פתיחת דף עסקי בפייסבוק בכמה צעדים פשוטים

פייסבוק עסקי

ניווט מהיר במאמר

אם יש לכם עסק, אין שום סיבה שלא יהיה לכם עמוד עסקי בפייסבוק בשבילו. עם מיליוני משתמשים בישראל מדובר בלי שום ספק בפלטפורמת שיווק ומסחר חשובה ביותר. 

אז קודם כל החדשות הטובות הן שממש לא מדובר על תורה מסיני. בגדול זה משהו שכל אחד יכול לעשות. מיד נסביר איך עושים זאת בשבעה צעדים פשוטים. כך שאחרי הקריאה תוכלו כבר לגשת למלאכה ולהתחיל ליהנות עוד היום מהיתרונות של עמוד פייסבוק עסקי. נזכיר שאחרי ההקמה יש לא מעט עבודה. לרבות קידום ממומן ופרסום אורגני ובשלב הזה אנו יותר מנשמח לעמוד לרשותכם אז תרגישו חופשי ליצור קשר בכל שלב.  

בואו נתחיל! 

מהו דף פייסבוק עסקי?

עמוד פייסבוק עסקי הוא בעצם חשבון ציבורי שבו יכולים להשתמש מותגים שונים, ארגונים, אמנים, דמויות ציבוריות ועוד. עמודים עסקיים משמשים לעדכון פרטי קשר, עדכונים לגבי פעילות העסק, קידום אירועים והשקות ובעיקר פנייה בלתי אמצעית אל קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו שנמצא בפייסבוק. את העמודים העסקיים ניתן כמובן לקשר למערכת המודעות של פייסבוק וכן לפיצ׳ר החדש – פייסבוק שופס למכירה באופן ישיר דרך הפלטפורמה. 

איך ליצור עמוד פייסבוק עסקי?

אז קודם כל, כדי להקים עמוד עסקי יש להתחבר מפרופיל אישי כלשהי. אין מה לדאוג, המידע הפרטי לא יוצג בשום מקום בעמוד העסקי. מאחורי כל עמוד עסקי חייב להיות מנהל כלשהו ואפשר גם להקצות חברים נוספים כבעלי תפקידים בדרגות שונות בעמוד. אם כך, השלב הראשון הוא להתחבר לפרופיל שלכם ולהיכנס לפייסבוק (אפשר דרך הטלפון, אבל הרבה יותר נוח לעשות את זה מהמחשב). מכאן נתחיל בשבעת הצעדים להקמת עמודים עסקי בפייסבוק. 

שלב ראשון: הרשמה לפייסבוק

היכנסו לכתובת facebook.com/pages/create והכניסו את כל פרטי העסק בפאנל משמאל (או מימין בגרסה עברית). הפיצ׳ר החדש והנוח במיוחד של פייסבוק יאפשר לכם לראות פריוויו של הדף שמתעדכן אוטומטית עם השינויים שאתם מזינים. כשם לעמוד מומלץ לבחור את שם העסק שלכם, או לחילופין את השם שסביר להניח יותר שהלקוחות שלכם יחפשו. מכאן תידרשו לבחור את הקטגוריה של העסק שלכם. הקלידו מילה או שתיים המתארות את תחום העיסוק והאלגוריתם יציע לכם כמה אפשרויות רלוונטיות. אתם יכולים לבחור עד שלוש אפשרויות שונות. רגע לפני סיום השלב הזה יש למלא את תיאור העמוד בכמה שורות. שימו לב שאתם מוגבלים ל-255 תווים בלבד (40 עד 50 מילים). ברגע שסיימתם אפשר ללחוץ על ״צור עמוד״.

שלב שני: הוספת תמונות לעמוד פייסבוק עסקי

בשלב הבא תעלו תמונת פרופיל וקאבר לעמוד העסקי. חשוב מאד ליצור רושם ראשוני ויזואלי טוב, אז רצוי מאד להשקיע בתמונות האלו ולא לבחור תמונות על הדרך. בחרו תמונות שמבהירות באופן מיידי באיזה עסק מיוחד וכאלו שמתכתבות עם המיתוג שלכם. 

גודל תמונת פרופיל מומלץ 320*320 פיקסלים ו גודל תמונת קאבר מומלץ: 851*315 פיקסלים. יש לשים לב שהגדלים משתנים וכדאי להתעדכן באתר הרשמי של פייסבוק: https://www.facebook.com/help/125379114252045

מה שעולה קודם כל זו תמונת הפרופיל. זו התמונה שמתלווה לשם של העסק בשורת החיפוש כשמקלידים את השם ובעצם בכל מקום שבו העמוד יוצר אינטראקציה. ברוב המקרים האפשרות הטובה והמתבקשת ביותר היא בחירה בלוגו. כשמדובר על סלב או אדם מוכר בציבור, תמונה של הפנים זה רעיון בכלל לא רע. בסופו של דבר חשוב לבחור בתמונה שתעזור לגולשים להבין מול הם נמצאים באופן כמה שיותר אינסטינקטיבי. 

