אודות תהליך קידום אתרים אורגני

מה העיקרון שעומד מאחורי קידום אורגני בגוגל

בכדי להבין קידום אורגני צריך להבין את המטרה של גוגל כמונע חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל מעוניין לתת את התוצאות הטובות ביותר למשתמשים ביחס לביטוי חיפוש לכן מנוע החיפוש של גוגל מנסה להבין אילו מנעד תוצאות יהיו הכי רלוונטיות עבור המשתמשים ועונות לכוונת המשתמש.

כוונת המשתמש ביחס לביטוי מפתח

כמקדמי אתרים הבנת את כוונת משתמש  היא אחד הדברים הכי חשובים על מנת לדעת לבחור ולייצר את התוכן הנכון ובכך לקדם את האתר בביטויים הרלוונטיים. יש שני שלבים שבהם נרצה להבין את כוונת המשתמש.

השלב הראשון הוא כמובן במחקר המילים

במחקר מילים אנחנו מחפשי רלוונטיות לתחום אתר שיש להם נפח חיפוש לפעמים נמצא מילים עם נפח חיפוש גבוהה אבל הם אל רלוונטיות לעסק בגלל שיש תחום או תחומים אחרים חולקים אותו ביטוי זה קורה עם ביטויים מאוד רחבים.

בפעם השנייה כוונת משתמש מתגלה לנו במהלך מתקדם בקידום האורגני

כוונת משתמש כאן מתגלה לנו בתהליך שיפור המרות

כאשר נבחין שיש ביטויים שהם רלוונטיים לתחום ומספר רב של חיפושים אבל נמצא שהם לא מביאים להמרה-רכישה. בדרך כלל אלה יהיו ביטויים רחבים  שהלקוח מקליד אותם בתחילת מסע הרכישה שלו ולכן נצטרך שדף הנחיתה יהיה אינפורמטיבי מאמר תוכן איכותי נעים לקריאה שבו נעמיק את הידע של הלקוח לגבי המוצר הוא יכיר תוך כדי את הביטוי המדויק יותר ואף נעביר אותו בתוך האתר לקטגוריה מותרים או מוצר/שרות ספציפיים סביר להניח שהלקוח לא יקנה בביקור הראשון באתר שלנו לכן מומלץ לנסות לקחת פרטים כמו מייל או להיעזר ב-רימרקטינג כי הלקוח בחילת המסע הרכישה ואנחנו רוצים להגדיל את הסיכויים לפגוש אותו בסוף המסע.

מהו תהליך קידום אתרים אורגני.

  • בעת ההקמה

לפני ביצוע מחקר מילים נלמד את תחום התוכן של האתר שאותו רוצים לקדם דילוג על השלב הראשון יכול במקרים של תחומים שאינם מהיום -יום להוליד מחקר מילים לא מדויק שאינו מבין את כוונת המשתמשים חסר או שימוש בביטויים שאינם רלוונטיים לתחום.

בשלב הראשון  אתם צריכים להיות סבלניים "להצקות" של המקדם ללמוד את תחום הידע שלכם.

שלב שני אחרי שאנחנו מכירים את תחום הידע נתחיל במחקר מילות מפתח

מהו מחקר מילות מפתח

מחקר מילות צריך למצוא את כל ביטוי המפתח שיש להם נפח חיפוש שרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר.

יש חשיבות רבה לבצע מחקר מילות לפני שבונים אתר. גם אם לא מתכננים לבצע קידום אורגני בעתיד על מנת שמבנה האתר יהיה מותאם לשכיחות השימוש של המשתמשים. מבנה נכון של אתר עוזר מאוד גם לקמפיין ממון בגוגל

אילו יתרונות נוספים יש למחקר מילות מפתח

  • מחקר שוק
  • מגמות
  • מה הצרכנים מחפשים

אם אתם לא נבהלים בקלות מרשימות ארוכת מומלץ לבקש מראש מחקר גולמי לפני שהמקדם ניקה ביטויים שנראים לו לא רלוונטיים.

סיכום מחקר מילות המפתח, השיקול העסקי.

מקדם אתרים אורגני יכול לזהות נפחי חיפוש ומגמות ואת רמת התחרות לכל ביטוי חיפוש. אבל על מנת לסכם את הרשימה הסופית לקידום ואת סדר העדיפות העסק/החברה צריכים לתת את דעתם ולדייק את הבחירה משיקולים עסקיים למשל רווחיות המוצרים לעסק. או יתרון שיש לעסק בשירותים או מוצרים מסוימים. כל אלה צריכים גם להיכנס לשיקולים אילו ביטויים נכנסים לרשימה שנבחר לקדם ועל פיהם נתכנן את מבנה האתר

האופן שנבחר לקדם כל אחד מהביטויים מושפע ממחקר המתחרים

לכל ביטוי מפתח יש רמת תחרות שונה ולא פעם מתחרים שונים על מנת להבין מהם הפעולות הנדרשות על מנת לקדם כל ביטוי מפתח נצטרך לבצע מחקר מתחרים ממוקד לביטוי מפתח.

