YOAST SEO – המדריך למתחילים

ניווט מהיר במאמר

ובכן, בנית לך סוף סוף אתר. אתה מדמיין את מבול התנועה השוטפת אליך לאתר ואת כמות הלידים שתיפול בחיקך. תמונה וורודה, זה אין ספק. ואז אתה נוחת לקרקע המציאות ומגלה שאתה צריך לעבוד קשה מאוד כדי שתנועת הגולשים ההומה אכן תופנה אליך לאתר. קוראים לזה קידום אתרים ובשמו הלועזי SEO.

כל מקדם אתרים מתחיל יגיד לך, שמיטוב האתר עבור SEO מתחיל דבר ראשון במיטוב הדפים הקיימים. וזאת כדי שלקרואלר (או בשמו העברי "הזחלן") של גוגל יהיה נעים ונחמד להסתחבק אצלך באתר. אחד הכלים היותר פופולריים עבור WORDPRESS לניהול SEO ON PAGE, הוא תוסף קטן בשם YOAST.

YOAST הוא תוסף עצמאי הן חינמי (בסיסי) והן בתשלום (עם תכונות פרמיום) שניתן להתקנה בצורה קלה ופשוטה דרך ממשק תוספים, והוא אחד מהתוספים שהייתי מגדיר אותם כתוסף "מאסט האב", פשוט אי אפשר בלעדיו.
שלא תבינו לא נכון, זה לא שאחרי שתתקינו אותו תוך שבוע תהיו במקום הראשון בגוגל. זה לא תוסף קסום שעושה עבורכם את העבודה. עדיין תצטרכו לעבור עמוד עמוד ולעשות את האופטימיזציה הנדרשת, אבל הוא בהחלט מקל על העבודה.
במדריך למתחילים זה, ניקח אתכם לסיור קצר, צעד אחרי צעד, בכל מה שנדרש מכל מי שנחשף בפעם הראשונה לפלאגין זה, ונסדר לכם את הראש איך משתמשים ב YOAST בצורה בסיסית לצורך האופטימיזציה הראשונית של העמודים.

זה מדריך למתחילים, אל תעופו.

אז זהו, לפני שנתחיל חשוב לי להדגיש שוב למי שאולי לא הבין עד עכשיו; מדריך זה לא מתיימר לכסות כל אספקט וכל פיצ'ר שתוסף ה YOAST מאפשר. המדריך מיועד למתחילים, וככזה אנו נכסה בו את הדברים החשובים הבסיסיים שלדעתנו חשוב להגדיר או להשתמש בהם. פלאגין ה YOAST הינו פלאגין נרחב ועמוס בתכונות, אותם תגלו עם הזמן בשימוש בו,  או במדריך נרחב יותר שיפורסם בלי נדר, אם יסתייע.

אשף הגדרת ה YOAST SEO


אשף הגדרת התוסף הוא מקום נהדר להתחיל את ההיכרות איתו. הוא ממוקם בתפריט ה WORDPRESS תחת SEO > DASHBOARD

אשף הקונפיגורציה מוביל אתכם דרך 12 שלבים המסייעים להגדיר ולקנפג את הפלאגין כדי להתאים אותו לצרכים הספציפיים של האתר שלכם. אפילו אם האתר שלכם אינו חדש ונמצא כבר תקופה לא מבוטלת באוויר, כדאי מאוד להתחיל עם האשף – כדי לוודא שאתם לא מפספסים שום דבר.

כל צעד ב 12 השלבים מכיל בתוכו שאלות שהתשובות עליהן יגדירו אוטומטית הגדרות מסויימות בפלאגין ה YOAST. ישנם גם קליפים ערוכים היטב כדי להסביר ולהבהיר הגדרות רבות אחרות בפלאגין.

אבל יש פה כל כך הרבה הגדרות נוספות…

ובכן, כמובן ! ישנם כל כך הרבה אספקטים, הגדרות ותת הגדרות בפלאגין זה שמאפשרות לשלוט על כל פיפס במאפיינים הנדרשים למיטוב SEO. אבל האשף מאפשר לתת הגדרות ראשוניות שיחולו אוטומטית על כל הדפים באתר עוד לפני שאנחנו ניגשים לעשות מיטוב פרטני, וזה דבר חשוב מאוד ומקל על עבודת המיטוב בהמשך.

איזור ה YOAST


בכל פוסט או עמוד שתתחילו לערוך, תוכלו לראות בתחתית העמוד, ממש מתחת לתיבת הזנת הטקסט, את איזור התצוגה והעריכה של הפרמטרים החשובים עבור ON PAGE SEO.

כמו שאתם רואים תיבת ה YOAST הזו מכילה שני טאבים. הטאב הימני נקרא בשם (Readability), והוא פחות רלוונטי למדריך זה, נעבור עליו אולי בהזדמנות אחרת.

הטאב השמאלי הוא עיקר הנושא עליו נדבר כאן. כאן תוכלו להוסיף מילת ייעוד עבורה תרצו למקד את ולמטב את הדף.  כמו שאתם רואים הביטוי הנבחר כרגע הוא "YOAST SEO – המדריך למתחילים".