השלב הבא הוא בחירת תמונת הקאבר. נסו לבחור בתמונה שנותנת ערך מוסף ומצליחה להעביר בצורה פשוטה את המהות והרעיון מאחורי העסק שלכם. שימו לב להתעדכן במידות האידיאליות של תמונות שפייסבוק מציעה. רגע לפני שאתם מעדכנים את השינויים תוכלו לבחור בין תצוגה מקדימה של מחשב וסמארטפון ולראות אם האופטימיזציה טובה. 

שלב שלישי (ואופציונלי): חיבור לווטסאפ העסקי

אחרי ששמרתם את התמונות תקבלו הודעה שמציעה לכם להתחבר לחשבון הווטסאפ העסקי שלכם (אנחנו מניחים ומקווים שיש לכם אחד כזה ואם עדיין לא, זה לגמרי הזמן). זה אופציונלי כאמור, אבל זו אפשרות פשוט מעולה שתאפשר לגולשים לתקשר אתכם בקלות ובמהירות דרך כפתור שיוביל אותם ישירות לווטסאפ. אם אתם רוצים להתקדם ולבצע את החיבור, הקישו על הכפתור ״שלח קוד״ שיוביל אתכם לשלבי ההתחברות. תוכלו לדלג ולחזור לאפשרות הזו בכל שלב.  

שלב ארבע: יצירת שם משתמש

שם המשתמש בפייסבוק העסקי (שנקרא גם Vanity URL) זו הדרך לספר לגולשים איך למצוא אותנו בפייסבוק. ניתן ליצור שם עד 50 תווים, אבל לא מומלץ להשתמש בתווים אקסטרה רק בגלל שנשאר מקום פנוי. כדאי לבחור שם שיהיה קל להקליד ובעיקר קל לזכור. שם העסק או וריאציה כלשהי פשוטה ומתבקשת זה ההימור הבטוח ביותר. 

כדי ליצור את שם המשתמש לחצו על כפתור ״צור שם משתמש״ בעמוד. הקלידו את השם שבו אתם מעוניינים ואם השם תקין ופנוי תראו לידו וי בצבע ירוק. בנקודה הזו אפשר ללחוץ אישור ולעבור לשלב הבא. 

שלב חמישי: הוסיפו פרטים על העסק

אנחנו יודעים – זה הכי מפתה בעולם לדלג על השלב הזה ולבצע אותו בזמן אחר. אבל תסמכו עלינו כשאנחנו אומרים שחשוב מאד לעשות את זה באותו הרגע. לא רק בגלל שיש סיכוי שאם תדלגו עליו עכשיו לא תחזרו להשלים אותו אחר כך.

העמוד העסקי שלכם הוא הרבה פעמים הכתובת הראשונה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. הם יגיעו אליו כדי לקבל מידע חשוב ורלוונטי עבורם. אם הם לא יצליחו למצוא את המידע הזה בעמוד העסקי (שעות פתיחה למשל או דרכי התקשרות). סביר מאד להניח שהם פשוט יעברו לאפשרות הבאה. זה משהו שאנחנו יכולים רק לנחש שאתם מעדיפים שלא יקרה. 

למרבה המזל זה לא ממש מסובך ובעמוד תוכלו למצוא אפשרות שנקראת Set Your Page Up For Success. לחיצה על הכפתור תאפשר לכם להגיע למסך למילוי כל הפרטים לרבות פרטים על אתר האינטרנט שלכם, שעות פתיחה, אודות העסק וכדומה.  אל תשכחו את החלק החשוב של הוספת כפתור הנעה לפעולה שיקל על הגולשים לבצע את הפעולה שאתם רוצים שתבצעו בשלב הזה (קבעו פגישה, הורידו את האפליקציה, רכשו את המוצר וכן הלאה). 

כאמור, אפשר לחזור ולערוך את הפרטים האלה בכל זמן. אפשר אפילו להוריד את העמוד מהאוויר עד שתערכו את זה. אבל אל תהיו עצלנים ופשוט תעשו את זה מיד, טוב?

שלב שישי: יצירת הפוסט הראשון בפייסבוק עסקי

ברכות! העמוד שלכם עכשיו באוויר ומוכן לפעולה, ובגלל שממש בקרוב אנשים עומדים להיכנס אליו. כדאי מאד שכבר יהיו בו כמה תכנים מעניינים שנותנים ערך לגולש. אפשר ליצור פוסטים חדשים בעצמכם או לשתף פוסטים ומידע רלוונטי. שווה בנוסף להכיר את האפשרויות לפוסטים ספציפיים מיוחדים כמו איבנטים, הצעות ומבצעים ועוד (פשוט לוחצים על צור פוסט ורואים את כל האפשרויות). 

