מיתוג האספן

מיתוג עסקים

תהליך מיתוג עסקי זה לא לעצב לוגו (לא רק) והכי מבלבל זה להתחיל לדבר על קוקה קולה…

מיתוג.. אני מבטיח לכם שלא  נדבר על קוקה קולה  או על  אפל. למה?

מניסיון זה לא ממש עוזר להבין מהו מיתוג ומהו התהליך למתג חברה/עסק או מוצר. מאחר ותהליך מיתוג הוא חקירה עצמית, איסוף מידע על "עצמנו" ועל הלקוחות שלנו . בסופו של דבר התוצר הוא זיקוק והפשטה של המידע לידי מסרים חדים ושפה וויזואלית שתומכת בהם. אין בתוצר הסופי להסביר את תהליך המיתוג.

מיתוג לעסקים מתחיל במילה מחויבות

מיתוג זה מחויבות כן המילה יבשה שלפעמים אף מרתיעה בוא נוסיף עוד מילה שחשוב להכיר, עקביות. שני המילים הללו מחויבות ועקביות הם עצם העניין במיתוג בלעדיהם כל תרגיל עיצובי ושיווקי הוא עקר וחבל על כל  מאמץ והשקעה  זמן וכסף.

תחתום פה, פה, ופה... מיתוג הוא ניסוח החוזה עם הלקוחות

שאנחנו ממתגים עסק אנחנו כותבים חוזה בנינו לבין הלקוח. בחוזה אנחנו מתחייבים לתת לו שרות/מוצר באופן מסוים ואף מתחייבים שאנחנו נאמנים לערכים מסוימים. החוזה נכתב במספר אופנים.  שפת תוכן מפורשת ובעזרת שפה עיצובית שמחזקת את המסרים. החוזה מתחזק או מופר בפעילות החברה במתן השרות או המוצר ללקוח. לכן המחויבות והעקביות הם הבסיס לכל המיתוג.

מכאן שכל תהליך של הגדרת המותג ואפיון המותג צריך להיות עם קשר ישיר ליכולות של החברה לאני המאמין שלה ולמוצר שהיא נותנת ללקוח. חוסר קשר בין המסרים שמועברים במיתוג לסך המוצר או השרות בפועל נדון לכישלון מהיר.

מיתוג שיש בו תאימות למוצר בשטח יכול להזניק את החברה ולהביא לקוחות חדשים

המסע לגילו עצמי מתחיל, למה החברה שלנו כבר מחויבת, במה היא עקבית ומה הם ההזדמנויות שלה?

הבעיה שאנחנו נתקלים עם הרבה בעלי עסקים טובים שקשה להם להגדיר ולאפיין את העסק שלהם.

שמעתם לא פעם על בידול, ייחוד, ערך מוסף, יתרון יחסי

לבעלי עסקים טובים קשה להגדיר ולאפיין את העסק שלהם ביחס לשאלות השיווקיות הללו המנוסחות כך לרוב:

  • מה מייחד את עסק שלך?
  • אילו יתרונות יש לעסק שלך?
  • מה הערך המוסף של המוצר או השרות של העסק?

בעלי העסקים שבאים ומנסים לתת תשובה לכל אותן שאלות מתקשים בכך. הסיבה היא מאחר והם נמצאים בתוך שוק שיש בו מתחרים שחלקם טובים כמוכם פחות או יותר עם מוצר אן שירות מאוד דומה הוא הגורם שהם לא מוצאים תשובות לכל אותן שאלות שמכוונות למצוא בידול מאוד מובהק וייחודי.

המציאות בתחרות העסקית לרוב היא שהעסקים והחברות לא בנויות על  בסיס יתרונות בולטים ומובהקים אלה על מצבים של שוויון  ויתרונות קטנים, שאותן צריך לאסוף ומהם לייצר את הבידול של המותג "הניצחון" הוא כאן בנקודות רק לעתים בנוקאאוט.

מכאן שהבעיה היא לפעמים בניסוח השאלה הבעיה השנייה שאתם בעלי עסקים  מסתכלים כמובן מאליו על העסק שלכם ועל האופן שבו הוא פועל. לפעמים אתם מחביאים יתרונות גדולים ,כי זה פשוט מי שאתם, וככה אתם נוהגים, וזה הכי מובן מאליו בשבילכם לנהוג כך. אבל מהצד נגלה שאתם פועלים בדרך ייחודית שנותנת ערך מוסף ייחודי ללקוח.

בתהליך המיתוג אנחנו  רוצים לדעת כל דבר כל יתרון וגם את הבעיות. יכול להיות שתחליטו שאפשר להתחייב לפתור בעיה אחת כדי לקבל יתרון על פני המתחרים.

נתחיל עם העניין הראשון וננסח את השאלות קצת אחרת. אנחנו לרוב לא מחפשים בלעדיות זוכרים אנחנו לא מדברים על קוקה קולה או אפל זה רק מבלבל.

