קידום ממומן ברשת גוגל

ניווט מהיר במאמר

אם הגעתם לעמוד הזה אתם יודעים למה אתם רוצים פרסום בגוגל. אין צורך להרחיב בחשיבות הנוכחות הדיגיטלית שלכם בגוגל. אם אתם מחפשים מידע על קידום אורגני כנסו לעמוד שלנו על קידום אורגני. אם אתם מחפשים מידע על פרסום וקידום ממומן בגוגל הגעתם למקום הנכון.

אנחנו מאמינים שעסק צריך לקדם את האתר שלו בשני אופנים. על זה כתבנו את המאמר הבא .

נגישות כלי הפרסום ואשליית קלות הקידום הממומן

הרבה בעלי עסקים מתחילים לפרסם בגוגל באופן עצמאי. הכלי נגיש ודי נוח לתפעול והפשטות הזאת מייצרת תחושה שמשימת הפרסום קלה. תוך דקות אפשר להעלות מודעת פרסום עם ביטוי שבעל העסק מכיר באופן טבעי בתחום שלו. באופן העבודה הפשוט הזה שכחנו הרבה דברים שאנחנו בעצם מפרסמים בשטח פרסום שיש עליו תחרות. המתחרים שלנו ואנחנו צריכים להיות טובים יותר בכל פרמטר. כאשר אחנו לא מובילים ברוב הפרמטרים מגיעה האכזבה. הקמפיין יקר ביחס לתוצאות או לא מביא כמעט תוצאות. זה יכול להתרחש גם שאנחנו שוכרים שרות של מנהל קמפיין או סוכנות דיגיטל.

מאחורי ניהול קמפיין ממומן בגוגל צריך צוות מקצועי בעל ידע מעמיק במקצועות פרסום

בניהול קמפיין בגוגל צריך להיות בעלי מקצוע. כמו שיש במשרדי פרסום מסורתיים מתכנן אסטרטגיה שיווקית, קופירייטרים, ומעצבים. לפעמים אנחנו שוכרים שירותים של סוכנות דיגיטל אבל בעצם קונים שרות של קניין מדיה בלבד. איש ה PPC שסיים קורס הוא בעיקר מוכשר להיות קניין מדיה מגוגל או פייסבוק. אין כמעט התייחסות לצד הקריאטיבי של הפרסום ולפן האסטרטגי הכללי של העסק שלכם. הוא לא מזהה שיש לכם בעיה עם המיתוג ואם בכלל הוא קיים? לפני שמתחילים בפרסום העסק בגוגל אנחנו כבר אחרי תהליך מיתוג לעסק. לאחר מכן מתחילים ליישם את האסטרטגיה השיווקית בקידום ממומן בגוגל.

פרסום בגוגל או כל מהלך פרסומי אחר הוא חלק ממהלך רחב של שיווק דיגיטלי. הכולל מיתוג, בניית נכסים כמו בניית אתר מקצועי ונוכחות ברשתות חברתיות. כמובן תוכנית אסטרטגית לכל אחד מהערוצים שבהם אנחנו בחורים  לפעול.

האתגרים בקידום ממומן, היתרונות והאפשרויות לעסקים

המטרה בפרסום בגוגל היא לייצר תנועה איכותית של לקוחות שיבצעו רכישה של מוצר או שרות או כל פעולה אחרת שאנחנו מגדירים כמטרה, במחיר המרה הזול ביותר. שאנחנו יכולים להשיג.  על מנת להגיע לתוצאות טובות (ROI -Return Of Investment)  אנחנו רוצים להגדיל החזר השקעה על הוצאות הפרסום.