מחקר מתחרים ממוקד ביטוי מפתח מתמקד בביטוי מפתח מרכזיים ובודק איך ביטוי מפתח מוקדם ע"י המתחרים. האם ביטוי מפתח מטורגט לעמוד מוצר או קטגוריה או למאמר באיזה כותרות ראשיות ומשניות הם משתמשים ובכמה קישורים חיצוניים השתמשו לאותו עמוד בחינת איכות התוכן וחווית המשתמש. והערכה שלנו את רמת הקושי לעקוף את המתחרים אילו פעולות נדרשות על מנת לעקוף את המתחרים מבחינת תוכן חווית משתמש וכמות ואיכות הקישורים החיצוניים.

התייחסות נכונה לקישורים חיצוניים היא נקודתית לביטוי מפתח מסוים טעות להתייחס לסך הכללי של כמות הקישורים ברמת אתר של מתחרה זה לא מלמד אותי כלום בהקשר של קידום מילת מפתח מסוימת. חוץ מאשר להביל אותנו שאנחנו צריכים כרגע 200 קישורים חיצוניים זה לא עוזר. לכן נבדוק כמה קישורים אני צריך לביטוי מפתח מסוים

לכן חשוב לבנות אסטרטגיה של פרופיל קישורים נכונה שנותנת לי את הכוח הדרוש לכל ביטוי מפתח

בסיום מחקר המתחרים ומחקר המילים יש לנו את כל הנתונים להסיק מסקנות כדי לייצר תוכנית קידום אסטרטגית על מנת לקדם את כל אחד מביטוי המפתח

איך נראית תוכנית אסטרטגית לקידום אורגני של האתר בגוגל.

הבסיס לתוכנית הוא מבנה האתר שבנינו לאחר מחקר המילים .אנחנו קובעים כל ביטוי מפתח לאיזה עמוד הוא משתייך(תוכנית הטירגוט). השלב הבא אנחנו קובעים אילו תכנים אנחנו רוצים בכל עמוד

  • כותרות- כותרת ראשית וכותרות משנה
  • כותרת ראשית ותיאור לתוצאות החיפוש(Meat Title, Meta Description)
  • תכנים-מאמר, תוכן שיווקי-עמוד נחיתה, מידע אינפורמטיבי , קטלוג למוצרים,
  • המדיה -אילו תמונות וסרטי ווידיאו או קטעי קול נדרשים לעמוד.
  • אילו קישורים חיצוניים יופנו לעמוד ואילו קישורים פנימיים יופנו וגם אילו קישורים יוצאים מהעמוד. כל אלה הם חלק מהתוכנית פרופיל קישורים חיצוניים ופנימיים של האתר.

התוכנית האסטרטגית היא בסופו של דבר רשימת פעולות שצריך לבצע בכל עמוד באתר. יישום התוכנית על פי לוחות זמנים ומעקב אחרי התקדמות של ביטוי המפתח. לכל חלק בתוכנית אנחנו קובעים לוח זמנים לביצוע ועוקבים אחר התקדמות של ביטוי מפתח.

מה מטרות התוכנית האסטרטגית לקידום אורגני

הציפייה הבסיסית שתוכנית אסטרטגית טובה תבין אותנו לעמוד ראשון או במקרים שיש תחרות קשה על סף עמוד ראשון תוך 3 עד 6 חודשים תלוי בתחרות ובקצב שבחרנו ליישם את התוכנית .

שאנחנו מגיעים לעמוד שני או לסוף עמוד ראשון כאן מתחילה התחרות הקשה להופיע ב 3 התוצאות הראשונות

קידום אורגני פלוס

שאנחנו במקומות 9 עד 5 בעמוד ראשון או בסף עמוד ראשון מקומות 10-12 היכולת שלנו להגיע ל 3 המקומות הראשונים זה מעבר לפעולות קידום SEO מקובלות. כדי להגיע לפסגה, מדדים אחרים מקבלים משקל שאפשר לסכם אותם ברמת פופולריות של האתר. חלק מזה מוכר כחוויית משתמש שהוא גורם מרכזי שנרחיב עליו במאמר נפרד . אבל לא רק, גם המסרים של המותג ועד כמה הלקוחות מזדהים עם המותג נכנסים לתמונה כל פקטור שגורם לגולשים לאהוב את האתר מקדם אותו לפסגה.

קידום אתרים בדיגיטל פרטנרס

לסיכום המאמר דיגיטל פרטנרס יודעת להציע את קידום האתרים האורגני שמחובר למטרות העסקיות המתבססת על הבנת העסק/המוצר ולאסטרטגיה המותג, יחד גם גישה יצירתית ומתקדמת לקידום אתרים יודעת להביא את היתרונות והאופי של העסק/החברה שלכם לאתר בפרט ולמרחב הרשת בכלל.

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים

לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות

עיצוב ומיתוג

אפיון ובניית אתרים

קידום אורגני SEO

קידום ממומן PPC

כתיבת תוכן

אחסון ותחזוקה

תן לנו להפוך את המותג שלך להצלחה דיגיטלית שמייצרת רווחים