בנייה וקידום אתרים- החשיבות של בניית אתר מותאם לקידום

בניית אתרים וקידום אורגני

ניווט מהיר במאמר

נתחיל בנקודת המוצא הבסיסית ביותר. כל עסק שמתפעל היום היבטים שונים של העסק אונליין דרך אתר אינטרנט חייב קידום אורגני בגוגל לא פחות ממצוין. וכשמדובר על קידום אורגני צריך להבין שהפעולות השונות שנעשה אחרי שהאתר באוויר הן בהחלט משמעותיות. אך ללא יסודות טובים זה לא בהכרח יביא לתוצאות להן אנו מצפים. כלומר, יכול מאד להיות שיש לכם אתר נהדר עם עיצוב מושקע ואיכותי שנשען על תהליכי מיתוג מסודרים. יכול להיות שאתם אפילו מקפידים להעלות אליו תכנים אחת לכמה זמן. אם האתר שלכם לא בנוי מראש בצורה אופטימלית לקידום אורגני בגוגל, יכול להיות שאתם צריכים לחשב מסלול מחדש. 

אנחנו כמובן נשמח להציע לכם בניית אתרים ברמה הגבוהה ביותר עם הכנה מצוינת לקידום אורגני ואנו גם יודעים לשפר את תמונת המצב של אתרים קיימים, ככה שאתם יכולים להרגיש חופשי לפנות ולהתייעץ איתנו בכל שלב. בואו נרד לפרטים הקטנים וננסה להבין למה כל כך חשוב לבנות אתר מתאים ל-SEO ואיך עושים את זה. 

חווית משתמש באתר

כשלקוח מחפש ביטוי מסוים שקשור בעסק שלנו, מה שיקבע אם האתר שלנו יופיע באחת התוצאות הראשונות או דווקא הרחק אי שם בעמודים הבאים הוא הדירוג שלנו בגוגל. במשפט אחד, הדירוג הזה מראה כמה האתר שלנו משמעותי לגוגל וכמה הם ישמחו להפנות את הגולשים דווקא אליו. בגלל זה אתר צריך להיות רלוונטי ביותר לגולשים בתחום בו הוא עוסק, אבל לפני הכל הוא חייב לספק לגולשים שלכם חווית משתמש מעולה. כלומר, אם הגולש הממוצע ייכנס לאתר שלכם ויתקשה להגיע ממקום למקום ולמצוא את מבוקשו, יסבול מתקלות וזמני טעינה ארוכים ובאופן כללי לא ירגיש בנוח, גוגל ממש לא תרצה להפנות גולשים אחרים אליכם. כמה מהאלמנטים החשובים ביותר שמרכיבים את חווית המשתמש באתר הם:

  • נגישות – כמה פשוט וקל להגיע ממקום למקום ולמצוא מידע. 
  • שמישות – האם האתר שימושי ומאפשר לבצע פעולות שונות דרכו.
  •  נחיצות – עד כמה האתר שלכם נחוץ באמת לגולשים.
  • אמינות – האם האתר שלכם בטוח לגלישה ועד כמה אתם אמינים כבעלי עסק בתחום העיסוק שלכם. 

האם האתר שלי ״מתקשר״ כמו שצריך עם מנוע החיפוש של גוגל?

מעבר לדירוג של גוגל יש עוד שני מושגים באנגלית שחשוב להכיר: Crawlability ו-indexability. בקצרה ומבלי לבלבל אתכם עם מושגים מתישים – עד כמה האתר שלכם נגיש למציאה על ידי הבוטים של מנוע החיפוש ועד כמה קל לאנדקס אותו (כלומר, כמה פשוט לתייג אותו ולהכניס אותו תחת כותרות מובחנות). לדבר החשוב הזה אפשר בהחלט לדאוג בשלב של בניית אתר והאימפקט בהחלט עשוי להיות משמעותי. לגמרי ניתן גם לשפר את זה אחרי שהאתר באוויר, להסיר קישורים שבורים ולהכניס קישורים פנימיים רבים בין עמודים שונים באתר. 

איזה עוד היבטים באתר משפיעים על הקידום האורגני?

אז דיברנו על חשיבות מבנה האתר ועל זה שכדאי לבנות אותו מראש בהתאמה לקידום אורגני, אבל ברור שזו לא התמונה כולה. להפוך את האתר שלכם לאופטימלי לקידום אורגני זו בסופו של דבר משימה מתמשכת ומשהו שצריך להשקיע בו לכל אורך חיי האתר. תהיו בטוחים שזו השקעה משתלמת כשבשלב מסוים האתר שלנו מופיע באופן קבוע בתוצאות הראשונות בגוגל ונזכה להרבה מאד חשיפה אורגנית ותנועה מצוינת. התחזוקה השוטפת של האתר כוללת: 

  • העלאת תכנים מקוריים ורלוונטיים שכוללים גם את הביטויים המובילים שעליהם נרצה להתברג. חשוב לוודא שאין תוכן כפול ולהימנע לחלוטין מהעתקת תוכן שתוריד את הדירוג שלנו משמעותית. 
  • הטמעת קישורים פנימיים בין עמודים שונים באתר שמאפשרים נגישות ובעצם משפרים את חווית המשתמש. 
  • הטמעת קישורים חיצוניים מהאתר שלנו לאתרים גדולים עם דירוג גבוה והטמעה של קישור לאתר שלנו באתרים כאלו. 
  • אופטימיזציה שוטפת כולל התקנת של תוספים מתאימים, בדיקות קבועות של מהירות הטעינה ושל חווית משתמש, שינוי מבנה האתר והנגישות במידת הצורך ועוד. 

אז כן, אם תהיתם – קיים קשר ישיר בין האופן בו האתר שלכם בנוי לבין האפשרות לקדם אותו בצורה יעילה בגוגל. החדשות הטובות הן שזה משהו שבהחלט אפשר לשפר. 

בשורה התחתונה אם עדיין לא בניתם אתר חשוב לוודא שאתם בונים מראש אתר שמתאים לקידום אורגני בגוגל. אם כבר יש לכם אתר ואתם מרגישים שאתם לא מצליחים להגיע לנקודה אליה אתם שואפים מבחינת הקידום האורגני. שווה לבחון אותו לעומק ולראות מה אפשר לעשות ואיך אפשר לשפר את הדירוג שלו. את השירותים האלו אנחנו מציעים כאן בדיגיטל פרטנרס ונשענים על שנים של ניסיון והיכרות עם התחום. אל תשאירו את האתר שלכם מאחור וצרו קשר, אנחנו כאן בשבילכם. 

דילוג לתוכן