הנגשת אתרי אינטרנט

הנגשת אתרי אינטרנט

ניווט מהיר במאמר

אתר אינטרנט נגיש הוא כזה המעוצב על פלטפורמה מסוימת או באמצעות טכנולוגיה כלשהי, כך שיהיה נגיש וקל יותר לניווט עבור אנשים עם מוגבלויות שונות. חשוב להבין מהשלב הראשון כי ההשפעה החיובית של הנגשת אתרי אינטרנט על גולשי האתר שלנו היא משמעותית ביותר וחורגת הרבה מעבר ליכולת הבסיסית של בעלי מוגבלויות לנווט בו בקלות. 

כאן בדיגיטל פרטנרס נשמח לסייע לכם ולהנגיש את האתר שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב לקבלת פרטים. כעת אנחנו רוצים להסביר על הנושא יותר לעומק, בואו נתחיל. 

מהי נגישות והנגשת אתרים?

הנגשת אתרים היא צעד חשוב בבנייה של אתר יותר נוח, נגיש ומזמין לכלל הגולשים שלנו ולא רק לאלו עם מוגבליות שונות. מדובר למעשה על שורת צעדים ותהליכים שיהפכו את האתר לנגיש עבור כל אחד שיגיע אליו, לרבות כבדי ראייה, שמיעה, מוגבלויות על הספקטרום האוטיסטי ועוד. מיליארדי אנשים משתמשים באינטרנט מדי יום ברחבי העולם, ורבים מהם זקוקים לתיווך או הנגשה של חווית הניווט ברשת. למרבה הצער, נראה כי לא כל אתר בימינו ערוך לספק חוויה כזו לכלל הגולשים. 

נכון, שיפור נגישות האתר היא משימה מעט מורכבת, אך כזו שאין להמעיט בערכה וחשיבותה. מעבר לכך מדובר על השקעה שבהחלט שווה את הפירות שתקטפו לאחר מכן. רגע לפני שנצלול יותר לעומק התהליך,בואו ננסה להבין בכלל מדוע זה כל כך חשוב.

מדוע אתר נגיש זה כל כך חשוב?

עבור עסקים וגופים אחרים רבים, אתר האינטרנט הוא זה שיוצר את הרושם הראשוני והכל כך חשוב במפגש הראשון עם הגולשים שרבים מהם הם כמובן לקוחות פונטציאליים, שותפים עסקיים וכיו״ב. כשמדובר על אנשים עם מוגבלויות שונות, הרבה פעמים אתר האינטרנט שלכם הוא הדרך היחידה שלהם לקבל מידע וליצור אתכם קשר. הנגשת האתר תאפשר לאותם אנשים עם מוגבלויות ליצור את הקשר הזה, משהו שהרבה פעמים הם לא ימצאו כאמור באתרים אחרים. אתרים מונגשים בעצם מאפשרים חווית גלישה ואינטרקציה זהה לכל גולש באשר הוא. מעבר לכך, הנגשת אתר זה גם משהו שישפר את חווית הגלישה עבור כלל הגולשים ולא רק עבור ציבור בעלי המוגבלויות. 

נגישות כוללת הרבה מאד היבטים משתנים, שכן יש צורך בהנגשת האתר לסוגים השונים של מוגבליות שקיימים. למרבה המזל, על אף המורכבות שלו, התהליך הזה הוא לא מסובך מדי וניתן לבצע אותו בדרכים שונות ומגוונות. 

אז איך מתחילים?

ראשית, חשוב לזכור כי הנגשת האתר צריכה לקחת מלכתחילה בחשבון את האפשרות לכלל הגולשים להשתמש באתר באופן חופשי. יש לא מעט צעדים וכלים שניתן ליישם ורבים מהם הם כאלו שניתן להטמיע יחסית בקלות ובמהירות. עוד לפני שבכלל מדברים על האפשרות של הנגשת אתר מקצועית, יש צעדים פשוטים שיכולים לעשות בעלי עסקים שיודעים לנהל את האתר שלהם באופן בסיסי. למשל, אפשר בקלות לשנות את הצבעים כך שתיווצר ניגודיות גדולה שתקל על הקריאה. דוגמה נוספת היא הוספה של טקסט קופץ על תמונות או סרטונים עם תיאור המדיה. אלו אולי נראים דברים פשוטים וחסרי משמעות לכאורה, אך עבור אלו הנדרשים אליהם זהו שינוי של שמיים וארץ. 

ברחבי הרשת תוכלו למצוא הרבה מאד מקורות מידע עם דרכים פשוטות ומיידיות להנגשת האתר שלכם ולעשות זאת ממש ברגעים אלו. כמובן שאם עדיין לא בניתם את האתר, שווה להתחיל בבנייה שלוקחת מראש את אתגרי הנגישות ונותנת מענה לכולם. 

הנגשת אתר אינטרנט מקצועית

כמובן – ככל שמדובר על אתר גדול וחשוב יותר, כך מומלץ ללכת על תהליכי הנגשה מקצועיים יותר. אם מדובר על בנייה של אתר חדש מאפס, לצד כל הדברים החשובים שיש לבדוק (למשל סגנון עיצוב, תהליכי מיתוג והיבטים טכניים), רצוי בהחלט לבדוק בפרט את נושא הנגישות. 

חשוב להבין כי הנגשה מקצועית של אתר נשענת על ניסיון של שנים ארוכות, היכרות עם פלטפורמות הבנייה והאחסון השונות וכן עם האתגרים המרכזיים בתחום. במשך השנים יצא לנו להנגיש עשרות אתרים שונים וזה בהחלט נכון לומר שאין תהליך אחד ספציפי לכל אתר ואתר. כדי לבצע הנגשת אתר מקצועית יש לבחון כל אספקט בו דרך סוגי המוגבלויות השונים ולספק מענה הולם לכל אחד מהם. 

ההיבט המשפטי של הנגשת אתרי אינטרנט

לבסוף חשוב לחדד שכיום הנגשת אתרי אינטרנט היא בגדר חובה חוקית. ישנם משרדי עורכי דין המתפרנסים מתביעות נגד אתרים גדולים שאינם מונגשים לאנשים עם מוגבלויות. בהרבה מקרים מדובר על בעלי עסקים ישרים שכלל לא היו מודעים לנושא של הנגשת אתרים מראש. עם זאת, החשש מתביעה לא צריך להיות הסיבה הראשונה כלל להנגשה של האתר שלנו. עלינו לזכור כי מדובר על צעד חשוב שלא רק יאפשר לאנשים עם מוגבליות גישה לעולם שלנו וכן לרכישת שירותים/מוצרים, אלא ישפר את חווית הגלישה עבור שאר הגולשים, בעצם כל מי שמגיע אלינו לאתר. בשורה התחתונה, מדובר על צעד חשוב שממש לא כדאי להתפשר עליו. אתם בהחלט מוזמנים ליצור איתנו קשר – בין אם יש לכם אתר קיים שאתם רוצים להנגיש ובין אם אתם מחפשים עיצוב אתרים , יש לקחת את הנושא החשוב הזה בחשבון. אנו זמינים עבורכם תמיד ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לייעוץ מקצועי בהקדם האפשרי.

דילוג לתוכן