פרסום באינטרנט בעזרת כלי הפרסום של גוגל

אם הגעתן/ם לעמוד הזה אתם יודעים למה אתם רוצים פרסום בגוגל, אין צורך להרחיב בחשיבות הנוכחות הדיגיטלית שלכם בגוגל. אם אתם מחפשים מידע על קידום אורגני כנסו לעמוד שלנו על קידום אורגני. אם אתם מחפשים מידע על פרסום וקידום ממומן בגוגל הגעתם למקום הנכון.

במאמר מוסגר אנחנו מאמינים שעסק צריך לקדם את האתר שלו בשני האופנים ועל זה כתבנו את המאמר הבא ….

נגישות כלי הפרסום ואשליית הקלות פרסום בגוגל

הרבה בעלי עסקים מתחילים לפרסם בגוגל באופן עצמאי הכלי נגיש ודי נוח לתפעול והפשטות הזאת מייצרת תחושה משימת הפרסום קלה ותוך דקות אני יכול לעלות מודעת פרסום ביטוי מפתח שבעלי העסק מכיר באופן טבעי על התחום שלו. הבעיה שבאופן העבודה הפשוט הזה שכחנו הרבה דברים  שאנחנו בעצם מפרסמים בשטח פרסום שיש עליו תחרות  המתחרים שלנו ואנחנו צריכים להיות טובים יותר בכל פרמטר. כאשר אחנו לא מובילים ברוב הפרמטרים  מגיעה האכזבה הקמפיין יקר ביחס לתוצאות או לא מביא כמעט תוצאות. זה יכול להתרחש גם שאנחנו שוכרים שרות של מנהל קמפיין או סוכנות דיגיטל.

מאחורי ניהול קמפיין ממומן בגוגל  צריך צוות מקצועי בעל ידע מעמיק במקצועות פרסום

בניהול קמפיין בגוגל צריך להיות בעלי מקצוע כמו שיש במשרדי פרסום מסורתיים מתכנן אסטרטגיה שיווקית, קופירייטרים, ומעצבים. לפעמים אנחנו שוכרים שירותים של סוכנות דיגיטל אבל בעצם קונים שרות של קניין מדיה בלבד, איש ה PPC שסיים קורס הוא בעיקר מוכשר להיות קניין מדיה מגוגל או פייסבוק אין כמעט התייחסות לצד הקריאטיבי של הפרסום ולפן האסטרטגי הכללי של העסק שלכם ולא מזהה שיש לכם בעיה עם המיתוג ואם בכלל הוא קיים? לפני שמתחילים בפרסום העסק בגוגל אנחנו כבר אחרי תהליך מיתוג לעסק , ומתחילים ליישם את האסטרטגיה השיווקית בקידום הממומן בגוגל. פרסום בגוגל או כל מהלך פרסומי אחר הוא חלק ממהלך רחב של שיווק דיגיטלי הכולל מיתוג, בניית נכסים כמו אתר ונוכחות ברשותו חברתיות, ותוכנית אסטרטגית לכל אחד מהערוצים שבהם אנחנו בחורים  לפעול.

האתגרים בפרסום בגוגל, היתרונות והאפשרויות לעסקים.

המטרה בפרסום בגוגל היא לייצר תנועה איכותית של לקוחות שיבצעו רכישה של מוצר או שרות או כל פעולה אחרת שאנחנו מגדירים כמטרה, במחיר המרה הזול ביותר. שאנחנו יכולים להשיג.  על מנת להגיע לתוצאות טובות (ROI -Return Of Investment)  אנחנו רוצים להגדיל החזר השקעה על הוצאות הפרסום.

