המדריך המלא לכתיבת תוכן שיווקי – פרק 1

ניווט מהיר במאמר

אם הגעתם לכאן, ככל הנראה הגעתם לשלב שבו כתיבת תוכן שיווקי הפך לאויב הכי גדול שלכם. ואם לומר את האמת? ממש לא בצדק.

במדריך זה תלמדו מספר כלים וטכניקות שיהפכו את העבודה שבכתיבת התוכן השיווקי לפשוטה ואף מהנה הרבה יותר – משמע גדילה משמעותית במספר הכניסות לאתר שלכם, באחוז הלידים ובכלל בהכנסות של העסק שלכם.

אז אם כל מה שתיארנו לכם עד כה תואם את היעדים שלכם – הגעתם למקום הנכון ללא ספק.

אם ככה, בואו נתחיל!

כלל מספר אחד, ואולי גם החשוב ביותר, הוא לכתוב בשפה בה הלקוחות שלכם מדברים. נשמע פשוט נכון?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של כותבי תוכן היא ה'אובר חשיבה' והפעלת המניפולציות הפסיכולוגיות על מנת כמובן לגרום לצד השני, ללקוח, ל'התהפנט' ובכך למעשה לרכוש את המוצר אותו הוא מפרסם.

אלא שהצד השני, ממש בשונה מאיתנו כותבי התוכן, הוא (כן, ניחשתם נכון) בן אדם שחושב, מתנהג ואפילו מדבר כמונו. הרי השאיפה היא שהאדם אשר יושב בצד השני של המסך יקרא את מה שפרסמנו ויגיד לעצמו 'כן! זה המוצר בשבילי'.

ברגע שנשיג את זה – החיים עבורנו יהפכו להרבה יותר קלים ופשוטים.

חשוב להבין ולזכור – תגובה אותנטית מלקוח שווה זהב!

הבנתם את הרעיון? יופי, עכשיו בואו נגלה איך אנחנו באמת מיישמים אותו.

5 כלים ל'שאיבת' תוכן שיווקי


1. Reddit – אחת הפלטפורמות הטובות והשימושיות ביותר לערוך סקר לקוחות ולקבלת פידבקים 'אמתיים' מבלי אפילו לפרסם סקר.

לאחר שנכנסתם לאתר\אפליקציה (כל אחד ומה שנוח לו), יש באפשרותכם לחפש ולסנן את אינספור הפוסטים אשר שותפו שם לפי מילת החיפוש והפילטר הנכונים עבורכם.

לאחר מכן, לאחר שאיתרתם את הפוסט הרלוונטי מבחינתכם, תוכלו לגלול למטה ולחפש תגובות של לקוחות מרוצים ואף מאוכזבים ולמעשה לעשות שימוש באותן תגובות כטקסים שיווקיים. מבולבלים? כבר נסביר.

נניח לדוגמא שאנחנו בעלי עסק של מוצרי ביגוד והיינו רוצים לגבש לעצמינו מספר טקסים שימושיים עבור העסק שלנו. היינו ניגשים לסרגל החיפוש (ממוקם בפינה הימנית העליונה של האתר) ומזינים את המילים: clothes\shirt\pants וכו'.

לאחר מכן, היינו נכנסים לפוסט בעל המספר מעורבויות (לייקים\תגובות\שיתופים) הגדול והנכון ביותר עבורנו ובכך למעשה מקבלים תגובות ופידבקים של לקוחות על מה הם אהבו יותר ומה פחות.

חשוב להבין שניתן לעשות שימוש גם בתגובות השליליות על מנת לפנות אל הקהל שלכם באמצעות שלילת הערכים אותם הלקוחות שלכם לא ירצו לקבל מן המוצר אותו אתם מציעים.

