איך מיתוג יכול לעזור לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים

בידול עסקי

ניווט מהיר במאמר

מהו בידול עסקי? מכירים את התחושה החזקה הזו שאופיינית במיוחד לעידן שלנו. שכל המותגים שמציעים לנו שירותים ומוצרים כאלו ואחרים, נראים בדיוק אותו הדבר? כמה פעמים יצא לכם לשאול את עצמכם מה ההבדל בין נותן שירות כזה או אחר? או למה שתבחרו דווקא באחד ולא באחר? 

ואם יש לכם עסק, אתם חייבים לדעת שאלו השאלות הראשונות שעולות אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כשהם לא מצליחים למצוא תשובה ברורה במהירות, הם יעברו כמעט אוטומטית לאפשרות הבאה.

בדיוק בגלל זה המושג ״בידול עסקי״ הוא כזה שמעסיק לא מעט בעלי עסקים בימינו. במהלך העבודה שלנו אנחנו נתקלים ברבים שמנסים להבין בעזרתנו מה מייחד ומבדל אותם בהשוואה למתחרים. 

אבל מה זה בכלל אומר ואילו סוגים של בידול עסקי קיימים? נתחיל בספויילר קטן – בידול עסקי זה משהו שהרבה פעמים צריך ליצור יש מאין. זה חלק משמעותי בתהליכי מיתוג לעסקים. זהו שירות אחד מתוך סל שירותים שאנו מתמחים בהם. כשאתם מרגישים מוכנים, נשמח לעזור גם לכם ליצור את האפקט הכל כך חשוב הזה. 

מהו בידול עסקי?

בידול עסקי הוא מונח מתחום השיווק שמתאר פרקטיקה שלמה. המטרה שלה היא להדגיש את ההבדלים, הייחוד והשוני בין מותג מסוים לבין המתחרים שלו. ההנחה מאחורי הטקטיקה היא שיצירה והדגשה של יתרונות תחרותיים ייחודיים תהפוך מותג לכזה שקשה מאד לחקות. היא תאפשר התברגות טובה בקרב קהל היעד. כאשר מותג כלשהו מצליח ליצור בידול עסקי טוב, הוא נתפס על ידי הלקוחות ככזה שהוא לא בר החלפה. זהו סטטוס בהחלט מצוין להיות בו ולכן הוא גם כל כך נחשק. 

אילו סוגי בידול עסקי קיימים?

כבר בתחילת הדרך של כל עסק, אחת השאלות הראשונות (אם לא הראשונה) שצריכה להישאל היא ״מה אני יכול להביא לשולחן שהמתחרים שלי לא מסוגלים?״ לפעמים לא מדובר על הבדלים תהומיים. הרבה פעמים מספיק הבדל קטן שמייחד והופך את העסק שלנו לשונה בנוף שבו הוא פועל. בידול עסקי אם כך יכול להתבטא בגדול בכל היבט שהוא של העסק. הנה כמה דוגמאות:

  • שירות ייחודי: שירותים שאנו נותנים באופן שונה בהשוואה למתחרים שלנו. למשל עסקים שמציעים שירות עד הבית לעומת המתחרים המאפשרים שירות בהגעה למקום בלבד. 
  • בידול מוצרים: עסק שיכול להציע מוצרים שונים (לא בהכרח טובים יותר) מאלו שמציעים המתחרים.
  • בידול מחירים: סוג הבידול האינטואיטיבי ביותר ולרוב הכי מבוקש. אם תוכלו לקבל שירות או מוצר כלשהו במחיר נמוך יותר ממה שמציעים המתחרים, במה תבחרו?
  • בידול דרך יוקרה: הרבה פעמים הבידול לא נעשה דרך המחירים הנמוכים, אלא בדיוק להיפך. מותגים כמו פרארי או רולקס מתהדרים ביוקרה ועלויות גבוהות של המוצרים. מי שבוחר לרכוש מותגים כאלו בונה על זה שיהיה לו מוצר שאין לאחרים. 

בידול עסקי זה חשוב, לספר עליו אפילו יותר

יכול להיות שאתם צריכים ללכת כמה צעדים אחורה. להבין מה בדיוק מייחד ומבדל את העסק שלכם מהמתחרים. גם יכול להיות שההבדלים האלה כבר קיימים וברורים, לכל הפחות לכם וללקוחות הקיימים שלכם. כך או כך, כדי לגייס לקוחות חדשים ולעבור למגמת צמיחה, הבידול העסקי שלכם זה משהו שחייב לצאת החוצה ולבוא לידי ביטוי. 

בסופו של דבר מדובר ביתרונות הטבעיים שלכם ומה שהופך את השירות/מוצרים שלכם לכדאיים יותר בהשוואה לאלו של המתחרים. את הדבר צריך להדגיש ולא רק בדרך אגבית, אלא חשוב לשים אותו במרכז העניינים. תהליך מיתוג עסקי מקיף מתייחס לא מעט לדבר הזה ובמהלכו משרטטים בצורה ברורה את החולשות והאתגרים של המותג מחד, אך מנגד גם את היתרונות היחסיים הבולטים שלו. כשיוצרים שפה שיווקית ויזואלית ומילולית דרכה נתאר את העסק והמותג שלנו, חשוב לתת מקום מרכזי לבידול העסקי. היתרונות היחסיים יבואו לידי ביטוי בכל אלמנט שהוא בעסק שלנו – פרסום בדיגיטל ומחוצה לו, אתר האינטרנט שלנו, המראה של החנות הפיזית, האופן שבו אנו מתקשרים עם לקוחות וספקים, אפילו הבגדים שהעובדים שלנו לובשים וכלי הרכב שמשמשים את העסק.

אז…איך מתחילים?

מתוך האינרציה של ניהול העסק, יכול להיות שאתם לא בטוחים עד הסוף מה ההבדלים העיקריים ביניכם לבין המתחרים שלכם או לא בטוחים איך להביא את אותם ההבדלים לידי ביטוי. שווה לעצור לכמה רגעים ולחשוב על הדברים האלו. זו דרך מעולה להתחיל בלי ספק היא לשאול ולנסות להבין מהלקוחות הקיימים שלנו מה גורם להם לבחור בנו באופן קבוע פעם אחר פעם. 

כמו שאמרנו בהתחלה, בידול עסקי זה משהו שלעיתים צריך ליצור ולהוציא החוצה. לפעמים זה משהו שכבר קיים ופשוט צריך לתת לו מקום. אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס ניצור יחד אתכם את הבידול שנחוץ לעסק כחלק מתהליך שלם וכולל של מיתוג עסקי. הניסיון שלנו מראה שבהרבה מאד מקרים זוהי זריקת המרץ שעסקים זקוקים לה. במיוחד אחרי שנים ארוכות ושוחקות של פעילות. אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן להבהיר לעצמכם ולעולם מה מייחד את העסק שלכם והופך אותו לטוב ביותר בתחומו – דברו איתנו, אנחנו כאן בשביל לעזור. 

דילוג לתוכן