שיווק דיגיטלי: מושגי יסוד שכל משווק מתחיל חייב להכיר

שיווק דיגיטלי מושגי יסוד

ניווט מהיר במאמר

אם העסק שלכם עדיין לא מיישם הלכה למעשה טכניקות שיווק דיגיטלי מתקדמות, קשה להסביר במילים עד כמה חשוב להיכנס לעניינים. ברור, אתם לא אמורים לעשות הכל בעצמכם ורומא לא נבנתה ביום אחד. בהחלט הגיע הזמן לקפוץ למים ולהכיר את הפלטפורמות והדרכים בהן תוכלו לקדם את עצמכם ברשת. 

את השירותים השונים שאנחנו מציעים כאן בדיגיטל פרטנרס תוכלו לראות כאן באתר. אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר ולקבל עוד הרבה מידע חשוב שיכניס אתכם לעניינים. אם רגע לפני אתם רוצים להבין מי נגד מי, הכנו עבורכם מילון מושגים בסיסי בשיווק דיגיטלי. הכל כמובן על קצה המזלג, אבל בהחלט תמצאו כאן את הבסיס החשוב שיאפשר לחפור יותר לעומק. כשאתם מוכנים לקפיצה שלכם קדימה עם שיווק דיגיטלי מקצועי ואיכותי, אנחנו תמיד כאן ונשמח ללכת איתכם יד ביד. 

מושגי יסוד בשיווק דיגיטלי שיעשו לכם סדר

מונח חיפוש שאילתא

מה שהגולש מקליד לחיפוש בגוגל. מונח החיפוש הוא שמפעיל את מילת המפתח שלנו. 

מילות מפתח

מונח חיפוש שמשווקים דיגיטלים לוקחים אותו ואומרים לגוגל שכל פעם שמישהו כותב אותו בגוגל, שיציג להם את המודעות שלהם . מילת מפתח/ביטוי מפתח= מונח חיפוש שפותח מודעות.

חשיפה

מצב בו הגולש מחפש בגוגל את השרות שלנו והמודעה הממומנת שלנו הופיעה לו בתוצאות החיפוש. על חשיפה ברשת החיפוש אנו לא משלמים, רק על הקלקה

עלות ממוצעת לקליק

העלות שאנו משלמים בפועל על כל הקלקה על המודעה שלנו. 

מקסימום עלות לקליק

העלות המקסימלית שאנו מוכנים לשלם על קליק. לכל מילת מפתח שנבחר לפעילות שלנו ,נגדיר באופן ידני מה המקסימום שאנו מוכנים לשלם. 

אחוז הקלקה CTR

מהו אחוז הגולשים שהקליקו על המודעה לאחר שנחשפו אליה. לא בכל פעם שגולש נחשף למודעה הוא לוחץ עליה. יש לנו 3 שניות לתפוס את עין הגולש. 


נוסחא לחישוב אחוז הקלקה CTR :

CTR = מספר הגולשים שהקליקו על המודעה
—————————————- * 100
סה"כ חשיפות

תקציב יומי

תקציב הפרסום שאנו מוכנים להשקיע עבור כל יום פעילות. בדרך כלל נגדיר מול הלקוח תקציב חודשי ונחלק למספר הימים בחודש (ממוצע 30.4)

המרות

הפעולה החשובה ביותר שהגדרנו עבר הפעולות שלנו. מה נחשב להמרה?
 מילוי טופס לידים, התקשרות לבית העסק, רכישה של מוצרים, הורדת אפליקציה, הרשמה לארוע/ וובינר, הרשמה לניוזלטר, הורדת EBOOK דיגיטלי, הורדת PDF. 
אם יהיו לנו מעל 30 המרות בחודש, נוכל לדעת מי קהל היעד שלנו. באילו שעות מבצעים המרות, אלו מודעות טובות יותר. נוכל לפרסם רק בשעות שיש המרות. נוכל לפרסם רק לקהלים שמייצרים לנו המרות. 

אחוז המרה CVR – COVERSION RATE  

אנו מחשבים בצורה פשוטה מה אחוז הגולשים שהקליקו על המודעות והמירו באתר בעמוד הנחיתה. 

נוסחא לחישוב אחוז המרה:

המרות
———- * 100 = CVR
הקלקות

נתח הופעות impression share 

כמות הפעמים שנחשפנו לגולשים למול כמות הפעמים שיכולנו להיחשף. זה קורה לנו בגלל שהקופי והויזואל לא מספיק חד או שאין לנו מספיק תקציב. נתח ההופעות מציין באחוזים בין 1% ל 100% את כמות הפעמים שנחשפנו לגולשים. 