מה עומד בנינו לבין ביצועי ROI טובים

  • האתגר הראשון להגיע לקהל היעד הרלוונטי- ללא  מחקר מקצועי ומעמיק של ביטויי מפתח לא נדע שאנחנו אכן מטרגטים את קהל היעד הנכון. אם בכלל הוא ניתן לטירגוט דרך כלי הפרסום של גוגל. ישנם מצבים שאנחנו צריכים לבחור פרסם בערוץ מדיה אחר למשל רשת חברתית.
  • תמחור נכון של הקמפיין- מה המחיר שאני מוכן לשלם על  קליק. אם אני מתמחר את ה-BID נמוך מדי אני לא אופיע במקומות הראשונים אם בכלל. לא יהיו הקלקות ואם אני מתמחר את הBID- גבוה מדי יכול להיות שאני אהיה בROI שלילי .
  • להיות צעד אחד תמיד לפני המתחרים– זה המקום שהכי קל ליפול בגלל שנראה לך שזה אתה מול מערכת הפרסום בגוגל. אבל אם לא תעקוב אחרי הפעולות של מתחרים (יש כלים שמאפשרים לדעת נתונים על המתחרים) שלך ותשפר כל הזמן את הקמפיין הם יעקפו אותך.
  • מיתוג ואסטרטגיה שיווקיתהמיתוג כולל גם אילו מסרים אנחנו רוצים להעביר לקהל הלקוחות שלנו. אם נשכח להעביר את כל המסרים שזה מה משייחד אותנו לא יהיה לנו יתרון העדפה. לא ניתן לגולש סיבה להקליק דווקא על המודעה שלנו. קמפיין לעסק ללא מיתוג בהכרח יהיה מוגבל עם ביצועים פחות טובים. גם אם מנהל אותו איש PPC מקצועי הוא יכול להגיע לתוצאות במוגבלות המיתוג או לפעמים חוסר מיתוג.
  • אחד הדברים היותר מאתגרים הוא לכתוב מודעה מוצלחת– שמעבירה מסר במספר מילים מאוד מועט. כי זה מה שגוגל מאפשרת לנו. חייבים להגיד הרבה דברים במודעת החיפוש הקטנה בפרסום בגוגל. מה מייחד את העסק, מה אנחנו מציעים ללקוח שהוא חייב לבדוק ולקרוא לו לפעולה. יש לכתוב את כל זה בצורה זורמת ושתופסת את הגולשים.
  • יש לנו קליק כניסה לאתר– עכשיו דף נחיתה צריך לעמוד בהבטחות. לעמוד בציפיות ולספק חווית גלישה איכותית ללקוח שתוביל אותו למטרה שהגדרנו למשל רכישה. אנחנו לא רוצים אחוז נטישה גבוה כי אז גוגל מניח שדף הנחיתה לא רלוונטי למודעה. נקבל בקמפיין ציון איכות נמוך, שמעלה את מחיר הקליק ומוריד את ROI- החזר השקעה שלנו.
  • כיום 80 אחוז מהכניסות לאתרים מבוצעים מהמובייל, האתר שלנו צריך להיות מותאם למובייל לטלפון החכם. אתרים שלא מותאמים למובייל, הלקוחות יוצאים מהם. המשתמש לא יכול להתנהל בדף הנחיתה ולא חסרים אתרים היום שחווית המשתמש במובייל לא עובדת.
  • אנחנו חייבים לדעת לבצע מעקב אחרי המרות- כדי לדעת מה עובד בקמפיין לנו ומה לא. קמפיין ללא קוד שעוקב אחרי המרות באתר, לא נדע באמת אילו מודעות מייצרות לנו יותר המרות.  למשל מודעה אחת יכולה לייצר יותר כניסות. בפועל היא משכה לקוחות שנוטים פחות לבצע המרה ורק 2 אחוז מגולשים ביצעו רכישה. מצד שני יש לנו מודעה שמייצרת פחות כניסות לאתר אבל אחוז הגולשים שביצעו רכישה הוא 10 אחוז.
  • אופטימיזציה מתמדת של הקמפיין – בכל פרמטר החל מניסוח המודעה, בחירת ביטוי המפתח, מחיר נכון לBID  ועד תכנון ועיצוב דף הנחיתה.

