המדריך המלא לאחסון ותחזוקה וניהול אתרים

ניווט מהיר במאמר

כל בונה אתרים יודע שלוקח לא מעט זמן לעצב ולהרים אתר חדש, בטח כשמדובר ב'בייבי' שלכם שכל פרט ופרט קטן כ"כ חשוב מבחינתכם. לכן אנשים נוטים לתת את מלוא תשומת הלב ואת מירב ההשקעה בשלב הבנייה בטענה שזהו השלב היותר חשוב.
אלא שהניהול של האתר עצמו חשוב לא פחות משלב ההקמה שלו כפי שנראה במדריך שהכנו עבורכם.

גיבוי האתר


כמו בכל דבר בחיים, גם כאן עליכם תמיד לדאוג לגיבוי לאתר שלכם – הרי יהיה חבל מבחינתכם שכל העבודה הקשה אותה השקעתם תרד לטמיון בגלל תקלה מינורית כזו או אחרת. למעשה גיבוי האתר יאפשר לכם לשחזר את רוב הגרסאות האחרונות שלו (תלוי בהגדרות הגיבוי אותן הגדרתם ובחברת השרתים איתה אתם עובדים) ובכך להימנע ממחיקה אבסולוטית של האתר.

עצה שלנו – תדאגו לגבות את האתר מבלי כל קשר לגיבוי האוטומטי שמתבצע על ידי החברה אצלה מתאכסן האתר שלכם. העתיקו את כל ה-Data (מידע) ואת קטעי הקוד ושמרו אותם על תיקייה שמגובה בעצמה במחשב.

הורדה ושימוש בתוכנות אבטחה


על מנת להבטיח את ביטחון האתר שלכם, התקינו תוכנות אבטחה שידאגו לפתור תקלות ולעדכן אתכם במידה ונתקלתם באיזושהי בעיה באתר.

התוכנה אולי הטובה ביותר בשוק למטרה זו, נכון להיום, היא SiteUp – בעיקר בשל היותה חינמית אך לא רק.

מלבד העובדה שSiteUp נגישה לכולם, התוכנה הנפלאה הזו עושה מקסימום עבודה במינימום השקעה. כלומר, ברגע שהפעלתם את SiteUp, היא תחל לרוץ ברקע מבלי לדרוש פעולות נוספות כאלה או אחרות. במידה ואכן היא תזהה תקלה, היא תדווח לכם על כך באופן מידי ואף תעזור לכם לפתור אותה בטרם היא תהפוך למסובכת יותר.

זהו ללא ספק כלי חובה בכל אתר ואתר וההתממשקות איתו רק הופכת אותו לנחוץ ויעיל הרבה יותר.

היעזרו בנקודת מבט אובייקטיבית


לפעמים אנחנו נוטים, בתור בעלי ויוצרי האתר, לפתח מן קשר ריגשי ליצירה שלנו. אין זה אומר שהחיבור שנוצר לקוי – לגמרי להפך, אלא שלפעמים הוא נוטה 'להעלים' מאיתנו דברים ובעיקר תקלות.

לכן עליכם להשתמש בכלים ובתוספים השונים אשר מציפים את הרשת במטרה לגלות את כל אותם החסרונות ולתקנם בטרם יהפכו לתקלות מהותיות.

אנחנו באופן אישי ממליצים לבדוק ש:

  • כל הלינקים אכן עובדים.
  • כל הלינקים אכן מובילים לעמודים ולתכנים אותם נרצה להראות.
  • כל התמונות נטענות כמו שצריך (למחשב ולפלאפון יחדיו).
  • כל הכלים בהם אתם משתמשים לא מזהים אף תקלה ממשית שיכולה לפגוע בציון של האתר שלכם ובכלל.

בחנו את המהירות של האתר שלכם


מפעם לפעם, זמן ההורדה של האתר שלכם עלול להשתנות ואפילו להאט במעט.

עליכם להשתמש בכלי עזר כמו Google Pagespeed Insights או GTMetrix שיבטיחו את המהירות האופטימלית של זמן הטעינה של האתר שלכם.

שני הכלים הנ"ל ובכלל רוב הכלים אשר בודקים את זמן הטעינה של האתר שלכם, פועלים באופן די דומה כשכל שעליכם לעשות הוא להעתיק את כתובת ה-URL שלכם ולהדביק אותה בכלי אותו בחרתם.

חשוב להבין ששיפור זמן הטעינה של האתר שלכם, לא רק ישפיע על חוויית המשתמש של הלקוחות שלכם, אלא הוא גם ישפיע על הקידום האורגני שלכם במנועי החיפוש.

ככל שהאתר יעבוד חלק ומהר יותר מבלי להיתקל באף קושי, כך הדירוג שלו יהיה גבוה יותר ולמעשה הוא יזכה לחשיפה מרובה יותר.

השקיעו בכל הקשור ל-SEO של האתר שלכם


SEO, או בשמו המלא Search-Engine Optimization הוא המדד החשוב ביותר בכל הקשור לתוכן של האתר שלכם ולמעשה לאיכות שלו. בין אם אתם מנהלים בלוג או חנות מכירות, עליכם להקדיש את מלוא הזמן והמחשבה ליצירת תכנים איכותיים כפי שכבר ציינו – סופר חשובים!

חשוב להבין שGoogle, האדון שקובע מי 'יחיה' ומי 'ימות', מעריץ גדול של SEO. כלומר ככל שהדירוג שלכם יהיה גבוה יותר, כך האתר שלכם יזכה 'לתנאים וליחס' טובים יותר. לשם כך עליכם להשתמש במילות המפתח הנכונות ולהטמיע אותן בטקסט באופן האידיאלי, לשים לב לאורך של המשפטים, לבדוק שהקישורים החיצוניים והפנימיים אותם הטמעתם אכן עובדים ובכלל בכל הקשור לטקסט בו אתם משתמשים.

שוב – הקדישו לכך זמן ומחשבה רבה ובכך תבטיחו לעצמכם אתר איכותי בעל דירוג גבוה למדיי.   

מקווים שנהניתם והחכמתם. הגיבו למטה ושתפו אותנו בפדיבקים שלכם – הם חשובים לנו!

דילוג לתוכן