מדוע מחקר מילות מפתח חשוב כל כך לקידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל

ניווט מהיר במאמר

את העובדה הבסיסית שמחקר מילות מפתח מקיף הוא המפתח לקידום אתרים אורגני בגוגל יעיל ומוצלח חייב לדעת כל מי שעוסק בתחום. וכן, זה משהו שחשוב להיות מודעים אליו גם אם נבחר בסוכנות חיצונית שתעשה זאת עבורנו.

למרבה האירוניה, את המושג ״מחקר מילות מפתח״ הרבה אנשים בכלל לא מכירים. לרבות בעלי עסקים שמשקיעים עשרות אלפי שקלים בשנה על קידום אורגני בגוגל. השירות שאנו מציעים כאן בדיגיטל פרטנרס הוא מקיף ויסודי וכולל בין היתר מחקר מעמיק של מילות מפתח שמאפשר לקדם אתרים בצורה מדויקת ויעילה יותר. 

בואו ננסה להבין מה זה בכלל אומר ולמה זה כל כך חשוב. נזכיר שנייה לפני שאנחנו כאן בכל שאלה והתייעצות בנושא, תרגישו חופשי לפנות אלינו בכל שלב. 

אחת ולתמיד – למה מחקר מילות מפתח כל כך חשוב לקידום אתרים אורגני?

אז במשפט אחד – מחקר מילות מפתח יכול לספק לנו מידע חשוב וחיוני ביותר. שיעזור לשדרג באופן משמעותי את הנוכחות הוירטואלית של העסק. המחקר יגלה לנו איזה ביטויים רלוונטיים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו מחפשים. כמה תחרות יש על אותם ביטויים, מה שיאפשר לנו לשלב אותם בצורה חכמה באתר שלנו. כדי לשפר את הדירוג בגוגל ובעצם כך את התנועה לאתר. 

זוהי כל התורה על רגל אחת, אבל האמת שהיא זה הרבה יותר מורכב מזה. מוכנים לצלול עוד קצת לעומק?

מהי מילת מפתח?

מושג מעולם הקידום הדיגיטלי המתאר מילה אחת או קבוצת מילים שגולשים מקלידים בגוגל כדי למצוא מידע בנושא מסוים. כשמדובר על קידום אורגני בגוגל SEO זהו אחד הכלים החשובים שעומדים ברשות האלגוריתם. כשהוא מנסה להביא לגולשים שלו את המידע הרלוונטי ביותר עבורם. 

אז בואו נגיד לצורך העניין שאנחנו מדברים על עסק לשטיפת רכב שממוקם בתל אביב ופונה לתושבי גוש דן. מחקר מילות המפתח יראה שהביטוי המחופש והרלוונטי ביותר בתחום הוא ״שטיפת רכב בתל אביב״, בעוד שאותו העסק לא השכיל לבצע מחקר מקיף ורוב הטקסט באתר הוא וריאציות שונות של ״שטיפת רכבים בגוש דן״. במקרה כזה האתר של העסק פשוט לא יופיע (בטח שלא במיקום ששווה לדבר עליו) כשמחפשים את הביטוי. קצת חבל, לא?

מה הדבר שהכי חשוב לבדוק כשעושים מחקר מילות מפתח?

שני הנתונים החשובים ביותר במחקר מילות מפתח הם:

  1. היקף החיפושים החודשי של מילת מפתח. 
  2. כמה תחרות יש על כל ביטוי שכזה. 

כלומר, לא כל מילות וביטויי המפתח הם כאלה ששווה להתאמץ ולהתאים את האתר אליהם והרעיון הוא פחות או יותר למצוא את המחט בתוך ערימת השחת של אינספור מילים וביטויים. 

אילו סוגים של מילות מפתח יש?

  • ביטויי זנב קצר: ביטויים שהם בין מילה אחת לשתי מילים בלבד. אלו הביטויים עם נפח החיפוש הגבוה ביותר מחד ועם התחרות הכי גבוהה מאידך. דווקא בגלל זה לא הרבה מקדמים נוטים לטרגט אותם. קשה להעלות את הדירוג עם ביטויים כאלה וזה עשוי להיות יקר ולקחת הרבה זמן. לרוב עדיף לוותר על קידום דרכם אלא אם כן מדובר על מותג ענק עם לא מעט משאבים. אם נלך על הדוגמה הקודמת, ביטוי זנב קצר נפוץ יהיה ״שטיפת רכב״. 
  • ביטויי זנב ארוך: כאן מדובר על ביטויים של שלוש מילים ומעלה (ככל שיש יותר מילים, הזנב יותר ארוך). בגדול, ככל שביטוי הוא ארוך יותר כך נפח החיפוש שלו קטן יותר וכך גם התחרות על הביטוי היא קטנה יותר. אם נצליח למצוא ביטויים הרלוונטיים ביותר עבורינו נוכל להשתמש בהם כדי לקדם את האתר אורגנית בצורה טובה. למשל: ״שטיפת רכבים ידנית בתל אביב וגוש דן״. 

איך בוחרים מילות מפתח מתאימות?

  1. מנסים לשחזר את תהליך החשיבה של הלקוח: החל מהשלב שבו המודעות לבעיה שזקוקה לפתרון מתעוררת. דרך החיפוש אחר פתרונות ברשת ועד לשלב של בחירת הפתרון המתאים לבעיה. 
  2. מחקר מילות מפתח: זהו השלב הקריטי של המחקר שנעשה באמצעות כלים ייעודיים מתאימים (יש לא מעט כאלו, חינמיים ובתשלום, טובים יותר ופחות). 
  3. ניתוח התחרות: אי אפשר לבחור לקדם דרך כל הביטויים הרלוונטיים וצריך לבחור את אלו שכן בקפידה. צריך לנתח את התחרות כמו שצריך ולהשוות את נפחי החיפוש בין ביטויים מובילים. 

הטמעת המילים בתוכן האתר לטובת קידום אורגני בגוגל

מכאן מתחילה מלאכה לא פחות חשובה והיא ההטמעה של הביטויים הרלוונטיים באתר. זוהי עבודה די מורכבת כי צריך להטמיע כל מילה במקום הרלוונטי ולפי כללים ברורים. השימוש במילות מפתח לצורך קידום אורגני הוא חלק חשוב ביותר. אבל זה חייב לבוא ביחד עם תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי בלבד. 

אנחנו בדיגיטל פרטנרס מציעים ללקוחות שלנו את כל החבילה: 

  • מחקר מילים מקיף ואיכותי. 
  • אופטימיזציה לאתר לפי המטרות הברורות שהצבנו והביטויים שהחלטנו יחד לטרגט. 
  • תוכן מעמיק שלא רק כולל בתוכו את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים. אלא גם נותן ערך מוסף של ממש לגולשים. 

אנחנו מקווים שהחשיבות של מחקר מקיף ברורה לכם עכשיו. אם עדיין לא ממש אתם מוזמנים לדבר איתנו תמיד, לשאול שאלות וללמוד עוד על אחד התחומים החמים ביותר בשיווק הדיגיטלי בעולם היום.

דילוג לתוכן