איך להשיק אתר חדש מבלי לפגוע בדירוג ובקידום האורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

ניווט מהיר במאמר

בשעה טובה הגיע הזמן להשיק את העיצוב החדש והמרענן לאתר שלכם? ברכות! אין שום ספק שזה צעד מעולה לרענן מפעם לפעם את המראה של האתר ושל חווית המשתמש. אבל ברור שכולם רוצים לעשות את זה מבלי לפגוע בקידום האורגני דירוג שגוגל מעניק לאתר, כזה שבהרבה מקרים השגנו בעבודה קשה במשך הרבה שנים. 

אז מה עושים? זה אחד מהשירותים שאנו יודעים להציע כאן בדיגיטל פרטנרס. נשמח לעזור גם לכם להתחדש ולהתרענן ללא השפעה על הקידום האורגני שלכם וכמובן לעזור לכם לשפר את הדירוג שלכם ולקבל תוצאות טובות אפילו יותר. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שלב ולקבל מידע נוסף בנושא, ובינתיים אנחנו רוצים להסביר בדיוק איך זה עובד ואיך ניתן לשנות עיצוב של אתר מבלי לפגוע בדירוג שלו. 

מדדו בצורה מדויקת פרמטרים חשובים בקידום האורגני לפני שתצאו לדרך

אז קודם כל אתם רוצים מן הסתם לדעת אם האתר החדש מתפקד טוב יותר, באותה צורה או פחות טוב מהאתר הקודם. כדי לעשות את זה אתם חייבים מידע מדויק ועדכני של הביצועים. אלו הם הפרמטרים החשובים ביותר:

  1. כמה מהמבקרים שלכם מגיעים דרך גוגל ומנועי חיפוש? 
  2. על אילו ביטויים ומילות מפתח האתר שלכם מדורג כעת?
  3. כמה המרות ופניות האתר שלכם מסוגל לייצר בחודש?
  4. מהו מספר העמודים הממוצע שבו מבקר כל גולש שנכנס לאתר?
  5. כמה מהעמודים באתר מופיעים באינדקסים של מנועי החיפוש נכון לעכשיו?

תנו לאדם חיצוני לבחון את האתר החדש

כשאנו צוללים לעומק של עיצוב אתר חדש, הרבה פעמים נפספס פרטים קטנים וחשובים שעשויים להשפיע על ביצועי האתר ומתוך כך על הדירוג שלו. זוג עיניים רעננות יוכלו בהחלט להבחין בבאגים ובעיות שעשויות לפגוע בדירוג של האתר החדש. אגב, זה ממש לא חייב להיות מומחה טכני ומספיק אדם שאתם סומכים עליו ושבאופן תיאורטי יכול להיות לקוח פוטנציאלי שלכם. מומלץ לכוון אותו עם שאלות ודגשים כמו:

  • האם אתה מבין מה האתר מכוון אותך לעשות כשאתה נכנס אליו?
  • האם התוכן נתפס כאמין והאם הוא ברור לך?
  • האם חווית הגלישה במובייל היא נוחה ואינטואיטיבית?

אם אפשר לתת לכמה אנשים לבחון את האתר זה בכלל מצוין. עודדו את החברים לנסות את האתר דרך המחשב והמובייל ואפילו לבחון אותו מכמה דפדפנים שונים כדי להיות בטוחים שהחוויה היא נוחה וחלקה בכל מצב. 

אל תשכחו את הקידום האורגני (SEO)

אתר חדש מגיע הרבה פעמים גם עם לא מעט עמודים חדשים מן הסתם. עליכם לוודא שבכל אחד מהעמודים נעשה שימוש יעיל במילות מפתח וביטויים רלוונטיים בתגיות, טייטלים ובכותרת לצורך קידום SEO. ודאו שהתמונות החדשות שתוסיפו כוללות מה שנקרא Alt Text, בעצם טקסט אלטרנטיבי שמאפשר למצוא את האתר שלכם דרך הטקסט שאתם מוסיפים לכל תמונה. כמובן שמומלץ להשתמש בכותרות 1, 2 ו-3 כמה שיותר שעוזרות לגוגל להבין איך כל עמוד בנוי ובמה הוא עוסק (מעבר לכך שהחלוקה הזו היא הרבה יותר נוחה ואינטואיטיבית עבור הגולשים שלכם).   

יוצאים לדרך – האתר עולה לאוויר

רק אחרי שאתם בטוחים שעשיתם את כל השינויים שצריך ונתתם לכמה אנשים שאתם סומכים עליהם לעבור על האתר החדש, אפשר לצאת לדרך ולהעלות את האתר החדש לאוויר. בשלב הזה חשוב לעשות את הדברים הבאים:

  • הטמיעו את כל הרידיירקטים (301) החדשים שלכם. כלומר, העמוד החדש אליו מנותב הגולש לאחר לחיצה על קישור ישן. כך אתם למעשה שומרים על הדירוג של כתובת העמוד הקודמת אך עדיין מובילים את הגולשים לדף חדש. 
  • אם הדומיין שלכם השתנה מ-HTTP ל-HTTPS ודאו שאתם מעדכנים זאת במערכת גוגל ובפרט בגוגל אנליטיקס. 
  • בדקו את האתר שלכם באופן ידני. חפשו אותו בגוגל, הקליקו על התוצאות וודאו שאתם מגיעים לעמודים הרצויים. 
  • ספרו לעולם על האתר החדש שלכם. שימוש ברשתות החברתיות ובאפיקים אחרים לקידום יכול ליצור באזז מעולה סביב האתר ואם תצליחו לייצר כמות כניסות גבוהה בזמן קצר זה לחלוטין יכול לעזור ולשפר את הביצועים. 

מה עושים אחרי שהאתר באוויר?

מכאן והלאה חשוב מאד להמשיך ולעקוב אחרי האתר החדש והביצועים שלו ולהשוות אותם לביצועים של האתר הקודם. אם עקבנו אחר הצעדים בזהירות והשקנו את האתר החדש בסבלנות ועם תשומת לב אז לא אמורה להיות בעיה מיוחדת. אם השקנו אתר טוב אז אולי אפילו נזכה לראות שיפור בביצועים. 

חוששים להעלות אתר חדש ולפגוע בדירוג ובקידום האורגני? פשוט דברו איתנו!

אתר האינטרנט של הרבה מאד עסקים הוא הנכס החשוב ביותר שברשותם. זה בהחלט מובן שרבים חוששים לבצע שינויים שיפגעו בדירוג. אם אתם לא בטוחים במאה אחוז שאתם יודעים איך לבצע שינויים ללא פגיעה בדירוג. אל תסמכו על המזל והשאירו את המלאכה בידיים של המומחים. 

הצוות המיומן שלנו כאן בדיגיטל פרטנרס סייע למאות עסקים לחדש את האתר שלהם. אפילו לשפר את הדירוג וליהנות מחשיפה ותנועה גדולה יותר. צרו קשר בהקדם ונשמח לעזור גם לכם ליהנות מאתר חדש עם תנועה איכותית, לידים והמרות, וכמובן מראה חדש ומרענן. 

אז…שנדבר?

דילוג לתוכן