רימרקטינג או ריטרגטינג: על ההבדלים והגדלת אחוזי המרה

רימרקטינג או ריטרגטינג

ניווט מהיר במאמר

עם יד על הלב – כמה גולשים נכנסו בחודש האחרון לאתר שלכם ולחצו אחרי כמה שניות על כפתור ״חזור״ במקום על ״קנה עכשיו״? אם מדובר על מספרים גדולים, אז קודם כל אפשר להתנחם ולדעת שאתם עושים לפחות משהו אחד נכון ומצליחים להביא תנועה וגולשים לאתר שלכם. עם זאת, אם אתם רואים הרבה משתמשים חדשים לצד יותר ויותר עגלות קנייה ריקות, נראה שיש לגמרי מקום לשיפור. 

אז איך מונעים מהגולשים לנטוש את האתר? וחשוב מכך – האם ואיך אפשר לגרום להם לחזור אלינו ולהשלים את הרכישה? התשובות לשאלות האלו מתחילות בהיכרות עם שני מושגים חשובים: רימרקטינג וריטרגטינג. שתי טכניקות שיווק חשובות שמיישמים בקידום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות-בפייסבוק, אינסטגרם ועוד . כחלק מהסל הכולל שאנחנו כאן בדיגיטל מציעים ללקוחות שלנו תמצאו גם את השירותים האלו, וזה הזמן להבין בדיוק במה מדובר.

(עדיין לא מבינים עד הסוף? תרגישו חופשי לדבר איתנו בכל שלב!)

נתחיל עם קצת נתונים ועל ההבדלים בין רימרקטימג לריטרגטינג

  • 96% מהגולשים שנכנסים לחנויות וירטואליות עוזבים את האתר מבלי לבצע רכישה. 
  • 49% מהמבקרים בחנויות וירטואליות יחזרו לעמוד בין פעמיים לארבע פעמיים לפני שירכשו לבסוף. 
  • אפשר לשפר את התנועה לאתר בעוד 70% אך ורק בעזרת רימרקטינג נכון. 

שתי האסטרטגיות שאנחנו רוצים לדבר עליהן אם ככה הן כאלה שעוזרות לנו להטות את הכף לטובתנו. היכרות מעמיקה עם כל אחת ושילוב נכון בהחלט יביאו תוצאות וחשוב להבין את ההבדלים ביניהן. 

מה זה רימרקטינג?

המושג הרחב מתאר בעצם שיווק לאותו קהל היעד ואותם הלקוחות הפוטנציאליים פעם אחר פעם. מקובל להתייחס למודעות רימרקטינג, אבל אפשר לעשות את זה גם בדרכים אחרות כמו שיחות טלפון, הודעות מייל וכן הלאה. 

בשיווק דיגיטלי קמפיין רימרקטינג יכלול לרוב מודעה ממומנת מותאמת בגוגל למי שביקר בעבר באתר ולפעמים גם הודעה למייל עם קריאה להשלמת הרכישה. 

מה זה ריטרגטינג (טרגוט מחדש)?

ריטרגטינג זו בעצם טכניקת משנה של רימרקטינג שמשתמשת בקוקיז ובעצם צובעת את המשתמשים באתר שלנו. אותם המשתמשים המזוהים יקבלו מודעות מותאמות אישית שמתייחסות לעובדה שהם ביקרו באתר. המודעות מציעות להשלים את הרכישה (הרבה פעמים עם תמריץ נוסף בדמות הנחה או הטבה כלשהי). 

איך רימרקטינג וריטרגטינג עובדים באתר שלנו?

כשגולש נכנס לאתר שלנו, הוא שותל במכשירים שלו קבצי ״עוגיות״ לפי תנאים מסוימים. למשל, אפשר להגדיר סימון של כל הגולשים שהגיעו לדף נחיתה מסוים ולא השלימו את השארת הליד. התהליך הוא כמובן אוטומטי וכל גולש שעונה על ההגדרות הספציפיות שנגדיר מתווסף אל רשימת הרימרקטינג.

אלו הם השלבים בתהליך רימרקטינג על רגל אחת:

  • יוצרים תגיות רימרקטינג בחשבון המודעות של גוגל. 
  • יוצרים רשימת רימרקטינג ומגדירים את הכללים המדויקים. 
  • בונים קמפיין רימרקטינג עם הרשימה שערכנו. 
  • יוצרים מודעות ייעודיות לקהל היעד שעתיד להיווצר. 
  • מריצים את הקמפיין ומנסים לתפוס את המתעניינים הפוטנציאלים במותג שלנו. 

באופן דומה ניתן להקים קמפיין רימרקטינג ברשתות החברתיות (חזק מאד בפייסבוק ואינסטגרם) ולפנות אל מי שהגיע אלינו לאתר גם שם. בנושא הזה חשוב להכיר כלי קטנטן אך חשוב למדי – הפיקסל. תוסף שמשתילים באתר ומאפשר לנו לצבוע בצורה מדויקת יותר את המשתמשים וכך בסופו של דבר גם להציג להם מודעות מדויקות ורלוונטיות הרבה יותר. 

מהי רשימת רימרקטינג?

מסמך שמכיל מידע על גולשים שביקרו באתר שלנו בעבר שאותם נטרגט בקמפיין. הרשימה נוצרת בכל פעם שמשתמש חדש מגיע לאתר ויוצא ממנו באמצעות קבצי העוגיות. ניתן לייצר רשימות שונות עם תנאים שונים, למשל – רשימה ספציפית לאלו שביקרו בעמוד הבית ועזבו, ורשימה לכאלו שמילאו את עגלת הקניות אך לא השלימו את הרכישה. 

היתרונות של קמפיין רימרקטינג

  • איסוף קהל לקוחות רלוונטי: היתרון החשוב מכולם. רימרקטינג מאפשר לנו ליצור קהלים חמים מאד עם גולשים שהתעייננו באופן ספציפי במוצרים שלנו. 
  • הגברת מודעות למותג: קמפיין רימרקטינג עוזר לנו להישאר בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו גם כשהם לא מחפשים אותנו באופן מודע. 
  • יותר מכירות: זוהי המטרה בסופו של דבר. קמפיין טוב מגיע ללקוחות המתלבטים ומשכנע אותם לחזור ולהשלים את הרכישה. 
  • תובנות חשובות על מסע הלקוח: על הדרך קמפיין רימרקטינג יעזור לנו להבין טוב יותר את ההתנהגות של הגולשים שלנו ויאפשר לנו לחזק את נקודות התורפה שמונעות המרה.

סוגים של רימרקטינג

כמו שאמרנו, רימרקטינג וריטרגטינג אלו טכניקות שאפשר ליישם בכמה דרכים, למשל:

מייל:

גולשים נכנסו אל האתר ויצאו ממנו. לאחר מכן יקבלו הודעה למייל הקוראת להשלים את הרכישה עם קופון הנחה אטרקטיבי. 

ריטרגטינג בגוגל:

גולש נכנס לאתר שלנו ולא השלים את הרכישה. לאחר מכן הוא מחפש ביטוי נוסף שאנו מקדמים באופן ממומן ובשלב הזה תופיע מודעה שלנו שמותאמת אישית לגולשים שכבר ביקרו באתר ויצאו. 

מודעות ברשתות חברתיות:

גולש ביקר באתר ויצא. כשהוא ייכנס לרשתות החברתיות תופיע לו מודעה ייחודית הקוראת לו להשלים את הרכישה. אפשר לייצר מודעות כאלו בכל פלטפורמה כמעט, לרבות פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק ויוטיוב. 

קחו את השיווק הדיגיטלי שלכם לשלב הבא

בסופו של דבר חשוב להבין ששימוש בטכניקות של רימרקטינג וריטרגטינג זה לממש את מלוא הפוטנציאל מתנועת המבקרים שלנו באתר ומההשקעה הכספית שלנו בקידום ממומן. עסקים שמשכילים לנצל את האפשרויות האלו ובוחרים בחברת קידום מקצועית שיודעת איך עושים את זה כמו שצריך לא מאחרים לראות את התוצאות. 

בשנים האחרונות הרצנו לטובת הלקוחות מאות קמפייני רימרקטינג מוצלחים שהגדילו מכירות בעשרות אחוזים. 

רוצים גם? צרו קשר עם המומחים שלנו ונשמח לעשות את זה גם עבורכם. 

דילוג לתוכן