האתגרים שהזכרנו הם הזדמנויות והיתרונות של העסק שלכם

כל אחד מהאתגרים שהזכרנו הוא אפשרות והזדמנויות המשרתים אותנו להגיע ליעדים של התוכנית האסטרטגיה השיווק של העסק.

  • הגעה קהל היעד  הרלוונטי של העסק או המוצר, שרות.
  • השגת תוצאות רווחיות במסגרת תקציב הפרסום שלנו.
  • להיות תמיד צעד אחד עם/לפני המתחרים
  • להבליט ולחדד את המסרים ולחזק את המותג
  • לשפר את האתר (חווית הגלישה) לשיפור  אחוז המרות גם במובייל
  • שליטה בנתונים על ידי הטמעת קודי מעקב לרוחב ולעומק האתר. לניתוח הנתונים לשיפור מסעות הפרסום ושיפור האתר.

אם אנחנו נענים לאתגרים שקמפיין בגוגל מציב לנו באופן מקצועי אנחנו בעצם ניישם את התכנית האסטרטגית שלנו וכך נגיע ליעדים שקבענו. גוגל נותנת לנו כלים נוספים להגיע ולפרסם לקהל היעד שלנו. יש במערכת הפרסום כלים המייצרות הזדמנויות להפגיש ולפגוש שוב את הלקוח הפוטנציאלי במהלך מסע הרכישה שלו עם המוצר/שרות שאנחנו מציעים.

אילו יתרונות נוספים קיימים בקידום ממומן ועל הכלי החזק של פרסום חוזר

פרסום בגוגל נותן לנו אפשרות לפרסם במספר ערוצי מדיה  נוספים לרבות רשת החיפוש.

  • רשת החיפוש  – מתייחס לכלי שדיברנו עליו עד עכשיו ובו מוצגים מודעות לפי ביטוי מפתח שאנשים מקלידים במנוע חיפוש של גוגל.
  • YouTube – את האתר יוטיוב כולם מכירים, וניתן לפרסם באמצעות סרטונים המופיעים לפי הגדרות הפרסום שאנחנו קובעים
  • רשת המדיה של גוגל -GDN – רשת המדיה של גוגל כוללת יותר מ 2 מיליון אתרים שבהם ניתן לפרסם באמצעות באנרים המופיעים באותם אתרים
  • פרסום למובייל דרך אפליקציות – פרסום באפליקציות הם גם בעצם חלק מרשת הGDN. רק שנעדיף לייצר להם קמפיינים נפרדים בגלל עיצוב מודעות מותאם ובעיקר בגלל הניתוח והמעקב אחר אותם קמפיינים.

גם ביוטיוב וברשת GDN אנחנו מעלים מודעות לפי הגדרות של תחומי עניין ודמוגרפיה או לפי רשימות רימרקטינג(פרסום חוזר) שנדבר עליהם בפסקה הבאה.

פרסום חוזר, הזדמנות שניה המאפשרת לא לסמוך על הזיכרון של הלקוח

כל אחד מהערוצים הללו הם הזדמנות נוספת להפגיש את הלקוחות עם המותג שלנו או המוצר/שרות. כבעלי העסקים המכירים תהליכי מכירה והתנהלות הלקוחות אנחנו יודעים שלרוב הרכישה לא תתבצע במפגש הראשון במיוחד ברכישות מורכבות. הלקוח משווה, בודק ואם השארנו בפעם הראשונה רושם מספיק טוב והוא זוכר אותנו הוא יחזור לבצע קנייה.  אבל אם נסתמך על הזכרון של הלקוח לאחר שביקר אצל עוד עשרה מתחרים שלנו הסיכוי שהוא יזכור לחזור אלינו לא גבוה.

