תהליך מיתוג עסקי

תהליך מיתוג עסקי זה לא לעצב לוגו (לא רק) והכי מבלבל זה להתחיל לדבר על קוקה קולה…

מיתוג.. אני מבטיח לכם שלא  נדבר על קוקה קולה  או אפל.  למה?

מניסיון זה לא ממש עוזר להבין מהו מיתוג ומהu התהליך למתג חברה/עסק או מוצר. מאחר ותהליך מיתוג הוא חקירה עצמית, איסוף מידע על "עצמנו" העסק שלנו ועל הלקוחות שלנו שבסופו של דבר התוצר' הוא זיקוק והפשטה של המורכבות לידי מסרים חדים ושפה וויזואלית שתומכת בהם. אין בתוצר הסופי להסביר את תהליך המיתוג.

נעים מאוד, מיתוג מתחיל ב-מחויבות

מיתוג זה מחויבות כן המילה יבשה שלפעמים אף מרתיעה בוא נוסיף עוד מילה שחשוב להכיר, עקביות. שני המילים הללו מחויבות ועקביות הם עצם העניין במיתוג בלעדיהם כל תרגיל עיצובי ושיווקי הוא עקר וחבל על כל  מאמץ והשקעה  זמן וכסף.

תחתום פה, פה, ופה… מיתוג הוא ניסוח החוזה עם הלקוחות

שאנחנו ממתגים עסק אנחנו כותבים חוזה בנינו לבין הלקוח בו אנחנו מתחייבים לתת לו שרות/מוצר באופן מסוים ואף מתחייבים שאנחנו נאמנים לערכים מסוימים. החוזה נכתב במספר אופנים.  שפת תוכן מפורשת ובעזרת שפה עיצובית שמחזקת את המסרים . החוזה מתחזק או מופר בפעילות החברה במתן השרות או המוצר ללקוח. לכן המחויבות והעקביות הם הבסיס לכל המיתוג.

מכאן שכל תהליך של הגדרת המותג ו אפיון המותג צריך להיות עם קשר ישיר ליכולות של החברה לאני המאמין שלה ולמוצר שהיא נותנת ללקוח. חוסר קשר בין המסרים שמועברים במיתוג לסך המוצר או השרות בפועל נדון לכישלון מהיר.

מצד שני מיתוג שיש בו תאימות למוצר בשטח יכול להזניק את החברה ולהביא לקוחות חדשים.

המסע לגילו עצמי למה החברה שלנו כבר מחויבת במה היא עקבית ומה הם ההזדמנות שלה.

הבעיה שאנחנו נתקלים עם הרבה בעלי עסקים טובים שקשה להם להגדיר ולאפיין את העסק.

שמעתם לא פעם על בידול, ייחוד, ערך מוסף, יתרון יחסי

לבעלי עסקים טובים קשה להגדיר ולאפיין את העסק שלהם ביחס לשאלות השיווקיות הללו המנוסחות כך לרוב:

  • מה מייחד את עסק שלך?
  • מה היתרון שלך?
  • מה הערך המוסף של המוצר או השרות של העסק?

בעלי העסקים שבאים ומנסים לתת תשובה לכל אותן שאלות מתקשים בכך. מאחר ואתם נמצאים בתוך שוק שיש בו מתחרים שחלקם טובים כמוכם פחות או יותר עם מוצר מאוד דומה ולכן אתם לא מוצאים תשובות לכל אותן שאלות שמכוונות למצוא בידול מאוד מובהק וייחודי.

המציאות בתחרות העסקית לרוב היא שהעסקים והחברות לא בנויות על  בסיס יתרונות בולטים ומובהקים אלה על מצבים של שוויון  ויתרונות קטנים, שאותן צריך לאסוף ומהם לייצר את הבידול של המותג ה"ניצחון" הוא כאן בנקודות רק לעתים בנוקאאוט.

מכאן שהבעיה היא לפעמים בניסוח השאלה וקצת שאתם בעלי עסקים  מסתכלים כבמובן מאליו על העסק שלכם ועל האופן שהוא שבו הוא פועל לפעמים אתם מחביאים יתרונות גדולים ,כי זה פשוט מי שאתם, וככה אתם נוהגים וזה הכי מובן מאליו בשבילכם לנהוג כך. אבל מהצד נגלה שאתם פועלים בדרך ייחודית שנותנת את הערך מוסף וייחודי  ללקוח.

בכל מקרה בתהליך המיתוג  רוצים לדעת כל דבר כל יתרון וגם את הבעיות יכול להיות שתחליטו להתחייב לפתור אחת מהן כדי לקבל יתרון על פני המתחרים.

נתחיל עם העניין הראשון וננסח את השאלות קצת אחרת. אנחנו לרוב לא מחפשים בלעדיות זוכרים אנחנו לא מדברים על קוקה קולה או אפל זה רק מבלבל.

מה העסק יודע לעשות טוב בכל המהלך של הפעילות העסקית

על מנת אפיין את המותג דבר ראשון אנחנו מחפשים את החוזקות שלנו מה אנחנו יודעים לעשות טוב.