ניתוח SEO


תחת טאב זה, אחרי שכבר בחרתם את הביטוי הספציפי, תוכלו למצוא בגלילה מעט מטה, את הניתוח של YOAST של הטקסט שכתבתם עבור הביטוי הזה.

כמו שאתם רואים בתמונה למעלה, YOAST מנתחת את הטקסט במגוון אספקטים ופרמטרים:

  • אם אתם מעוניינים שהדף שלכם יקבל דירוג גבוה ויקודם בגוגל בצורה טובה לביטוי מסויים, צריך לדאוג לכך שהדף יראה בעל חשיבות ומלא בתוכן מהותי בעיני גוגל. אחד מהפרמטרים לפיהם גוגל בודקת הוא – כמות המילים. ככל שהדף בעל יותר מילים הוא נתפס כדף בעל מידע ייחודי וממילא ככזה שכדאי להציף ולהקפיץ למעלה בתוצאות החיפוש. רף ה 300 מילה לפוסט נחשב כרף שמתחתיו הדף מדורג כבעל "תוכן רזה" ועלול לקבל "עונש" מגוגל.
  • הוסיפו META DESCRITPTION שמכיל את ביטוי המיקוד הספציפי. אנשים שמחפשים ביטוי זה בגוגל יראו אותו מיד בתוצאות החיפוש ויסיקו שהתוצאה רלוונטית עבורם, דבר שאמור "לפתות" אותם להקליק על הדף. גוגל עצמה עושה את אותו חישוב בניתוח העמוד ולכן חשוב לכתוב META DESCRIPTION רלוונטי.
  • כדאי מאוד להבהיר כבר בתחילת המאמר על מה הוא מתמקד ומה הנושא שלו. ולכן רצוי מאוד שמילת המיקוד תופיע מיד בהתחלה
  • כדאי מאוד גם להוסיף תמונה רלוונטית, על מנת לשפר את חווית צריכת התוכן של הגולשים באתר. במידה והוספתם תמונה, דאגו להוסיף את ביטוי המיקוד כ"טקסט חלופי" בהגדרות התמונה (ALT TEXT), כך שגוגל תדע לשייך את התמונה לביטוי עליו מבוצע החיפוש. ביצוע של סעיף זה מעלה את הניקוד הכולל של גוגל (ובמקביל גם של YOAST) לעמוד שלכם.
  • כדי ליצור מפת מבנה אתר רלוונטית וכדי לשפר את חווית הגלישה המתמשכת (וממילא לשפר את זמני השהייה באתר), כדאי ליצור לינקים רלוונטיים בדף לפחות לעמוד נוסף בעל שייכות מסויימת בתוכן לתוכן הדף הנוכחי. פעולה זו משאירה את הגולשים באתר לזמן נוסף, תורמת לרלוונטיות של האתר בעיני גוגל, ממילא לניקוד עדיף של הדף הנוכחי וכתוצאה מכך לקידומו בתוצאות החיפוש.
  • דבר נוסף שכדאי מאוד להוסיף, הינו קישור של הדף לאתרים חיצוניים שמגבים ומוסיפים מידע על הנושא המדובר בעמוד.  פעולה זו עוזרת לגוגל להבין איזה אתרים ברחבי הרשת קשורים האחד לרעהו, וגוגל מוסיפה ניקוד על פעולות אלו.
  • כותרת דף קצרה, תמציתית וממוקדת מוסיפה טריגר מפתה נוסף לאלו שמגיעים דרך גוגל להקליק על הדף, ובכך להעלאה בניקוד הכולל של הדף.
  • מיקום של ביטוי המיקוד בתחילת כותרת העמוד, מעלה גם הוא את ערכו של העמוד, בגלל הבולטות המיידית שלו לעיני הגולש.
  • כדאי גם לדאוג לכך שביטוי המיקוד יופיע בלינק של העמוד. כך ברור בצורה מיידית על מה העמוד מדבר. גוגל גם היא אוהבת לראות את הביטוי כשהוא משולב בתוך הקישור לעמוד.
  • 'ירי בנגמ"ש' – דבר חשוב מאוד הוא לבחור ביטוי מיקוד ייחודי ושונה לכל עמוד. אתם ממש לא רוצים ליצור עמודים שונים שיתחרו האחד בשני עבור ביטוי ספציפי – על תשומת הלב של גוגל.

עריכת השדות הרלוונטיים


על מנת לערוך את שדה הטייטל, המטא דאטא, והמחרוזת (התצורה בה יופיע הלינק בגוגל), יש ללחוץ בחלק העליון של תיבת ה YOAST על הכפתור "ערוך מקטע".

כמו שאתם רואים, נפתחו לנו שדות עריכה רלוונטיים לכותרת הדף, למחרוזת ולשדה המטא. נקפיד להזין ערכים לפי הדגשים שהובאו למעלה ונבחן את התוצאה בניתוח האינסטנט המהיר שעושה תוסף ה YOAST מתחת לתיבה זו.

דילוג לתוכן