מה עומד בנינו לבין ביצועי ROI  טובים

  • האתגר הראשון להגיע לקהל היעד הרלוונטי . ללא  מחקר מקצועי ומעמיק של ביטויי מפתח לא נדע שאנחנו אכן מטרגטים את הקהל היעד הנכון ואם בכלל הוא ניתן לטירגוט דרך כלי הפרסום של גוגל. ישנם מצבים שאנחנו צריכים לבחור פרסם בערוץ מדיה אחר למשל רשת חברתית.
  • תמכור נכון של הקמפיין, מה המחיר שאני מוכן לשלם על  קליק. אם אני מתמחר את ה-BID נמוך מדי אני לא יופיע במקומות הראשונים אם בכלל  ולא יהיו הקלקות ואם אני מתמכר את הBID- גבוה מדי יכול להיות שאני יהיה בROI   שלילי .
  • להיות צעד אחד תמיד לפני המתחרים- זה המקום שהכי קל ליפול בגלל שנראה לך שזה אתה מול מערכת הפריסום בגוגל. אבל אם לא תעקוב אחרי הפעולות של מתחרים(יש כלים שמאפשרים לדעת נתונים על המתחרים) שלך ותשפר כל הזמן את הקמפיין הם יעקפו אותך.
  • זוכרים שדברנו על המיתוג והאסטרטגיה השיווקית. המיתוג כולל גם אילו מסרים אנחנו רוצים להעביר לקהל הלקוחות שלנו. אם נשכח להעביר את כל אותן מסרים שזה מה משייחד אותנו לא יהיה לנו יתרון העדפה -לא ניתן לגולש סיבה להקליק דווקא על המודעה שלנו. קמפיין לעסק ללא מיתוג בהכרח יהיה מוגבל עם ביצועים פחות טובים גם אם מנהל אותו איש PPC מקצועי הוא יכול להגיע תוצאות במוגבלות המיתוג או לפעמים חוסר מיתוג.
  • אחת הדברים היותר מאתגרים הוא לכתוב מודעה מוצלחת- שמעבירה את המסר במספר מילים מאוד מועט כי זה מה שגוגל מאפשרת לנו. וחייבים להגיד הרבה דברים במודעת החיפוש הקטנה בפרסום בגוגל מה מייחד את העסק, מה אנחנו מציעים ללקוח שהוא חייב לבדוק ולקורא לו לפעולה. ולכתוב את כל זה בצורה זורמת ושתוספת את הגולשים.
  • יש לנו קליק-כניסה לאתר, עכשיו דף נחיתה צריך לעמוד בהבטחות לעמוד בציפיות ולספק חווית גלישה איכותית ללקוח שתוביל אותו למטרה שהוגדרנו למשל רכישה. אבל אנחנו בעיקר לא רוצים אחוז נטישה גבוה כי אז גוגל מניח שהדף נחיתה לא קשור למודעה ונקבל בקמפיין ציון איכות נמוך מה שמעלה את מחיר הקליק ומוריד את ROI- החזר מהשקעה שלנו.
  • כיום 80 אחוז מהכניסות לאתרים מבוצעים מהמובייל אתר שלנו צריך להיות מותאם למובייל לטלפון החכם  שזה אומר לא ליפול בחוויית המשתמש במובייל אתרים שלא מותאמים למובייל הלקוחות יוצאים מהם כי המשתמש לא יכול להתנהל בדף הנחיתה ולא חסרים אתרים היום שחווית המשתמש במובייל אל עובדת.
  • אנחנו חייבים לדעת לבצע מעקב אחרי המרות כדי לדעת מה עובד בקמפיין לנו ומה לא. קמפיין ללא קוד שעוקב אחרי המרות באתר לא נדע לעולם באמת אילו מודעות מייצרות לנו יותר המרות.  למשל מודעה אחת יכולה לייצר יותר כניסות אבל בפועל היא משכה לקוחות שנוטים פחות לבצע המרה ורק 2 אחוז מגולשים ביצעו רכישה מצד שני יש לנו מודעה שמייצרת פחות כניסות לאתר אבל אחוז הגולשים שביצעו רכישה הוא 10 אחוז. לכן מעקב אחרי הגולשים בשלב שה כבר באתר הוא חובה ללא מעקב אחרי פעולות הגולש באתר אנחנו עיוורים.
  • אופטימיזציה מתמדת של הקמפיין בכל פרמטר החל מניסוח המודעה  בבחירת קבוצת בביטוי המפתח, מחיר נכון לBID  ותכנון ועיצוב דף הנחיתה.

האתגרים שהזכרנו הם הזדמנויות והיתרונות של העסק שלכם.