וזה יכול להיות הדבר הכי פשוט שכול העסקים בתחום  מנסים להצטיין בו כמו עמידה בלוח הזמינים, משלוח חינם עד הבית, זמן הגעה קצר מרגע הזמנת המוצר.

אז אם בניתם מערכת ליקוט ומשלוח שעובדת כמו שעון זה חלק מהמיתוג , נכון יש עוד עסקים מתחרים שגם יודעים לעשות זאת אבל חלק לא. ואולי בנושא הזה אתם בשוויון מול מתחרה מסוים אבל תקבלו עליו יתרון בתחום אחר. למשל בשרות הלקוחות שלכם אם ה.ד.נ.א של החברה זה שירות אדיב ומקצועי עם חיוך שמרגישים אותו דרך הטלפון מחויב שגם דרך הנכסים הדיגיטליים שנקים עבורכם.

אתם צרכים לפרוט כל דבר שאתם עושים בצורה מקצועית, אדיבה, מדויקת, שרטטו ציירו העלו על כתב את כל הפעילות העסקית, ייצור, לוגיסטיקה, שרות, מכירה ללקוח. וציינו כל דבר השחברה שלכם מחויבת אליו ועל הדרך תכתבו את כל אותם דברים שמציקים לכם ושאתם רוצים לשפר וזה בדיוק הזמן לשפר אותם. בתהליך מיתוג נכון יש סיכוי שהפעם תצליחו מאחר ותהליך מיתוג נכון משפיע גם על הפעילות בתוך החברה ומעצים את העובדים.

תהליך מיתוג נכון לא רק מקרין החוצה אלה גם פנימה

תהליך מיתוג הוא אחד הכלים להעצמת העובדים וחיזוק מחויבותם לחברה(מי לא רוצה לעבוד בגוגל או אפל?!! אבל הבטחת …) תופתעו לגלות שהעובדים שלכם יהיה הרבה מה לתרום לתהליך  ועד כמה הם מודעים לתקלות ויהיו מוכנים לתת מהידע שלהם ולהתגייס לפתור את הבעיות ברגע שהם יהיו חלק מתהליך המיתוג.

החלק הבא בפאזל המידע שאנחנו צריכים על מנת שיהיו לנו את כל הנתונים על מנת לבנות את המותג הוא הלקוח.

הכר את הלקוח

לא משנה איזה סוג לקוחות יש לכם עסקיים או פרטיים מסוג כזה או אחר אתם צריכים להכיר את הלקוחות ולבצע מחקר פעיל  אודות הצרכים הרצונות וההרגלים של הלקוחות ומה הם חושבים על המוצר או השרות של העסק.

כמובן שצריך לצאת ממה שיש לכוון מטרה ולקבוע יעדים שעומדים בהם ומחויבים להם מתוך הבנה שאנחנו צריכים להיות מסוגלים לחוזה שמתרחב מול הלקוחות ולהצהרה שלנו חייב להיות כיסוי!

מהרבה סיבות תהליך המיתוג הוא מורכב , הוא חייב להתבסס על מידע מציאותי של הפעילות העסקית היומיומית של העסק מצד אחד וגם תפיסה מציאותית של הלקוח שלנו מצד שני. ברגע שיש לנו את כל החלקים, נוכל להתחיל לזקק המידע

בסוף תהליך איסוף המידע נקבל רשימה ארוכה שאנחנו ניקח אותה ונהפוך אותה לרשימת מסרים מהוקצעת שנתאים לה שפה וויזואלית אחידה שמעבירה את המסר. כל אלה יהיו המסרים השיווקיים זה מתחיל מהלוגו ומשם לכל הנוכחות באון-ליין ובאופ-ליין.

חשיבות בעיצוב לוגו ושפה וויזואלית מדויקת למותג

אחרי שסיימנו לאפיין את המיתוג ולזקק את המסרים אנחנו מוכנים לשלב הבא והוא לעצב את השפה העיצובית שתומכת במותג כאן נכנס המעצב הגרפי שיודע לתת למסרים ולאופי וערכי החברה ולקהל היעד  את המראה הוויזואלי המתאים. יש חשיבות בעיצוב לוגו ושפה וויזואלית אחידה מדויקת שתהייה נאמנה למותג שבנינו מאחר מטרת הייצוג הוויזואלי הוא שקהל היעד יקשר באופן אינטואיטיבי את המסרים, החוויה ותפיסתו על העסק עם הלוגו והשפה העיצובית לכל הופעה וויזואלית לרוחב כל המדיות שבהם נופיע.  ככה אנחנו מבטיחים שהלקוח משליך את כל אותם מסרים רגשות וערכים חיוביים על הייצוג הוויזואלי של העסק שלנו.

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים

לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות

עיצוב ומיתוג

אפיון ובניית אתרים

קידום אורגני SEO

קידום ממומן PPC

כתיבת תוכן

אחסון ותחזוקה

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים