ראש בראש: קידום אורגני או קידום ממומן- מה יותר טוב?

seo vs ppc

ניווט מהיר במאמר

עסקים בישראל ובכלל משקיעים לא מעט כסף באפיקי שיווק בדיגיטל (ובצדק). וכל עסק רוצה מן הסתם לדעת שיש תמורה למחיר. וכשמדובר על קידום אתרים, נראה שהסוגיה העיקרית שמטרידה את מנהלי השיווק היא מה יותר טוב (או איזו טקטיקה יותר עדיפה) – קידום אורגני בגוגל או קידום ממומן?

אז האם יש תשובה חד משמעית לשאלה, האם חייבים לשלב בין השניים תמיד כדי לקדם בצורה טובה ואיך נוכל לדעת מה הטכניקה שעדיפה במקרה שלנו? אנחנו רוצים לנסות ולענות על כל השאלות עכשיו. שניה לפני שנתחיל נזכיר שהמומחיות שלנו היא ליצור את תמהיל השיווק הדיגיטלי המדויק ביותר עבור כל עסק. אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לשים את הרגל על הגז ולקדם את עצמכם כמו שצריך. אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי ללא עלות בכל שלב. 

מה זה קידום אורגני (SEO)?

אז על רגל אחת, קידום אורגני בגוגל זו למעשה התורה השלמה שמסבירה איך לעשות אופטימיזציה לאתרים. כך שהם יופיעו במיקומים טובים בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. כשגולשים מחפשים ביטויים מסוימים הקשורים לתחום שבו עוסק האתר. 

ובזמן שגוגל בהחלט יכולים לערוך שינויים באלגוריתם של מנוע החיפוש מפעם לפעם (והם אכן עושים זאת). מה שעשוי להביא לשינויים בדירוג האתר. עבודת SEO יסודית תבטיח שהאתר רלוונטי תמיד לגולשים ומסביר מה עומד מאחוריו בצורה ברורה. לא רק לגולשים אגב, אלא גם לבוטים של גוגל שתפקידם לנטר את האתר שלנו ולדרג אותו. זוהי עבודה מורכבת שכולל לא מעט פעולות טכניות באופן שוטף. מחקרי מילים והזנה של תכנים רלוונטיים, הטמעת קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד. 

היתרונות של קידום אורגני בגוגל:

  • זול יותר בהשוואה להקמת קמפיין PPC ממומן
  • תוצאות לטווח רחוק. האימפקט של קידום אורגני יעיל יכול להשפיע אפילו שנים קדימה. 
  • קידום יציב יותר שלא מושפע ממשתנים רבים כמו אלו שקיימים במערכת הקידום הממומן של גוגל. 
  • קידום אמין יותר. הרבה גולשים מדלגים אוטומטית על מודעות אבל נכנסים בלי לחשוב פעמיים לתוצאות האורגניות הראשונות. 

החסרונות של קידום אורגני:

  • לוקח הרבה זמן- קידום שצריך להשקיע בו לאורך שנים. בדרך כלל צריכים לחכות לפחות כמה חודשים לפני שבכלל אפשר לראות תוצאות. 
  • תהליך שלא נגמר- אי אפשר להגיע לעולם לאופטימזציה מושלמת ותמיד יש לערוך שינויים כדי לשמור על הדירוג. 
  • לוקח הרבה זמן ומתאים פחות למי שמעוניין לעשות את זה בעצמו. 

מה זה קידום ממומן בגוגל (PPC)

קידום ממומן בגוגל Pay Per Click זה בעצם לשלם על קליקים וכניסות לאתר שלנו. התשלום בעצם מתבצע פר קליק והחיוב נעשה כשגולש מקליק על מודעה שלנו בה הוא נתקל. הטכניקה הזו בעצם מאפשרת לנו להגדיל באופן מהיר וחד את כמות הכניסות לאתר. המודעה תופיע בכל פעם שגולש יקליד ביטוי מסוים שטרגטנו, המודעה שלנו תופיע מעל תוצאות החיפוש הראשונות. 

היתרונות של קידום ממומן:

  • תוצאות מהירות- אחרי שקמפיין עלה לאוויר, אנחנו אמורים לראות תוצאות מהירות בתוך זמן קצר. 
  • שליטה גבוהה בקמפיין- בוחרים את סוג הקמפיין, מילות המפתח, הטקסט במודעות והתקציב בצורה מדויקת. 
  • אפשר לדעת בוודאות שנופיע מעל התוצאות הראשונות בביטויים רלוונטיים. 
  • אפשרות מדויקת לטרגוט- אפשר להחליט מי קהל היעד שיראה את המודעות. מהיכן הוא, מה חתך הגילאים וכן הלאה. 
  • אפשרות לשילוב של מודעות ויזואליות או אינרקטיביות. 

החסרונות של קידום ממומן:

  • התחרות לא קטנה. כלומר, כדי לראות תוצאות (ובעיקר תוצאות טובות) צריך לשלם ובדרך כלל לא מעט. 
  • מחקר המילים ובניית הקמפיין זה משהו שדורש הרבה מאד השקעה וזה חייב להיעשות באופן יסודי כדי להיות יעיל. 
  • עובד כל עוד משלמים. אם פתאום צריך לקצץ בתקציב הפרסום מאבדים את התוצאות. אם השקענו במשך שנים לעומת זאת ב-SEO ונאלצנו לקצץ תקציבים נמשיך ליהנות מהפירות לעוד הרבה זמן. 
  • הונאת קליקים היא דבר נפוץ. כלומר, עסקים מתחרים שמריצים בוטים שיקליקו על המודעות ויבזבזו כסף לשווא מהקמפיין.

אז מה עדיף אורגני או ממומן? אולי שניהם?

בסופו של דבר אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו וזה לגמרי תלוי במאפיינים של כל עסק, בצרכים הנקודתיים ובשיקולי תקציב. כשצריך לקדם מבצעים נקודתיים ובמידה ויש תקציב מספיק, שווה לגמרי להקים קמפיינים של קידום ממומן. לעומת זאת כשמדובר על עסקים שמסתכלים קדימה (והמטרה של הקידום היא לא להביא תוצאות בזה הרגע). במיוחד כאלו שהאתר הוא חלק משמעותי במודל העסקי (נניח אם מדובר על חנות אינטרנט). לגמרי שווה להשקיע לאורך זמן בקידום SEO. 

חשוב להבין שלא מדובר על אפיקים שסותרים אחד את השני ואידיאלית, שילוב מנצח של השניים יביא לנו את התוצאות הטובות ביותר. למעשה, כשמקדמים בשתי הדרכים אפשר לנצל את היתרונות של כל אחת כדי לחזק השנייה. 

איך אדע מה מתאים לי?

כדי להבין מה כדאי לכם לעשות צריך להכניס לסט השיקולים את המטרות שלכם, מסגרת התקציב והציפיות שלכם מהקמפיינים. כשעסקים פונים אלינו לקידום דיגיטלי כאן בדיגיטל פרטנרס אנו מקפידים לבנות תמהיל מדויק שלוקח בחשבון את כל המשתנים השונים. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שלב לייעוץ חינמי ונשמח לכוון אתכם לתמהיל השיווק הדיגיטלי המדויק והטוב ביותר עבורכם. צרו קשר, אנחנו כאן בשבילכם!

דילוג לתוכן