בוודאי שמתם לב שכמעט כל אחד מהאתגרים שהזכרנו הוא אפשרות והזדמנויות המשרתים אותנו להגיע ליעדים של התוכנית האסטרטגיה השיווק של העסק.

  • הגעה קהל היעד  הרלוונטי של העסק או המוצר, שרות.
  • השגת תוצאות רווחיות במסגרת תקציב הפרסום שלנו.
  • להיות תמיד צעד אחד עם/לפני המתחרים
  • להבליט ולחדד את המסרים ולחזק את המותג
  • לשפר את האתר(חווית הגלישה) לשיפור  אחוז המרות גם במובייל
  • שליטה בנתונים על ידי הטמעת קודי מעקב לרוחב ולעומק האתר לניתוח הנתונים לשיפור מסעות הפרסום ושיפור האתר.

אם אנחנו נענים לאתגרים שקמפיין בגוגל מציב לנו באופן מקצועי אנחנו בעצם ניישם את תוכנית האסטרטגית השיווק שלנו וכך נגיע ליעדים שקבענו. גוגל נותנת לנו כלים נוספים להגיע ולפרסם לקהל היעד שלנו. יש במערכת הפרסום כלים המייצרות הזדמנויות להפגיש ולפגוש שוב את הלקוח הפוטנציאלי במהלך מסע הרכישה שלו עם המוצר/שרות שאנחנו מציעים.

אילו יתרונות נוספים קיימים פרסום בגוגל ועל הכלי החזק של פרסום חוזר.

פרסום בגוגל נותן לנו אפשרות לפרסם במספר ערוצי מדיה  נוספים לרבות רשת החיפוש.

  • רשת החיפוש  

מתייחס לכלי שדברנו עליו עד עכשיו ובו מוצגים מודעות לפי ביטוי מפתח שאנשים מקלידים במנוע חיפוש של גוגל.

  • YouTube

את האתר יוטיוב כולם מכירים, וניתן לפרסם באמצעות סרטונים המופיעים לפי הגדרות הפרסום שאנחנו קובעים

  • רשת המדיה של גוגל -GDN

רשת המדיה של גוגל כוללת יותר מ 2 מיליון אתרים שבהם ניתן לפרסם בהם באמצעות באנרים המופעים באותן אתרים

  • פרסום למובייל דרך אפליקציות

פרסום באפליקציות הם גם בעצם חלק מרשת הGDN  רק שנעדיף לייצר להם קמפיין נפרדים בגלל עיצוב מודעות מותאם ובעיקר בגלל הניתוח והמעקב אחר אותם קמפיינים.

גם ביוטיוב וברשת GDN אנחנו מעלים מודעות לפי הגדרות של תחומי עניין ודמוגרפיה או לפי רשימות רימרקטינג(פרסום חוזר) שנדבר עליהם בפסקה הבאה.

פרסום חוזר הזדמנות שניה המאפשרת לא לסמוך על הזיכרון של הלקוח

כל אחת מהערוצים הללו הם הזדמנות נוספת להפגיש את הלקוחות עם המותג שלנו או המוצר/שרות. כבעלי העסקים המכירים תהליכי מכירה והתנהלות הלקוחות אנחנו יודעים שלרוב הרכישה לא תתבצע במפגש הראשון במיוחד ברכישות מורכבות. הלקוח משווה בודק ואם השארנו בפעם הראשונה רושם מספיק טוב והוא זוכר אותנו הוא יחזור לבצע קנייה.  אבל אם נסתמך על הזכרון של הלקוח לאחר שביקר אצל עוד עשרה מתחרים שלנו הסיכוי שהוא יזכור לחזור אלינו לא גבוהה אף על פי שההצעה של הכי טובה בכל מדד אבל אנשים הם לא מחשבים.

