בדיקת מיקומים בגוגל- למה האתר שלי לא מדורג?

מיקומים בגוגל

ניווט מהיר במאמר

אחרי הרבה מחשבה ותכנון החלטתם לבנות אתר מקצועי לעסק שלכם וכנראה שהוצאתם עליו לא מעט כסף. הוא נראה בדיוק כמו שחלמתם, אבל עם הזמן אתם שמים לב שהלקוחות שלכם פשוט לא מצליחים למצוא אותו בגוגל. בבדיקת מיקומים בגוגל-לא עולה דבר, אתם תוהים לעצמכם האם כל ההשקעה הייתה שווה. 

את הסיטואציה המוכרת הזו אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס מכירים מקרוב. אנחנו גאים לומר שהצלחנו לקדם בהצלחה את האתרים הכי ״בעייתיים״ ואנחנו לגמרי יכולים להגיד שיש מה לעשות.

בואו נעבור על כמה מהסיבות הנפוצות לכך שאתרי אינטרנט לא מדורגים על ידי גוגל ונגלה מה משפיע על המיקומים בגוגל. בחלק מהמקרים תוכלו לנסות ולשפר את המצב בעצמכם. אם זה נהיה קצת מסובך ולא עובד, ואם האתר שלכם הוא חלק חיוני במודל העסקי שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אל המומחים שלנו בכל שלב. נשמח לשנות את תמונת המצב ולבנות תכנית מותאמת לכם לקידום אורגני בגוגל.  

מה משפיע על המיקומים בגוגל?

  • מילות מפתח – מיקום וצפיפות: שימוש נכון במילות המפתח הרלוונטיות עבורכם זה דבר קריטי במיוחד. הן צריכות להשתלב באופן טבעי בטקסטים שבאתר ולהיות ממוקמות בנקודות ספציפיות. שימוש מופרז במילות מפתח זה דבר בעייתי. אם גוגל מזהה שאנחנו סתם דוחפים מילים זה לחלוטין עשוי לפגוע לנו בדירוג. 

טיפ של אלופים: מילת מפתח שנמצאת בדומיין (ובמיוחד שמתחילה את הדומיין) יכולה לעזור מאד. 

  • אופטימיזציה לתמונות: האלגוריתם של גוגל לא יכול להבין מה הוא רואה בתמונות באתר שלנו. חשוב שנדע להסביר לו מה הוא רואה. אפשר לעשות זאת דרך שם הקובץ, הטקסט האלטרנטיבי ותגיות לכותרת. חשוב להיות יצירתי, לשמור על גיוון ולכלול, איך לא, כמה שיותר מילות מפתח. 
  • עדכוני תוכן שוטפים: החבר׳ה שם בגוגל פשוט מתים על תוכן חדש והאלגוריתם מקדם בצורה נפלאה אתרים שמעדכנים תוכן על בסיס קבוע. חשוב כמובן להקפיד ולעדכן פוסטים ומאמרים חדשים בבלוג של האתר. שווה גם להוסיף מפעם לפעם תכנים כמו סרטי וידאו, אינפוגרפיקה, מפות אינטראקטיביות, קבצים להורדה ועוד. 
  • זמן השהייה של גולשים באתר: אם גולשים מגיעים ועוזבים מהר אז האתר יסבול מאחוז נטישה גבוה. זה גורם מרכזי לדירוג בעייתי בגוגל. אם זה קורה חשוב להבין מה גורם לגולשים לעזוב בשניות ולתקן את זה באופן מיידי. 

צעדים מהירים לשיפור הדירוג בגוגל

  • חדשו והאריכו את רישום הדומיין: גוגל מעדיפים דומיינים שנרכשו לתקופת זמן ארוכה. לא כאלו שנרכשו לפרק זמן קצוב (אלו אתרים יותר אמינים מבחינתם). 
  • בדקו את מהירות האתר: גוגל מדרגת אתרים מהירים גבוה יותר מתוך רצון לתת לגולשים חווית משתמש טובה יותר. שיפור זמני הטעינה של העמודים בהחלט עשוי לשפר גם את הדירוג. חוץ מזה שחשוב לתת לגולשים שלנו חווית גלישה מעולה, אחרת הם פשוט יעזבו. 
  • קישורים: אחת מאבני היסוד של קידום אורגני בגוגל היא יצירת קישורים. הקישורים החיצוניים צריכים להיות אתרים אמינים ומוכרים וחשוב גם להטמיע לא מעט קישורים פנימיים בין העמודים השונים. 

ועוד כמה נקודות למחשבה בקשר לדירוג בגוגל

האם אתם משתמשים במילות המפתח הנכונות?

כשאתם משבצים מילות מפתח באתר חשוב לוודא שהן מילות מפתח טובות באמת. אם מדובר על מספר זעום של 100 חיפושים בחודש, הסיכוי לטפס למעלה בתוצאות הוא לא גבוה במיוחד. חשוב לעשות מחקר מקיף ולהתברג על הביטויים הנפוצים ביותר שרלוונטיים לכם. 

אופטימיזציה לטלפונים ניידים

הידעתם שמעל לשבעים אחוזים מהרכישות ברשת נעשות על ידי משתמשים מטלפונים ולא ממחשבים? תהיו בטוחים שהחבר׳ה שם בגוגל יודעים את זה והדירוג מושפע באופן ישיר ממידת ההתאמה של האתר למובייל. אם האתר שלכם לא מותאם כמו שצריך לחווית הגלישה בטלפון נייד, אז חשוב לדאוג לשנות את זה בהקדם. 

יכול להיות שקיבלתם דגל שחור מגוגל? 

מה שנקרא בשפת המקור – You have been penalized. יש לכך הרבה סיבות ובסופו של דבר אין שום סיכוי שהאתר יהיה מדורג על ידי גוגל במצב כזה. חשוב לברר לעומק למה זה קרה ולשנות את מה שגורם לזה. 

גוגל שחררה עדכון חדש לאלגוריתם

כן, כן, זה קורה לפעמים. וכשזה קורה אז גם אתרים עם דירוג מעולה סובלים לפעמים מנפילות ופגיעה בדירוג. צריך להיות עירניים, ללמוד ולקרוא על השינויים החדשים ולדעת לבצע שינויים והתאמות תוך כדי תנועה. 

אל תשברו את הראש, פשוט דברו איתנו

אם יש לכם את הזמן, הידע הטכני והסבלנות ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם קצת ניסוי וטעייה עם זמן ממושך שבו האתר שלכם עשוי להיות רחוק מאד מעיניי הגולשים. אפשר לנסות ולתקן ליקויים בעצמכם כדי לשפר את הדירוג. 

באותה נשימה אתם חייבים לזכור שפעולות מסוימות שתעשו לא בהכרח יעזרו תמיד. חלקן עשויות אף לפגוע בדירוג אפילו יותר. אם האתר שלכם הוא חלק קריטי מתהליך המכירה, עדיף שתשאירו את זה בידיים של אנשי המקצוע. 

אנחנו כאן בדיגיטל פרטנרס נשמח לבחון את האתר שלכם בצורה מקיפה. נציע שורת צעדים לשיפור הדירוג שלו ואפילו למקם אותו בתוצאות הראשונות בחיפוש של ביטויים מובילים. אתם מוזמנים לדבר איתנו עוד היום ונבנה עבורכם אסטרטגיה מקיפה שמתאימה לאתר שלכם ולמקום שהוא באמת ראוי לו. 

דילוג לתוכן