השקעה משתלמת: מיתוג ועיצוב אתרים שיביאו לך תוצאות לאורך זמן

אורבן פט מיתוג עסקי

ניווט מהיר במאמר

מיתוג עסקי וכן עיצוב אתרים אלו שני מושגים שקיים לגביהם לא מעט בילבול.
הסיבה לכך היא כנראה בגלל שמדובר על שני תהליכים חשובים שאחד מהם הוא למעשה נגזרת של השני. עיצוב אתר תדמית הוא כיום אחד הכלים החשובים ביותר לכל עסק, כרטיס ביקור שמראה לציבור הרחב לרבות הלקוחות שלנו מי אנחנו ומה אנו מציעים. מיתוג עסקי לעומת זאת, הוא תהליך גג שלמעשה כולל שירותים מקיפים של הגדרה רחבה ומפורטת של העסק שלנו. הגדרה המאפשרת לנו ליצור שפה מילולית וויזואלית שהיא בעצם המותג שלנו. כלומר, אתר תדמית איכותי ויעיל באמת הוא כזה שניתן לבנות רק לאחר תהליך מקצועי של מיתוג עסקי. 

אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס נשמח להציע לכם שירותי מיתוג עסקי מקיפים, כולל בניית אתר אינטרנט מקצועי שעונה על הצרכים והמטרות. רגע לפני שנסביר יותר לעומק על חשיבות המיתוג בבניית האתר שלכם ועל מה חשוב להקפיד בפרט, אנו מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו למידע נוסף בכל שלב. 

עיצוב אתר תדמית – כך תעשו את זה נכון

בראש ובראשונה מיתוג עסקי מוצלח יעזור לכם לגייס עוד לקוחות ולשמר אותם לאורך זמן. מעבר לכך, על ידי זה שתשמרו על הלקוחות שלכם מרוצים מהשירותים שלכם אתם בעצם מבטיחים את הנאמנות שלהם. עם הזמן, הם אף יהפכו לסוג של שגרירים שלכם מול לקוחות פוטנציאליים אחרים. אם כך, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה לספר לעולם מהו בדיוק המותג שלנו ואת זה בהחלט אפשר ורצוי לעשות דרך האתר שלנו.
הנה כמה טיפים בניית אתר תדמית – איך עושים את זה נכון:

