המדריך המלא לכתיבת תוכן – פרק 5

ניווט מהיר במאמר

בפרק זה נלמד אתכם בדיוק איך לכתוב קופי משכנע. אז אם אתה מעוניינים לכתוב:

  • מיילים
  • פוסטים לבלוגים
  • ניוזלייטר
  • פוסטים לרשות החברתיות
  • קופי לפרסומות

ללא ספק הגעתם למקום הנכון!

שימוש בשפה מדוברת לכתיבה


אחרי לא מעט ניסויים וטעיות, כל הדרכים מובילות לטכניקה הראשונה שלימדנו אתכם – לפנות אל הלקוחות שלכם בשפה פשוטה שהם מבינים.
זאת אומרת שלפני שאתם מפרסמים קופי כזה או אחר, תנסו לקרוא אותו בעצמכם לעומק ותשאלו את עצמכם את השאלה – 'האם המסר אותו רציתי להעביר עבר?'
בנוסף מומלץ לתת את אותו קופי לבן אדם אובייקטיבי ולראות האם הוא אכן קיבל את המסר שלנו. ככל שהתוכן יהיה יותר פשוט וטבעי, כך תפיקו ממנו יותר תועלת. הרי אין אדם שאוהב לקבל יחס מתנשא מהצד עמו הוא מתקשר – שלא נדבר על לרכוש משהו.

חברה הומנית = חברה מצליחה.

משפטים קצרים


משפטים קצרים = קופי מוצלח.

ה- API (American Press Institute) ערך מחקר בו הוא הציג בפני המשתתפים שני סוגי מאמרים לקריאה.

מאמר 1 כלל משפטים של 54 מילים בממוצע בעוד מאמר 2 כלל משפטים של 12 מילים בממוצע.

סקרנים לדעת מה קרה?

אותה קבוצה שקראה את המאמר השני גילתה הבנה גבוהה יותר ב-711% (!!!) מהקבוצה שקראה את המאמר הראשון.

והנה הנתונים לפניכם:

בשורה התחתונה? תשתמשו במשפטים קצרים. הם קלים לקריאה ולהבנה.

כתיבה בגוף יחיד


פשוטו כמשמעו. הימנעו מכתיבה קולקטיבית.

לדוגמה: 'הרבה אנשים משוועים לרדת במשקל. הם ניסו דיאטות. הם ניסו פעילות גופנית. אך דבר לא נראה שיעבוד'.

קופי קולקטיבי שבקושי מובן ומעורר את הזדהות הקורא איתו.

לעומת זאת: 'אם אתה קורא את זה, סימן שאתה משווע לרדת במשקל. ניסית לעשות דיאטות ופעילויות גופניות. אך שום דבר לא עבד'.

מבינים את ההבדל? נהדר, אפשר להתקדם.

לא להשתמש במילים מפוצצות


מילים מפוצצות לא מרשימות אף אחד. למעשה, הן רק גורמות לקופי שלך להיות קשות לקריאה ולהבנה.

וכמו שכבר אמרנו: קשה לקרוא = לא לקרוא.

כלומר, אם הקהל שלכם יתקשה לקרוא את מה שאתם כותבים, הוא ככל הנראה לא יטרח לנסות לקרוא אותו.

שימוש במילים קצרות ויומיומיות יצרו תחושה טובה בקרב הקהל שלכם שכן הצד השני אנושי בדיוק כמוהם.

אנשים לא רוצים לקנות ממכונות – הם רוצים לקנות מאנשים!

במידה והמידע אכן היה שימושי עבורכם, שתפו את חבריכם ועזרו גם להם לטפח ולפתח את העסק שלהם ככל שניתן.

תנו לנו בפידבקים, נשמח להשתמע…

ניפגש בפרק הבא!

דילוג לתוכן