בניית אתר או דף נחיתה? ההבדלים בין השניים ומה יזניק אתכם קדימה

בניית אתר א דף נחיתה

ניווט מהיר במאמר

אם אתם מנהלים עסק מכל סוג שהוא, אז ברור שאתם חייבים לקדם אותו ברשת ולהיעזר בכלים דיגיטליים חכמים לצורך כך. האם אתם יודעים אם אתם צריכים אתר אינטרנט או דף נחיתה? האם אתם בכלל מצליחים להבין את ההבדלים בין השניים? 

מתברר שבעלי עסקים מוכשרים וטובים רבים לא יודעים את התשובה. אמירות כמו ״יש לי אחלה אתר. למה אני צריך דף נחיתה?״ מחד או אמירות כמו ״יש לי דפי נחיתה מעולים שממירים מצוין. למה אני בכלל צריך אתר?״ מאידך הן כאלו שיוצא לנו לשמוע חדשות לבקרים. צריך להגיד כבר עכשיו שלא כולם זקוקים לשני הדברים, אך בהחלט יש מקרים שכן. זה הזמן להבין את ההבדלים בין השניים ומתי שווה לשקול כל אפשרות. נתחיל עם הגדרה בסיסית של כל אחד מהמושגים. רגע לפני מזכירים שאתם מוזמנים לפנות אלינו למידע נוסף בכל שעה ונשמח לעזור גם בתהליכי השיווק הדיגיטלי בעסק שלכם. 

מהו אתר אינטרנט? 

אתר אינטרנט הוא למעשה אסופה של דפים המכילים את כל המידע החשוב על העסק שלכם. הרקע להקמת העסק, החזון שלו, המוצרים והשירותים שניתן לקבל, דרכי התקשרות ועוד. המטרה העיקרית של בניית אתר אינטרנט הוא להיות הפנים של העסק. להסביר לעולם (לקוחות קיימים, פוטנציאליים, שותפים עסקיים לעתיד ואפילו המתחרים שלנו) מי אנחנו בדיוק. 

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הוא עמוד בודד בלבד שהמטרה שלו היא לרוב קידום של מבצע או הצעה נקודתית כלשהו. מוצר או שירות (למשל התנסות חינמית בתוכנה או מדריך וירטואלי) או איסוף לידים ליצירת קשר טלפוני. על אף שדף נחיתה קשור במידה מסוימת לאתר שלנו (שכן הוא כולל את הלוגו והמיתוג שלנו והעסק הוא זה שעומד מאחוריו), הוא לרוב דל יותר ולא מכיל מידע מיותר מעבר למסר הנקודתי שלו. 

שלושת ההבדלים העיקריים בין אתר לדף נחיתה

  • גודל: אתר הוא גדול יותר, מכיל יותר מידע ויותר עמודים. על כן המשקל שלו גדול יותר ועלויות ההקמה והתחזוקה שלו הן גבוהות יותר. 
  • תוקף: אתר אינטרנט אמור להיות באוויר כל עוד העסק פועל ולכן צריך לתחזק אותו באופן קבוע. דף נחיתה הוא מוצר בעל אופי הרבה יותר זמני המשמש למטרה מסוימת שהיא מוגבלת בזמן, בין אם מדובר על איסוף לידים נקודתי או קידום של מבצע כזה או אחר. 
  • מטרה: המטרה של אתר היא להוות מעין כרטיס ביקור של העסק ולאפשר לגולשים שלנו ממשק נוח עם השירותים ועם נציגי החברה. מטרתו של דף נחיתה הוא לעודד המרות בפרק זמן מסוים. 

מתי צריך אתר ומתי צריך דף נחיתה?

זוהי שאלה מעניינת וברגע שמבינים את ההבדלים בין שני הדברים קל יותר לענות עליה בעצמנו. אתר אינטרנט מקצועי שמתעדכן בתדירות גבוהה הוא בגדר חובה בימינו למרבית סוגי העסקים. הוא מאפשר לנו לספר על עצמנו, להציג את השירותים והמוצרים שלנו. לקרב את הלקוח אלינו דרך שפת המותג שאנו מדברים בה. עסק שרוצה למצב את עצמו כעסק רציני ולאפשר ללקוחות שלו פלטפורמה לצריכת השירותים/מוצרים חייב להשקיע באתר אינטרנט איכותי. 

האם עסק יכול להיעזר בדפי נחיתה ללא אתר אינטרנט? בהחלט, במיוחד כשמדובר על עסקים מתחילים שרוצים ״לבדוק את השטח״ ולנסות לקדם את המוצר לפני שמחליטים ללכת על בנייה של אתר. ישנם מקרים של עסקים ותיקים שלא נעזרים באתר אינטרנט ויוכלו להיעזר בדפי נחיתה לקידום נקודתי. 

דף נחיתה זה כלי נהדר ואם יודעים להשתמש בו כמו שצריך אפשר להגיע לאחוז המרה נהדר. דפי הנחיתה מתאימים לקידום ממומן בגוגל ואפשר להטמיע אותם כקישור במודעות שאנו מקדמים בגוגל וברשתות החברתיות. לעומת זאת, אתר אינטרנט הוא חובה למי שרוצה ליהנות מקידום אורגני בגוגל איכותי לאורך שנים. הוא מאפשר זאת באמצעות הבלוג והתכנים שעולים בו, הקישורים שנמצאים בו לאתרים חיצוניים וקישורים חיצוניים אליו באתרים מובילים. 

אז בשורה התחתונה, מה עדיף?

ובכן, באותה מידה אפשר לשאול ״מה עדיף, מיקרוגל של קנווד או מכונת כביסה של סמסונג?״. 

שניהם מוצרים חשמליים חיוניים, אך לכל אחד יש מטרה ותכלית אחרת. 

אתר הוא נכס בסיסי וחשוב להרבה מאד עסקים בארץ ובעולם. דף נחיתה הוא כלי שיווקי מצוין לקידום נקודתי. בהרבה מקרים תמהיל השיווק האידיאלי הוא כזה שכולל את שניהם. לכן חשוב לאפיין את הצרכים והמטרות קודם כל לפני שמחליטים במה להשקיע כרגע. צוות המומחים שלנו ישמח לעזור לכם להבין בדיוק מה אתם צריכים. כמובן שנשמח לבנות עבורכם אתר מקצועי ודפי נחיתה יעילים. צרו קשר בהקדם ונשמח לעמוד לשירותכם!

דילוג לתוכן