 עלות ל 1000 הופעות CPM

משתמשים ברשתות החברתיות , החבילה היא ל 1000 הופעות – לא פחות. אנו יכולים להגדיר כמה אנו מוכנים לשלם עבור 1000 פעמים שהמודעות שלנו נחשפות.  אנו נבחר בשיטה זו כשנרצה לייצר מודעות וחשיפה מירבית למותג שלנו. לאו דווקא לגרום לגולשים להקליק על הבאנרים שלנו. לדוגמא קמפיין בחירות. 

אם המטרה שלנו לגרום לגולשים להקליק על הבאנר שלנו ולהגיע לעמוד נחיתה או לאתר הבית שיטה זו עדיפה. כי אז החשיפה חינמית ואנחנו משלמים רק אם מישהו הקליק. 

החיסרון של השיטה – גם אם גולש נכנס לאתר ודילג על הבאנר, זה עדיין נחשב לחשיפה.

החזר על ההשקעה – ROI – Return On Investment

מדד החזר ההשקעה מציין בעצם את היחס בין הכסף שהוצאנו על הפרסום והשיווק שלנו לכסף שהכנסנו כתוצאה ממנו. יחס ROI של 1:1 אומר שבעצם לא הרווחנו ולא הפסדנו, הכנסנו מה שהוצאנו. אנחנו רוצים בעצם לשמר יחס ROI חיובי גדול ככל האפשר, ובכל מקרה גדול מ-1.

בלוג

נראה שלכל אתר גדול ורציני יש אחד כזה בימינו ולא בכדי. הבלוג זו הדרך של עסק או גוף מסוים להראות את המומחיות שלו, לתת מידע נוסף ורלוונטי לגולשים ולמצב את עצמו בתור אוטוריטה בתחומו. זוהי גם דרך מצוינת לקדם אתר אינטרנט אורגנית, להגדיל את התפוצה ולהביא יותר תנועה. 

קריאה לפעולה – CTA – Call to Action

הקריאה לפעולה היא מה אנחנו מבקשים מהגולש לעשות: "צור קשר" ,"מלא פרטים" , "הזמן עכשיו", "לחץ כאן" ותמוקם בדף הנחיתה או באתר שלנו.

 Search Engine Optimization – SEO אופטימיזציית מנוע החיפוש

קידום אתרים אורגני בגוגל, מתייחס לפעולות שיש לבצע על מנת לקדם את האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל בדרכים אורגניות ולא ממומנות.

 Pay Per Click – PPC: תשלום עבור כל הקלקה

זוהי שיטת תמחור בקידום ממומן בגוגל . השיטה הזו מציינת שהחיוב עבור השיווק יתבצע רק בעת הקלקה בפועל של משתמשים על המודעות ולא על עצם חשיפתן.

גוגל אנליטיקס

שירות אנליזה חינמי לביצועי אתר אינטרנט מבית גוגל המאפשר מעקב וניטור של התנועה לאתר כולל כמות התנועה והאיכות שלה. מערכת חינמית של גוגל לאיסוף נתונים על הגולשים.הרגלי גלישה, מקורות הגעה , צריכת תוכן, השלמת המרות. היא מערכת הנתונים הנפוצה ביותר בעולם.

לאילו אתרים המערכת מתאימה ?

לכל האתרים: איקומרס, אתרי תוכן ופורטלים, אתרי תדמית, אתרי שירות לקוחות , דפי נחיתה לקמפיינים פרסומיים , אפליקציות. הכלי החשוב הזה הוא הבסיס להבנה של תפקוד אתר אינטרנט וחשוב לדעת איך להשתמש בו ואיך להפיק ממנו את המירב. למערכת גוגל אנליטיקס

האשטאג 

שיטה לתיוג של תוכן והפיכה שלו ל״חפיש״ (ניתן לחיפוש) ברשת. ההאשטאג שהוא למעשה סימן סולמית (#) הופך את הביטוי אליו הוא צמוד ברשתות החברתיות לכזה שניתן להקליק עליו. כך משתמשים יכולים למצוא בקלות מידע לגבי מילים וביטויים ספציפיים שמחפשים.