מה העסק יודע לעשות טוב בכל המהלך הפעילות העסקית

על מנת אפיין את המותג דבר ראשון אנחנו מחפשים את החוזקות שלנו מה אנחנו יודעים לעשות טוב.

וזה יכול להיות הדבר הכי פשוט שכול העסקים בתחום  מנסים להצטיין בו כמו עמידה בלוח הזמינים, משלוח חינם, התחייבות למוצר או השרות שאותו הלקוח הזמין. 

אז אם בניתם מערכת ליקוט ומשלוח שעובד כמו שעון זה חלק מהמיתוג , נכון יש עוד עסקים מתחרים שגם יודעים לעשות זאת אבל חלק לא. ואולי בנושא הזה אתם בשוויון מול מתחרה מסוים אבל תקבלו עליו יתרון בתחום אחר. למשל בשרות הלקוחות שלכם. אם ה.ד.נ.א של החברה זה שירות אדיב ומקצועי עם חיוך שמרגישים אותו דרך הטלפון אז זכיתם ביתרון. אופי השירות של העסק שלכם צריך לעבור גם דרך הנכסים הדיגיטליים שנקים עבורכם.

אתם צריכים לפרוט כל דבר שאתם עושים בצורה מקצועית, אדיבה, מדויקת. שרטטו ציירו והעלו על הכתב את כל הפעילות העסקית, ייצור, לוגיסטיקה, שרות, מכירה ללקוח. וציינו כל דבר שהחברה שלכם מחויבת אליו. על הדרך תכתבו את כל אותם דברים שמציקים לכם ושאתם רוצים לשפר. תופתעו לגלות שזה בדיוק הזמן לשפר אותם. בתהליך מיתוג נכון יש סיכוי שתצליחו. מאחר ותהליך מיתוג נכון משפיע גם על הפעילות בתוך החברה ומעצים את העובדים.

תהליך מיתוג לא רק מקרין החוצה אלה גם פנימה

תהליך מיתוג הוא אחד הכלים להעצמת העובדים וחיזוק מחויבותם לחברה. (מי לא רוצה לעבוד בגוגל או אפל?!! ). תופתעו לגלות שהעובדים שלכם יהיה הרבה מה לתרום לתהליך ועד כמה הם מודעים לתקלות ויהיו מוכנים לתת מהידע שלהם, להתגייס לפתור את הבעיות ברגע שהם יהיו חלק מהתהליך.

החלק הבא בפאזל שאנחנו צריכים על מנת שיהיו לנו את כל הנתונים למתג את העסק הוא הלקוח.

הכר את הלקוח

לא משנה איזה סוג לקוחות יש לכם עסקיים או פרטיים מסוג כזה או אחר. אתם צריכים להכיר את הלקוחות ולבצע מחקר פעיל אודות הצרכים הרצונות וההרגלים של הלקוחות. מה הם חושבים על המוצר או השרות של העסק.

צריך לצאת ממה שיש לכוון מטרה ולקבוע יעדים שעומדים בהם ומחויבים להם. מתוך הבנה שאנחנו צריכים להיות מסוגלים לחוזה שמתרחב מול הלקוחות ולהצהרה שלנו חייב להיות כיסוי!

מהרבה סיבות תהליך המיתוג הוא מורכב . המיתוג חייב להתבסס על מידע מציאותי של הפעילות העסקית היומיומית של העסק מצד אחד. מצד שני תפיסה מציאותית של הלקוח שלנו. ברגע שיש לנו את כל החלקים, נוכל להתחיל לזקק את המידע לכדי מסרים.

בסוף תהליך איסוף המידע נקבל רשימה ארוכה שאנחנו ניקח אותה ונהפוך אותה לרשימת מסרים מהוקצעת. לרשימת המסרים נתאים שפה וויזואלית אחידה שמעבירה את המסר. כל אלה יהיו המסרים השיווקיים כאשר עיצוב וויזואלי מדויק תומך במסר, נתחיל מלוגו ומשם לכל הנוכחות באון-ליין ובאופ-ליין.

חשיבות בעיצוב לוגו ושפה וויזואלית מדויקת למותג

אחרי שסיימנו לאפיין את המיתוג ולזקק את המסרים אנחנו מוכנים לשלב הבא והוא לעצב את השפה העיצובית שתומכת במותג. כאן נכנס המעצב הגרפי שיודע לתת למסרים ולאופי החברה ולקהל היעד את המראה הוויזואלי המתאים. החשיבות בעיצוב לוגו ושפה וויזואלית אחידה מדויקת בכך שתתמוך במסר וגרום להזדהות בין המסרים לשפה העיצובית – מטרתו של הייצוג הוויזואלי, שקהל היעד יקשר באופן אינטואיטיבי את המסרים, החוויה ותפיסתו את העסק עם השפה העיצובית בכל הופעה בכל מדיה ויש לנו נקודת פתיחה למיתוג שיכול ללגדול ולהתפתח. 

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים

לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות

עיצוב ומיתוג

אפיון ובניית אתרים

קידום אורגני SEO

קידום ממומן PPC

כתיבת תוכן

אחסון ותחזוקה