למשל תגובה של לקוח שבה נכתב: 'בעבר רכשתי מהחברה X חולצה אך לאכזבתי נוכחתי לגלות שהיא התכווצה ודהתה', אפשר להפוך לקופי איכותי בסגנון: 'נמאס לך לקנות בגדים שאחרי שבועיים יתכווצו וידהו? הגעת למקום הנכון…' וכו'.

2. סקר לקוחות – קצת מזכיר את הסעיף הקודם אלא שהפעם אתם הם אלו שיוזמים את הסקר, כל אחד והפלטפורמה איתה נוח לו לעבוד כמובן. השאלות אמורות להיות מכווינות וספציפיות אך עם זאת יש לשים לב שלא ל'חפור' מדי ללקוח, מה שלבטח לא ישרת את מטרותיכם. דוגמה לשאלות:

קצת מזכיר את הסעיף הקודם אלא שהפעם אתם הם אלו שיוזמים את הסקר, כל אחד והפלטפורמה איתה נוח לו לעבוד כמובן. השאלות אמורות להיות מכווינות וספציפיות אך עם זאת יש לשים לב שלא ל'חפור' מדי ללקוח, מה שלבטח לא ישרת את מטרותיכם. דוגמה לשאלות:

"למה החלטת לקנות דווקא את המוצר הנ"ל? מה היה הדבר הראשון שגרם לך להגיד 'כן, זה המוצר בשבילי?'. אילו מוצרים ניסית קודם לכן? מה היה הניסיון שלך עם אותם מוצרים?"

כפי שוודאי שמתם לב, תוכלו להרוויח מפעולה זו שני דברים – האחד כמובן הוא זה שערכתם סקר לקוחות וכעת יש באמתחתכם מספר פידבקים\המלצות מהלקוחות על מה עובד יותר ומה פחות, מה הציפיות שלהם ממכם וכו'.

הדבר השני והחשוב לא פחות הוא התגובות שכפי שציינו קודם לכן – שוות זהב בכל הנוגע לכתיבת תוכן שיווקי.

3. תגובות באמזון – מזכיר מאוד את הסעיף הראשון. האמצעים – תגובות של לקוחות, המטרה – שימוש בהן לכתיבת קופי שידבר (תרתי משמע) לקהל שלכם.

בשונה מ-Reddit, כפי שכבר בטח שמתם לב, למגיבים ב-Amazon  אין יותר מדי ערך סנטימנטלי למוצרים ובכלל לעסקים מהם הם קונים – דבר שלמעשה מבטיח תגובות סופר אמתיות מאין כמוהן.

4. רשתות חברתיות (מומלצות: instagram, twitter) – כן, ניחשתם נכון. גם הפעם המטרה היא לחפש תגובות רלוונטיות למוצרים שלכם ואולי על הדרך אפילו למצוא לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם.

היכנסו לדף הבית של אחת הפלטפורמות שאיתה הכי נוח לכם לעבוד, חפשו מוצרים הקשורים באותה הנישה שאתם עוסקים והתחילו לחפש 'ציוצים' שימושיים עבורכם.

אתם תידהמו לגלות עד כמה זהו כלי נהדר להשגת טקסים שיווקים כשהדובדבן שבקצפת הוא הגעה לאנשים\קבוצות\עמודים רלוונטיים עבורכם להמשך.

עצם העובדה שרובם המוחלט של הגולשים אשר משתפים או שואלים שאלה כזו או אחרת באתר, הגיעו הנה לאחר שהם לא הצליחו לקבל תשובה באחד ממנועי החיפוש היותר מוכרים, יכולה להציג בפניכם את ה-בעיות הגדולות ביותר מולן מתמודדים הלקוחות שלכם ובכך למעשה למצוא דוגמאות לקופי סופר מושלם וסופר מקורי.

הפרק הראשון אמנם הגיע לסיומו אך אל דאגה, ניפגש במהרה בפרק הבא. מקווים שהצלחנו לעזור!

תנו לנו בפידבקים, נשמח להשתמע…

דילוג לתוכן