איכותי הוא כלי שיווקי מעולה, אך חשוב מאד להבין שהוא בסך הכל ביטוי אחד של תהליכים עמוקים יותר. 

התהליך שבמסגרתו מגדירים את המטרות של העסק, מאפיינים את האיומים והאתגרים, מפלחים את קהל היעד, כותבים סיפור מותג. יוצרים שפה ויזואלית ומילולית שתלווה אותנו מכאן והלאה נקרא בפשטות מיתוג עסקי. אחד התוצרים שלו הוא הלוגו, ואם עושים את זה כמו שצריך אז הלוגו יהיה כזה שעונה על כל הדגשים החשובים. הוא ישרת את העסק נאמנה במשך שנים ארוכות קדימה. 

אז נכון, זה לא שאי אפשר לעצב לוגו ללא מיתוג עסקי. יותר נכון, מקצועי ומשתלם לעשות את זה באופן הזה. 

חולמים על הלוגו המושלם? תנו למומחים של דיגיטל פרטנרס לעזור

אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס מביאים ניסיון של שנים ארוכות בתהליכי מיתוג מקצועיים בכלל ובעיצוב לוגואים בפרט. נשמח לעזור גם לכם לספר את הסיפור שלכם דרך הלוגו. כמובן לוודא שהוא לא הולך לאיבוד בתוך ים הלוגואים שמסביב. 

רוצים לדעת עוד? צרו קשר עוד היום לפרטים נוספים על עיצוב לוגו. 

דילוג לתוכן