הטמעת קוד המייצר קהלים שביקרו באתר שלי

מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לי להטמיע קוד שהיא מייצרת שאותו שותלים אותו באתר בנקודת מפגש שאנחנו בחורים והקוד הזה מייצר רשימות קהלים למשל כל הלקוחות שהוסיפו נעלי אדידס מצבע לבן לגברים שהגיעו לעמוד התשלום אבל יצאו לפני שהשלימו רכישה. הערה כללית במידה וזה מתרחש באחוזים גבוהים זה יכול להצביע על איזה בעיה בדף הרכישה וצריך לנסות להבין מה הבעיה לפעמים זה באג ולפעמים חווית משתמש לא נוחה מובייל ועוד מגוון סיבות כמו חסר להם מידע על משלוח ועוד. אבל במידה ויש אחוז נטישה נורמלי היכול לקרות ממגוון סיבות הקשורות לצד הלקוח חוסר זמן או שהוא עדיין מתלבט. אנחנו יכולים לחזור לאותה רשימה של לקוחות ולייצר להם קמפיין מיוחד להם הפוגש אותם בכל אחד מערוצי המדיה לפי בחירתנו שהזכרנו לזה קוראים פרסום חוזר -Remarketing.

חלק העיקרי של המרות  באתר יהיו  כתוצאה של עבודת רימרקטינג  מקצועי

רימרקטינג הוא חלק מרכזי במהלך הקמפיין הוא מחזק את הנוכחות של המותג ברשת וההכרות של לקוחות פוטנציאלים עם המותג הוא מאפשר חידוד וחזרה על המסרים של המותג והוא מעלה את אחוז המרות בעצם הוא מבטיח את החזרה של הקונים ולבצע רכישה.  כבעלי עסקים לא יפתיע אתכם שקהל חוזר שכבר פגש אתכם הם עיקר הלקוחות שיבצעו עסקה מסך כל הקונים. אין קמפיין פרסום בגוגל מקצועי ללא רימרקטינג וכמובן גם בפייסבוק אבל על זה נדבר על המאמר על פרסום ברשתות חברתיות.

סיכום מהלך הקמפיין בפרסום בגוגל

מהלך הקמפיין נבנה בהתאם לתוכנית האסטרטגית שיווק ומיתוג של העסק לכן יכול שנתחיל בקמפיין מודעות למותג ברשת המדיה של גוגל או יוטיוב  ולאחר מכן גם קמפיין ברשת החיפוש לקהלים שנחשפו למודעות בדרך כלל אנחנו משלבים קמפיינים שרצים ברשתות החברתיות בהתאמה לקהל היעד ולסוג הקמפיין בכל מהלך שיווקי אנחנו מאמינים שאחת המטרות היא לחזק את המותג, חיזוק המותג היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוזיל עלויות הפרסום ושיווק מאחר עלויות פרסום על ביטוי מפתח של המותג  זולות מאוד ביחס לביטויים הגנרים ויש להם יתרון העדפה ברור שלקוח מחפש את המותג שלך הוא יקליק על המודעה בסבירות גבוהה מאוד לעתים נדירות תהייה מודעה שתגרום לשנות את החלטה.

סוף המאמר אך לא סוף דבר

הגענו לסוף כמובן שלא דברנו על הכול, המחילה של הארנב לא נגמרת גם לא בשבילנו כאן בדיגיטל -פרטנרס כל יום לומדים דברים חדשים למרות הניסיון העשיר מאוד של הצוות, תחום השיווק הדיגיטלי  לא מפסיק להתפתח ולהשתנות. כבעלי עסקים מה שתצטרכו לקחת מהמאמר הזה שמסע פרסום מוצלח בגוגל חייב לעמוד על יסודות מוצקים של מיתוג העסק והמוצרים/שירותים שהוא נותן  וניהול הפרסום בגוגל ע"י בעלי מקצוע שיש לה הבנה רחבה ומעמיק בשיווק ופרסום לצד ידע טכני מקצועי בכלי השיווק הדיגיטליים השונים החל ממערכות הפרסום השונות ודרך מערכות המעקב וניתוח הנתונים.

הצוות של דיגיטל פרטנס לשירותכם לענות על כל שאלה והתלבטות שיש לכם בנושא פרסום העסק באינטרנט  ולתת לכם שרות מקיף הנותן מענה לכל מהלך המיתוג השיווק הדיגיטלי.

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים

לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות

עיצוב ומיתוג

אפיון ובניית אתרים

קידום אורגני SEO

קידום ממומן PPC

כתיבת תוכן

אחסון ותחזוקה

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים