גוגל מיי ביזנס: איך הוא משפיע על קידום אורגני בגוגל ולמה הוא חשוב?

גוגל מיי ביזנס

ניווט מהיר במאמר

היום יותר מתמיד, בעלי עסקים מבינים את החשיבות של קידום ושיווק דיגיטלי של העסק וקידום של האתר. אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס מקפידים לתת ללקוחות שלנו את ארסנל הכלים הגדול והמקיף ביותר שיאפשר בדיוק את זה. אנו שמים דגש משמעותי על אחד הכלים החשובים העומדים לרשות בעלי האתרים – הקידום האורגני בגוגל. 

מיד נרחיב בכמה מילים מהו בדיוק קידום אורגני SEO. מדובר על תחום שמשתנה ומתעדכן חדשות לבקרים וחשוב בהחלט להיות עם היד על הדופק. אחד הכלים המעניינים שנכנסו לשימוש בשנים האחרונות נקרא גוגל מיי ביזנס. אנחנו רוצים להסביר בדיוק במה מדובר. איך הוא קשור לקידום האורגני של האתר ומדוע הוא כל כך חשוב. רגע לפני שמתחילים נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה לקבלת מידע נוסף. 

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני הוא למעשה שם כולל לפעולות ולצעדים שנוכל לעשות על מנת שהאתר שלנו יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל. כלומר, אם יש לנו קונדיטוריה ברמת גן לצורך העניין וגולשים מחפשים למשל את הביטויים ״קונדיטוריה ברמת גן״, ״קונדיטור ברמת גן״, ״אפייה ברמת גן״ וכן הלאה – איך נוכל להבטיח שהאתר שלנו יופיע בתוצאות הראשונות (בשאיפה בתוצאה הראשונה) שאינן מודעות ממומנות? 

מדובר על תורה שלמה ומורכבת שמצריכה הרבה ידע מקצועי ושילוב כישורים של כמה בעלי מקצוע. אנחנו מדברים בין היתר על עבודה טכנית על האתר לשיפור חווית המשתמש והתאמה לכללים הנוקשים של גוגל. הזנת תכנים רלוונטיים באופן קבוע המכילים ביטויי מפתח מובילים לאחר מחקר מילים מעמיק. יצירת קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד.כדי שגוגל תעניק לאתר שלנו דירוג גבוה ואיכותי יש לעמוד בלא מעט תנאים נוקשים. אך מנגד היא מעמידה לרשותינו כלים נוחים שיאפשרו לעמוד בהם. אחד מהכלים הוא גוגל מיי ביזנס. בואו ננסה להבין במה מדובר. 

מהו גוגל מיי ביזנס?

Google My Buisness מדובר למעשה על כלי חינמי מצוין המסייע לעסקים. הכלי מנהל בצורה יעילה את הנוכחות הדיגיטלית. הכלי עוזר לעצב את האופן בו הם יראו בתוצאות החיפוש האורגניות במנוע החיפוש כולל במפות. שימוש בכלי הזה יחשוף את הגולשים למידע בסיסי וחשוב ביותר לקראת רכישה של מוצרים או שירותים. מידע כמו שם העסק, תיאור שלו, כתובת, שעות פתיחה, קישור לאתר, תמונות וביקורות. 

למה מדובר בכלי כל כך חשוב?

אז קודם כל חשוב להבין כי מדובר על אחד הצעדים הפשוטים והיעילים ביותר שניתן לעשות על מנת להגדיל את החשיפה של גולשים לעסק שלכם. עם הזמן יותר ויותר ביטויים שגולשים מחפשים בגוגל הופכים להיות כאלו המכילים בתוכם פירוט גיאוגרפי. הכלי הזה למעשה נותן בוסט רציני למדי בכל מה שקשור בחיפושים כאלו. 

כשאתם מקלידים ביטויים כמו ״מקומות מומלצים לאכול בהם באיזור שלי״ או ״תיקון טלפון נייד בחיפה״, במרבית המקרים שלוש התוצאות הראשונות יהיו העמודים של גוגל מיי ביזנס. אם לאותם העסקים אין עמוד כזה, הם פשוט לא יופיעו. על פני נתונים של גוגל עצמה, עסקים שבוחרים להשקיע ב-GMB נהנים מהרבה יותר פניות ותנועה לאתר. בניגוד לאמצעים אחרים של קידום אורגני, כאן אנחנו מדברים על צעד פשוט ומהיר שמביא תוצאות מהשניה הראשונה פחות או יותר. בדיוק בגלל זה מדובר על משהו שפשוט חבל שלא לעשות.  

אופטימיזציה לעמוד גוגל מיי ביזנס – טיפים מנצחים

לא מדובר על דברים מורכבים, מדובר על דברים שצריך לדעת ולהבין איך לעשות כמו שצריך. הנה כמה מהדברים שחשוב להקפיד עליהם בשלב הראשון ובאופן שוטף:

  • תיאור מתומצת אך מקיף: התיאור מאפשר לנו להזין עד 750 תווים בלבד. הוא חייב להיות מדויק ולתאר את העסק כראוי. חשוב שיכיל לפחות 2-3 ביטויי מפתח רלוונטיים ומובילים הקשורים לעסק. 
  • פוסטים: פיצ׳ר מעניין וחדש יחסית מאפשר לנו לפרסם פוסטים לזמן מוגבל. עם מידע נקודתי על מבצעים, שירותים, מוצרים וכדומה. ניתן להוסיף כפתורי ׳הנעה לפעולה׳ וזוהי דרך נפלאה לקדם מבצעים. 
  • תמונות וסרטונים: ניתן להוסיף לעמוד וכן לפוסטים תמונות וסרטוני וידאו. חשוב לעשות את זה על בסיס קבוע וזוהי דרך מצוינת להראות מי אתם ולעודד את הגולשים לבחור בשירותים שלכם. 
  • ביקורות ותגובות : שווה לעודד את הלקוחות המרוצים לכתוב ביקורות חיוביות. מומלץ להגיב לכל ביקורת ובפרט לביקורות שליליות ולהראות שאכפת לכם מכל לקוח שמגיע אליכם. 

קידום אורגני בגוגל- השקעה לטווח ארוך

בשורה התחתונה קידום אורגני בגוגל, הוא אחד הכלים החשובים ביותר שלכם כבעלי עסקים כיום. חלק חשוב מזה הוא כמובן השקעה בגוגל מיי ביזנס. מומלץ בחום שלא להתפשר על התחום הזה. כאן בדיגיטל פרטנרס נשמח לעמוד לשירותכם בכל הקשור בקידום אתרים אורגני. החל מאיפיון, עיצוב האתר ועד להקמה ותחזוקה של גוגל מיי ביזנס.   

דילוג לתוכן