דף נחיתה

העמוד שאליו מגיעים אחרי שמקליקים על מודעה בגוגל, באנר באתר או מודעה ברשת חברתית. דפי נחיתה שימושיים גם בשיטה של שיווק באימייל. המטרה של דף הנחיתה היא המרה, בין אם מדובר על רכישה של מוצר מסוים, השארה של ליד עם מספר טלפון ופרטים לחזרה, הרשמה לניוזלטר וכן הלאה. 

היפרלינק

קישור בעמוד אינטרנט לעמוד אחר, קובץ או מיקום שונה. הקישור מוטמע בתוך הטקסט ומאפשר לגולש להרחיב את הידע בנושא מסוים. הקישור לרוב מופיע בצבע אחר כך שנדע שהוא קליקבילי וניתן להוסיף קישור גם לתמונה, אייקון וידאו וכן הלאה. 

המשפך השיווקי

ביטוי ויזואלי, תרשים זרימה המתאר את התהליך שעובר הגולש מהתעניינות במוצר מסוים עד לרכישה שלו בכסף. משפך שיווקי/משפך מכירתי הוא תהליך שבו עוברים המשתמשים שלנו משלב החשיפה לשלב מכירה סופי.

                                   

  • שלב המודעות/חשיפה למותג AWARENESS  – השלב הרחב ביותר של המשפך והראשון. השלב הזה נקרא TOFU כלומר TOP OF THE FUNNEL. 
  • שלב העניין/הסקרנות – INTREST – לאחר שהגולש נחשף למה שאנחנו עושים , יש סיכוי שניצור אצלו עניין במוצר שלנו. הוא מודע שיש בעיה שהוא צריך לפתור אותה. בשלב זה אנחנו עדיין בונים תהליך אמון מול הגולש במטרה שנוכל להוביל אותו בסופו של דבר לשלב ההחלטה והרכישה. שלב זה נמצא באמצע המשפך MIDDLE OF THE FUNNEL או בקיצור MOFU. טיפים לפעולות שנקדם לגולשים שנמצאים בשלב הזה : השוואת מחירים, וובינרים, סרטוני וידאו, פודקאטסים, מאמרים שנוגעים ביתרונות שלכם. 
  • שלב ההחלטה  – בשלב הזה הליד שלנו בעל כשירות גבוהה לביצוע רכישה. מה שאומר שאפשר לתת את ההצעה שלנו. הגיע הזמן לחתום את העסקה ולבצע את הרכישה בפועל. שלב זה נמצא בחלק התחתון של המשפך BOTTOM OF THE FUNNEL בקיצור BOFU.

טופס לידים

החלק הספציפי בדף הנחיתה שבו אפשר להשאיר פרטים ליצירת קשר. החלק הזה כולל לרוב רובריקות להזנת השם, מספר הטלפון והמייל. ניתן להוסיף גם פרמטרים נוספים במידת הצורך (מומלץ שלא להגזים ולא להבריח את הגולש המתעניין). כאשר גולש משאיר את הפרטים אזי שנוסף ליד חדש. 

טרגוט מחדש

סוג ייחודי של קמפיין פרסומי שבו מטרגטים מחדש גולשים שהיו באתר. גולשים שהביעו עניין בשירותים/מוצרים אך לא התקדמו לכדי המרה. ההנחה היא שזהו קהל יעד חם עם סבירות גבוהה להמרה. כמובן אם נדע להתאים לו מסרים מדויקים. 

כלי מחקר המילים של גוגל

שירות מצוין שמציעה גוגל. הכלי מאפשר לנו לחקור לעומק מילות מפתח שיאפשרו לנו לטרגט בצורה חכמה את הקהל שלנו במודעות בקידום הממומן בגוגל וכן מאפשרות קידום אורגני יעיל יותר של האתר.

מילות מפתח

מונח חיפוש שמשווקים דיגיטלים לוקחים אותו ואומרים לגוגל שכל פעם שמישהו כותב אותו בגוגל, שיציג להם את המודעות שלהם . מילת מפתח/ביטוי מפתח= מונח חיפוש שפותח מודעות. 

קישורים פנימיים

היפר לינק המקשר לעמוד פנימי אחר באתר שלנו ולא לאתר אחר. מנגד, קישורים לאתרים אחרים נקראים קישורים חיצוניים. קישורים פנימיים הם חשובים ביותר לקידום אורגני. מקלים על התנועה של הגולש באתר ומאפשרים למנוע החיפוש לקטלג את העמודים השונים באתר שלנו תחת קורת גג אחת.  