הטמעת קוד המייצר קהלים שביקרו באתר שלי

מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לי להטמיע קוד שהיא מייצרת. שותלים אותו באתר בנקודת מפגש שאנחנו בחורים. הקוד הזה מייצר רשימות קהלים. למשל כל הלקוחות שהוסיפו נעלי אדידס מצבע לבן לגברים, שהגיעו לעמוד התשלום אבל יצאו לפני שהשלימו רכישה. הערה כללית, במידה וזה מתרחש באחוזים גבוהים זה יכול להצביע על בעיה בדף הרכישה. צריך לנסות להבין מה הבעיה. לפעמים זה באג ולפעמים חווית משתמש לא נוחה במובייל ועוד מגוון סיבות. במידה ויש אחוז נטישה נורמלי היכול לקרות ממגוון סיבות הקשורות לצד הלקוח חוסר זמן או שהוא עדיין מתלבט. אנחנו יכולים לחזור לאותה רשימה של לקוחות ולייצר להם קמפיין מיוחד. הפוגש אותם בכל אחד מערוצי המדיה לפי בחירתנו, לזה קוראים פרסום חוזר –Remarketing.

המרות  באתר כתוצאה מעבודת רימרקטינג  מקצועית

רימרקטינג הוא חלק מרכזי במהלך הקמפיין. הוא מחזק את הנוכחות של המותג ברשת וההכרות של לקוחות פוטנציאלים עם המותג. הוא מאפשר חידוד וחזרה על המסרים של המותג והוא מעלה את אחוז המרות. בעצם הוא מבטיח את החזרה של הקונים לבצע רכישה.  לא יפתיע אתכם שקהל חוזר שכבר פגש אתכם הם עיקר הלקוחות שיבצעו עסקה מסך כל הקונים. אין קמפיין פרסום בגוגל מקצועי ללא רימרקטינג. כמובן גם בפייסבוק, אבל על זה נדבר במאמר על פרסום ברשתות חברתיות.

סיכום מהלך הקמפיין בקידום ממומן

מהלך הקמפיין נבנה בהתאם לתוכנית האסטרטגית שיווק ומיתוג של העסק. לכן יכול שנתחיל בקמפיין מודעות למותג ברשת המדיה של גוגל או יוטיוב. לאחר מכן גם קמפיין ברשת החיפוש לקהלים שנחשפו למודעות. בדרך כלל אנחנו משלבים קמפיינים ברשתות החברתיות בהתאמה לקהל היעד ולסוג הקמפיין. בכל מהלך שיווקי אנחנו מאמינים שאחת המטרות היא לחזק את המותג. חיזוק המותג היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוזיל את עלויות הפרסום והשיווק. עלויות פרסום על ביטוי מפתח של המותג  זולות מאוד ביחס לביטויים הגנרים, יש להם יתרון . ברור שלקוח מחפש את המותג שלך יקליק על המודעה בסבירות גבוהה מאוד. לעתים נדירות תהייה מודעה שתגרום לשנות את החלטה.

סוף המאמר אך לא סוף דבר

הגענו לסוף כמובן שלא דברנו על הכול, בדיגיטל -פרטנרס אנו כל יום לומדים דברים חדשים. תחום השיווק הדיגיטלי לא מפסיק להתפתח ולהשתנות. כבעלי עסקים חשוב להבין שמסע פרסום מוצלח בגוגל חייב לעמוד על יסודות מוצקים של מיתוג העסק והמוצרים/שירותים שהוא נותן.  ניהול הפרסום בגוגל ע"י בעלי מקצוע שיש להם הבנה רחבה ומעמיקה בשיווק ופרסום. זאת לצד ידע טכני מקצועי בכלי השיווק הדיגיטליים השונים. החל ממערכות הפרסום השונות ודרך מערכות המעקב וניתוח הנתונים.

הצוות של דיגיטל פרטנס לשירותכם לענות על כל שאלה והתלבטות שיש לכם בנושא פרסום העסק באינטרנט  ולתת לכם שרות מקיף הנותן מענה לכל מהלך המיתוג והשיווק הדיגיטלי.