  • בחירה נכונה של צבעים: בחירה מדויקת של צבעים זה דבר חשוב מפני שצבעים וגוונים מסוימים מעוררים אצל הצופה רגשות ובעצם פונים ישירות אל התת מודע שלו. נסו לחשוב למשל על אתר אינטרנט שהגוונים השולטים בו הם גוונים של ירוק. מעל שמונים אחוז מהגולשים יחשבו באופן אוטומטי שהעסק מתחום הבריאות, תוספי התזונה, דיאטות ותזונה בריאה וכדומה. כמו כן ירוק הוא צבע שמשרה על אנשים תחושת רוגע באופן כמעט אוטומטי. ממש כמו הדוגמא הזו צבעים וגוונים אחרים מייצרים רגש מסוים אצל הצופה (אדום המתקשר לאהבה, שחור שנתפס כצבע יוקרתי וכן הלאה). בדיוק בגלל זה חייבים להתאים את הצבעים למהות של העסק. 
  • אישיות, אישיות, אישיות: כשמדובר על מיתוג עסקי הקו המנחה הוא פשוט למדי. אנשים אוהבים מותגים שיש להם מאפיינים ותכונות אנושיות. מותג אפל למשל הוא כזה הנתפס כמקצועי, מתקדם, אפילו ״חנון״ במידה מסוימת. כבני אדם קל לנו הרבה יותר להתחבר למשהו אנושי עם תכונות ומאפיינים כמו שלנו מאשר למותג טכני וחסר אישיות מובחנת. את האופי הזה של המותג שלכם אתם פשוט חייבים להביא לידי ביטוי באתר. 
  • לנווט את רגשות הגולשים: כשהגולשים נתקלים במותג שלכם דרך האתר, אילו רגשות הייתם רוצים שיעלו בהם? עיצוב חדשני ומקורי זה לא תמיד מספיק. אתם חייבים לוודא שהחוויה שהגולש הממוצע שלכם עובר היא כזו שמעלה בו רגשות טובים וחיוביים. אפשר לעשות את זה באמצעות בחירת הצבעים כאמור, דרך התמונות שנבחר לעלות, סרטונים ומוסיקה שנציג וכן הלאה. 
  • להקפיד על עיצוב עקבי: מותגים מצליחים הם כאלו ש״נתקעים״ לאנשים בתודעה באופן כמעט אוטומטי ושקשה יהיה לשכוח גם אם נרצה. אז איך הופכים מותג לזכיר? התשובה היא עקביות. חייבים להקפיד בכל עמוד על אותם הצבעים, אותו הפורמט, אותו הקו העיצובי ואותו סט הרגשות שעולה אצל הגולש. מעבר לכך צריך לזכור שאם לא מקפידים על כך זה פשוט גורם לאתר שלנו להיראות לא מקצועי וזוהי בהחלט טעות נפוצה בימינו. עקביות ושימוש בתבניות חוזרות בעיצוב אתרים גם משפרים על הדרך את חווית המשתמש ככה שזה משהו שאסור לוותר עליו. 
  • חשוב שיראו את הלוגו כמו שצריך: עיצוב הלוגו בתהליך המיתוג זה בהחלט משהו שאפשר ״להתפרע״ איתו ובהחלט אפשר לתת מקום לדמיון. עם זאת כשמדובר על מיקום שלו באתר, חייבים להקפיד שהוא מופיע במקום אחד בולט בלבד – החלק הימני העליון של המסך (באתרים בעברית כמובן, הפוך באתרים באנגלית או בגרסה אנגלית). זה המקום הטבעי ביותר אליו הגולשים שלכם יסתכלו כדי להבין מי אתם. חשוב בנוסף להפוך את הלוגו לקישור לעמוד הבית כך שניתן יהיה לחזור אליו בכל רגע נתון. כמו כן זכרו לדאוג שהלוגו יהיה גדול דיו כך שניתן יהיה להבחין בו בקלות. 
  • העמוד הראשון מציג פתרון לבעיה: אתם צריכים לזכור שללקוחות הפוטנציאליים שלכם יש לא מעט אפשרויות לבחור מהן. אם הם יגיעו לאתר שלכם ולא יקבלו באופן מיידי תשובה לשאלה שלהם סביר להניח שהם פשוט יעזבו. על כן העמוד הראשי שלכם חייב להכיל בצורה קצרה ומדויקת את הפתרון שאתם מציעים לבעיה שהגולשים שלכם רוצים לפתור: ״לימודי נגינה מקצועיים במחירים נוחים עד הבית״, ״כל בעלי המקצוע שאתם מחפשים במקום אחד״, ״שירותי כביסה וניקיון מתקדמים בהתאמה אישית״ וכו׳. כל אלו הן כמובן דוגמאות על קצה המזלג ובהחלט חשוב להיות יצירתי ומקורי, אך בגדול חייבים להבין שהשניות הראשונות של הגולשים באתר שלכם הן אלו שיקבעו אם יהפוך ללקוח או ימשיך לאפשרויות הבאות שלו. 

למצוא את הקול והשפה הייחודית שלכם

אז נגענו בכמה נקודות חשובות וקריטיות לעיצוב האתר שלכם דרך תהליך של מיתוג עסקי. צריך לזכור כי בסופו של דבר מיתוג עסקי יעיל הוא כזה שמאפשר לייחד את המותג שלכם מכל המתחרים ומתוך כך מאפשר יצירה של שפה מיוחדת שהיא אך ורק שלכם. 

כשהדברים הללו באים לידי ביטוי באתרי תדמית ואתרי אינטרנט בכלל, אפשר בהחלט למצב את המותג שלב אחד מעל המתחרים והתוצאות באות לידי ביטוי בשטח. אנחנו מקווים שהצלחנו לתת מושג כללי על חשיבות המיתוג העסקי בכלל ועל האופן שבו הוא בא לידי ביטוי באתרי אינטרנט בפרט. לפני שנפרד נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב. צוות המומחים שלנו כאן בדיגיטל פרטנרס ישמח לעזור בתהליך המיתוג וכן עיצוב האתר שלכם ולהציע את כל הניסיון והידע הרחב בתחום.

דילוג לתוכן