בטח שמעתם בעבר את המשפט '80% מכלל האנשים קוראים את הכותרת ורק 20% קוראים את הקופי'. האם הנתון הנ"ל אכן מדויק בכל הקשור לכתיבת תוכן? קשה להגיד בוודאות.
אבל מה שאנחנו כן יכולים להגיד לכם הוא שהכותרת שתבחרו לפרסומת שלכם היא ללא ספק סופר חשובה!
למרבה המזל, כתיבת כותרות יעילות ואיכותיות לא קשה כמו שנוטים לחשוב. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר הטכניקות שנחשוף בפניכם בפרק הבא. קריאה מהנה!
תוכן שמכיל דיוק ספציפי
הכותרת שלכם חייבת להיות ספציפית בטירוף! במילים אחרות – תפקידה של הכותרת לספר לקהל שלכם בדיוק מה הם הולכים לקבל\להשיג מהעסק שלכם. כבר ניתן דוגמה לכך.
נניח שנתקלתם בכותרת 'חסכו יותר זמן – הדרך הקלה'. אז נכון שהכותרת עלולה למשוך קהל כזה או אחר בשל תחושת הסקרנות שהיא יצרה אך דמיינו לעצמכם שאת אותה כותרת היינו מחליפים ב'חסכו שעתיים ביום באמצעות 7 דרכים מהפכניים'.
מבינים את ההבדל? מעולה! בואו נמשיך הלאה.
תוכן המכיל מספרים
כותרת מצליחה לא חייבת לכלול מספרים אבל כותרת שכוללת מספרים חייבת להיות מצליחה. מה הכוונה – כאשר אתם מוסיפים נתון כזה או אחר הכולל מספרים, הכותרת שלכם אוטומטית תהיה מדויקת ויעילה הרבה יותר.
קחו לדוגמה את הכותרת הדי משעממת יש לומר 'התחברו עם המעצבים הטובים בעולם' והכניסו לתוכה מספר בצורה כזאת 'תשיגו את היעדים שלכם באמצעות 50,837 מעצבים ברמה עולמית'.
נכון שהטקסט שונה במעט אך חשוב להבין שהמספר הוא זה בעל התפקיד החשוב ביותר כאן.
חשוב לזכור – השימוש במספרים ממקד אתכם בצורה הטובה ביותר. זוהי הסיבה כנראה שכותרות עם מספרים משיגות יותר קליקים מכותרות-שאלות על פי מחקר שנערך. תוכן מוכר בדר"כ יכלול מספרים!
רגשות חזקים
מטרת הכותרת שלכם בגדול היא 'לתפוס' לקוחות פוטנציאליים מהחולצה ופשוט להגיד להם: 'אתה צריך את זה!'
וכדי להשיג זאת על הכותרות שלכם להיות אמוציונליות.
לשם כך יש מספר דרכים עליהן נפרט מיד.
בראש ובראשונה עליכם להוסיף מילים שמחייבות התערבות רגשית. לדוגמה:
- משוגע
- עכשיו
- מהר
- טעות
- חדש
- מדהים
כמובן שאין צורך לעשות שימוש בכל המילים בכותרת אחת – הרי משפט בסגנון של 'מוצר חדש, משוגע, מדהים ועוצר נשימה שעובד מהר!' ייתפס בעיני הקהל שלכם כגימיק זול ומוגזם יתר על המידה.
אך זה בוודאי לא אומר שאין באפשרותכם להשתמש במילה אחת שניים מן המאגר.
לדוגמה, '10 כלים חינמיים מדהימים שישפרו את הSEO שלכם'.
בנוסף ניתן להשתמש בכלי החינמי 'Advanced Marketing Institute' על מנת לקבל הערכה די מדויקת על איכות הכותרת שלכם.
(FOMO (Fear Of Missing Out – הפחד מתחושת הפספוס
הגברת או יצירת תחושת ה'פחד' אצל הקהל שלכם, שמא הם יפספסו הצעה בלתי חוזרת כזאת או אחרת, עלולה להפוך את הכותרת\הפרסומת שלכם לחזקה פי 10!
חשוב להבין – טכניקה זו אינה יעילה בכל המקרים אולם כשניתן להשתמש בה – משתמשים בה מהסיבה הפשוטה שהיא פשוט מגבירה את רצון הקהל לשמוע ממכם עוד ועוד על מה אתם מוכרים.
לדוגמה, במידה ויצרתם מבצע על מוצר ספציפי בחנות שלכם, תוכלו לציין זאת בכותרת כך – 'אל תחמיצו את ההנחה המטורפת שלנו! 20% על כל החנות!'.
שימו לב שמפרק לפרק הכותרות שלנו מתאפיינות ביותר ויותר כלים אותם למדנו במהלך המדריך.
הקפידו גם אתם להשתמש בכמה שיותר (במידה והם אכן קשורים\יעילים) וככה תגבשו לעצמכם רציונל ברור ובריא על כתיבת תוכן.
׳האם זה בשבילי?׳
תארו לכם מצב בו אתם נכנסים לאתר כלשהו והדבר הראשון שתופס לכם את העין היא הכותרת הבאה:
'כבר למעלה מ-55 שנה שאנחנו מובילים בתחום הזה והזה' – למי לעזאזל אכפת?!
נשמע לכם מוכר?
זוהי ללא ספק דוגמה מצוינת לחברה שעסוקה בלדאוג לעצמה הרבה לפני שהיא תדאג ללקוח שלה, או אלה לפחות התחושות והרושם שאנחנו מקבלים מכותרת שכזו – ההפך המוחלט ממה שרצינו להשיג כאשר התיישבנו לכתוב תוכן שיווקי כזה או אחר.
במילים אחרות עליכם לגרום לקהל היעד שלכם לענות לעצמו על השאלה 'האם זה בשבילי?' באמצעות הכותרת שלכם.
לדוגמא 'שיטות ליצירת ניוזלייטרים שיגדילו את ההכנסות לחנות השופיפיי שלכם'. כותרת קצרה ופשוטה שעוסקת אך ורק ביתרון אותו ישיג אותו אדם אשר נחשף אליה.
במידה והמידע אכן היה שימושי עבורכם, שתפו את חבריכם ועזרו גם להם לטפח ולפתח את העסק שלהם ככל שניתן.
תנו לנו בפידבקים, נשמח להשתמע… הרי בסופו של דבר הכל עניין של תוכן
?
ניפגש בפרק הבא!