אומרים ששכר לימוד עולה כסף, אז היום נדבר על תובנה חזקה מניסיון שעלה מליונים ובסבירות מאוד גדולה תעזור גם לעסק שלכם.
רוב בעלי העסקים שמגיעים אלינו מתארים תופעה דומה:
הם עובדים קשה, יש להם אתר או חנות אונליין, קמפיינים, נוכחות ברשתות, אפילו רשימת תפוצה – ובכל זאת, העסק לא מצליח לעבור את אותו מחזור הכנסות שוב ושוב.
מה שעבד מצוין בשנה הראשונה, או אפילו בשנים הראשונות, כבר לא מייצר צמיחה נוספת. הם מרגישים ואפילו יודעים שיש עוד פוטנציאל – אבל משהו תוקע אותם.
במילים אחרות: הם פגשו את תקרת הזכוכית של ההכנסות שלהם – והם לא יודעים איך לשבור אותה.
היום נדבר על חסם נפוץ שכאשר שברנו אותו בצורה מקצועית עבור לקוחות שלנו ראינו הצלחות באחוזים מאוד מאוד גבוהים.

מלכודת של קמפיינים ממומנים
קמפיינים ממומנים בגוגל, או בסושיאל הם דרך נהדרת להביא תנועה מהירה לעסק.
העקרון של ״שילמת – קיבלת״ הוא נהדר ולפעמים אף הכרחי לצמיחה של עסק. אנו משלמים לגוגל ומטא ומקבלים תנועה/מכירות/לידים, אם יש לנו ניהול קמפיינים מקצועי וקופי ממיר חזק (אתגר בפני עצמו), אנו מגיעים למכפיל רווח טוב וכולם מרוצים.
שילמתי 5,000 מכרתי ב25-50 אלף, ברוך השם הכל טוב.
אבל יש כאן שלוש בעיות מהותיות:
1. זה אכן אפשרי להגיע למכפילי רווח טובים אבל לא מובן מאליו. בדרך אנו נחווה עליות וירידות.
2. ברגע שמפסיקים להזרים תקציב – הכול נעצר. צרצרים…
3. המון פעמים כאשר מגיעים לתקציב יומי/חודשי מסוים, ככל שנעלה אותו, מכפיל הרווח לא יעלה יחד איתו ולרוב אפילו ירד למקומות שלא עושים רווח לעסק. זה כבר לא ריווחי מספיק ואנו מוצאים את עצמנו מגלגלים עסקאות.
כמובן שאפשר להוסיף עוד כמה מגבלות לפרסום ממומן:
- כל קליק/חשיפה עולה כסף
- כל חודש מתחילים "מאפס"
- ככל שהתחרות גדלה בין המפרסמים עולה – המחירים עולים
- לקוחות שראו את המודעה – לא בהכרח סומכים עליך עדיין, מאתגר לשקף מוניטין.
המשמעות של כל הנ״ל היא שאם הקמפיינים הם ציר השיווק המרכזי שלנו, אז אנו לא בונים נכס ומותג, אנו קונים תנועה חודשית.
אמנם דברנו כבר כאן על כלים להחזיר לקוחות, אבל כבעלי עסק מצליח אנו רוצים תמיד לשפר כמה שיותר.
אורגני תציל אותי
כדי להפוך להיות מותג יציב שלא תלוי בברז של גוגל ומטא ובכדי לפרוץ את תקרת הזכוכית למדנו שוב ושוב, תוך כדי השקעת מיליונים בפרסום ממומן, שקידום אורגני בגוגל (SEO) הוא תהליך הכרחי לפריצת תקרות זכוכית.
קידום אורגני יגרום לכך שהאתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל, בדיוק כשהלקוח הפוטנציאלי שלך מחפש את השירות/המוצר/הערך שאנו יודעים לספק.
שימו לב:
אני תמיד יכול להופיע על אותו חיפוש בגוגל ממומן ולשלם על כל קליק, אבל תמיד, תמיד הלקוח יתפוס את הממומן כפרסום נטול מוניטין וסנטימנט –
ואילו את מי שמופיע בתוצאות אורגניות כאוטוריטה, כמותג.