קליק

לחיצה על המודעה שלנו ברשת המדיה או ברשת החיפוש. ברשת החיפוש – נהיה מחויבים על כל הקלקה. ברשת המדיה – אנחנו נחליט אם להיות מחויבים על כל הקלקה או על כל 1000 פעמים שנחשפנו.

קריאייטיב למודעה

הביטוי הויזואלי או/המילולי למודעות שונות ברחבי רשת. בין אם אלו מודעות ברשתות החברתיות, מודעות בגוגל, באנרים ואתרים חיצוניים. המונח קריאייטיב מתייחס ליכולת להעביר מסר בצורה שונה ומעניינת שתופסת את העניין של הגולשים ומעודדת אותם להמשיך וללמוד עוד על הנושא. 

קבוצת מודעות

אוסף של מודעות עם טרגוט של אותו סט מילות מתאים. כל קמפיין של קידום ממומן בגוגל כולל קבוצת מודעות אחת או יותר. המודעות בתוך הקבוצה קשורות אחת לשנייה ופועלות מתוך יחסי גומלין. 

 רשת החיפוש pull (משיכה)

המטרה של קמפיין ברשת החיפוש הוא למשוך (pull) לקוחות אלינו. כ 50% מכלל החיפושים בגוגל מידי יום מובילים ללחיצה על מודעות ממומנות. 

רשת המדיה של גוגל

רשת המדיה של גוגל היא קבוצה שמכילה מעל ל 2 מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות.

שיווק באימייל

טכניקת שיווק באמצעות דואר אלקטרוני לקידום של מוצרים/מותגי וכו׳. התוכן המוכר ביותר לכולם הוא הניוזלטר, אך חשוב להכיר גם כלים וטכניקות מתקדמות יותר. כמו תהליכי אוטומציה חכמים שמותאמים היטב לרשימת התפוצה שלכם. ויכולים לעודד במידה רבה מכירות ותהליך מעבר מזורז של המשפך השיווקי. 

שיווק תוכן

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי המבוססת על יצירה של תוכן והפצה שלו לקהל יעד רלוונטי. האידיאל הוא להגיע לזרימה קבועה של תנועה ומעורבות באתר דרך תוכן רלוונטי. תוכן מעשיר ומעניין שמושך את הגולשים חזרה אל האתר בכל פעם מחדש. 

פירוש הנתונים הסטטיסטים של נפח החיפוש:

  • ממוצע חיפושים חודשיים : מספר הפעמים הממוצע שאנשים חיפשו מילת מפתח מסויימת וגרסאות דומות שלה, בהתאם להגדרות המיקוד ולטווח התאריכים שנבחר. כברירת מחדל, גוגל מחשבים ממוצע של חיפושים אחר מונח בתקופה של 12 חודשים. 
  • תחרות – מספר המפרסמים שהופיעו כנגד כל מילות המפתח ביחס לכל מילות המפתח. בעמוד "תחרות " מוצגת רמת התחרות על מילת מפתח מסוימת – רמה נמוכה , בינונית או גבוהה.
  • הצעת מחיר מוצעת – הצעת המחיר מחושבת על ידי התחשבות במחירים לקליק שהמפרסמים משלמים תמורת מילת מפתח לפי הגדרת המיקום ורשת החיפוש. 

ליד

בשיווק ומכירות המושג ״ליד״ משמעותו לקוח פוטנציאלי או לקוח מתעניין. כאשר לקוח משאיר פרטים, מתקשר, שולח מייל או מבקש יצירה קשר בכל דרך שהיא. בתור בעלי עסקים חשוב ביותר למצוא את הדרכים היעילות לאיסוף הלידים. חשוב לעשות זאת תוך שאנו מספקים מידע וכבר מניעים את הגולש לשלב המכירה עוד בטרם הקשר הראשוני נוצר. 

רוצים ללמוד עוד? הגיע הזמן שנדבר

אז נגענו כאן ממש על הקצה המזלג בכמה מושגי יסוד חשובים של עולם השיווק הדיגיטלי. זה ממש לא משחק ילדים ואם אתם מרגישים שהגיע הזמן להתקדם לשלב הבא, אנחנו כאן כדי לעזור. צרו קשר והמומחים של דיגיטל פרטנר יישמחו לייעץ בלי שום התחייבות. 

דילוג לתוכן