חשוב לוודא שכל מה שאתם מעלים בעמוד באמת נותן ערך לגולשים ושהפוסטים משדרים רצינות ומקצועיות. התמדה בעניין הזה תגרום לגולשים לחזור אליכם פעם אחר פעם כשהם מחפשים מידע שקשור לתחום בו אתם עוסקים. 

שלב שביעי: הזמינו את הגולשים אליכם

אז כעת כשיש לכם עמוד עסקי מסודר ואפילו כמה פוסטים ראשונים. זה הזמן להביא אליכם את הגולשים מרחבי הפייסבוק. התחילו עם הזמנה של החברים האישיים שלכם (תמצאו את כפתור ״הזמן חברים״ בעמוד). השתמשו בנוסף באתר שלכם וברשתות חברתיות אחרות בהן אתם פעילים. כדי להביא עוד גולשים ולהפיץ את השמועה על העמוד החדש. אם יש היבט פיזי לעסק מומלץ להוסיף את הלוגו של פייסבוק עם קריאה לעקוב אחריכם. אם אתם מרגישים בנוח אז לגמרי שווה לבקש מהלקוחות להיכנס ולעקוב אחר העמוד. עם הזמן, הפרסומים והקידום שתעשו הקהל ילך ויגדל. 

אופטימיזציה לעמוד – איך להפוך את העמוד שלי לטוב ביותר?

אז כמו שאתם רואים, להקים עמוד עסקי זו לא תורה מסיני אומנם. אבל לתחזק עמוד עסקי באמת טוב זה לא תמיד דבר פשוט. הנה כמה דרכים שיאפשרו לכם לממש את מלוא הפוטנציאל של העמוד עסקים שלכם:

  • נעצו פוסטים לתחילת העמוד: ניתן לנעוץ כל פוסט שנרצה לתחילת העמוד. אם יש פוסט חשוב במיוחד עם מידע שאתם רוצים שהגולשים לא יפספסו, פשוט נעצו אותו בראש העמוד. 
  • ממשו את הפוטנציאל של טמפלטים וטאבים: נצלו את הטמפלטים של פייסבוק באודות והעניקו להם טאצ׳ אישי. בניהול העמוד תוכלו גם לבחור טאבים רצויים ולתעדף אותם. 
  • עשו לייקים לעמודים אחרים: בסופו של יום מדובר על רשת חברתית וכדאי שגם לעסק שלכם יהיו הרבה חברים. פרגנו בלייקים לעסקים רלוונטיים (אבל לא למתחרים ישירים). 
  • הצטרפו לקבוצות בתור העמוד העסקי: קבוצות פייסבוק זו הזדמנות נפלאה להגיע לקהל יעד אורגני עם מכנה משותף כלשהו. הצטרפו לקבוצות של מיקום גיאוגרפי קרוב לעסק שלכם או קבוצות הקשורות לתחום העיסוק שלכם (סתם דוגמא – קבוצת של חובבי בישול אם אתם עסק שמוכר מוצרים למטבח). 
  • קראו את התובנות של פייסבוק: עם הזמן תוכלו לקבל תובנות חשובות לגבי פעילות העמוד שלכם. הרבה פעמים מדובר על טיפים חשובים וטובים. שיאפשרו לכם לערוך שינויים והתאמות שישפרו את החשיפה והתפוצה. 
  • קשרו אל העמוד העסקי שלכם מאתרים אחרים ברשת: יש הרבה סיבות. מדוע מדובר על פעולה כל כך יעילה ומומלצת וזה כבר נושא למאמר אחר. בינתיים – סמכו עלינו שאם יש אפשרות לכך אז שווה לעשות את זה. 

 

לסרטון הדרכה :

לא בא לכם לשבור את הראש בפתיחת דף פייסבוק עסקי ? פשוט דברו איתנו!

לפתוח עמוד פייסבוק זה לא מסובך. אבל לעשות את זה בצורה טובה זה משהו שבהחלט מצריך ידע מקצועי מקיף. מעבר לכך צריך לזכור תמיד שהקמת העמוד היא רק השלב הראשון. לאחריו מתחיל השלב הקריטי באמת של קידום ושיווק דרכו. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם על הצד הטוב ביותר. הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות זה להיזער במומחים. המומחים של דיגיטל פרטנרס ישמחו ללכת אתכם יד ביד מהרגע הראשון. החל מהקמה של עמוד פייסבוק עסקי ועד לקידום העמוד, ניהול שוטף ויצירת תוכן רלוונטי ומעניין על בסיס קבוע.

עם עמוד פייסבוק עסקי מקצועי תוכלו להגדיל את קהל היעד שלכם ואת המכירות כתוצאה מכך. נשמח להראות לכם איך עושים את זה כמו אלופים. 

אז…שנדבר? 

דילוג לתוכן