רוב הלקוחות יודעים היום שכל עסק יכול להקים קמפיין אבל אם הוא מופיע במקומות הראשונים בגוגל אז הוא טבעי וחזק.

יתרונות הקידום האורגני
- פניות מלקוחות עם צורך ממשי וכוונת קנייה גבוהה
- לקוחות מהאורגני נאמנים יותר וחוזרים לרכוש שוב (הם לא הגיעו דרך פרסומת)
- שיפור דרמטי באמינות ובתדמית. כל ״ילד״ יכול לשים מודעה ממומנת בגוגל ולכן היחס של הלקוחות למודעות בהתאם – ספקנות וחשש. למקומות ראשונים באורגני הרבה יותר קשה להגיע. זה מעיד על העסק כיציב, ותיק וחזק.
- עצמאות מתלות בפרסום ממומן ועליות מחירים בין מתחרים שמעלים את המחיר לקליק או לחשיפה
- תשתית ארוכת טווח לצמיחה עסקית וצבירת מונטין חזק
אז למה רוב העסקים לא עושים SEO כמו שצריך?
יש מספר סיבות וחסמים טכניים, עסקיים ומנטליים. בואו נפרק אותם יחד:
מה מצב הנכס הדיגיטלי? לפעמים כמו בנדל״ן, הנכס לא ראוי למגורים, יש לבצע מתיחת פנים או אפילו תוספת מנגנונים חסרים לאתר על מנת שהקידום יהיה אפקטיבי. בדיקה כזו הכרחית לפני שמתחילים להשקיע בקידום ובנוסף חווית המשתמש גם היא קריטית לקידום
תהליך ארוך טווח – לא חקרתי את הנושא אבל ברור לי שרבים מאיתנו רוצים עכשיו ומהר. אורך רוח והתמדה תמיד היו מנת חלקם של אנשי עסקים מצליחים. קידום אורגני לוקח זמן. גם אם נראה קידום משמעותי בחודש הראשון על ביטוי מסויים ממקום 60 ל20 – עדיין לא תהיינה כניסות לאתר מהביטוי הזה או מעט מאוד. מעט גולשים מגיעים לסוף הדף השני בתוצאות החיפוש. כדי לראות תוצאות בשורת הרווח צריך סבלנות וכמובן תקציב.
האתגר של אסטרטגיית תוכן – לא לרבים יש אסטרטגית תוכן שהיא גם לטווח ארוך וגם קולעת לנפחי החיפושים הרלוונטיים בגוגל. אם הביטוי לא מחופש בגוגל אין טעם לקדם איתו. אם הוא כן מחופש אז מאמץ חד פעמי לא יספיק.
״המח של גוגל״ – רבים לא מבינים איך גוגל ״חושב״, ויתרה מכך אנו חווים שינויים היסטוריים (אני לא מגזים) בעדכוני האלגוריתם של גוגל. ChatGPT וחבריו שינו את עולם החיפוש. מי שלא חי ונושם את גוגל כל יום פשוט מאבד את זה.
דקה של מנהיגות
מנהיג עסקי לא שואל "מה יביא לי לידים מחר בבוקר?"
אלא:
"מה יבנה לי יתרון תחרותי לטווח ארוך, שלא תלוי בתקציב או אלגוריתם?"
והתשובה היא ברורה: תשתית! כזו שמחברת אותך ללקוחות שמחפשים אותך – לא רק כאלה שאתה רודף אחריהם.
אגב, כתבתי כבר בעבר על איך להגיע למקום ראשון בגוגל
כמנהיג של עסק , אולי זה זמן טוב לעבור על זה שוב 🙂
אם אתם מעוניינים בדו״ח אורגני מעמיק ואסטרטגיית קידום אורגני ללא עלות, מלאו את השאלון כאן בקישור וניצור איתכם קשר בהקדם.
בהצלחה!